سردار یدالله جوانی به ماجرای کاترین شکدم واکنش نشان داد

سردار یدالله جوانی به ماجرای کاترین شکدم واکنش نشان داد

در روزهای اخیر اسم کاترین شکدم در محافل رسانه ای به کررات به گوش خورده و هر کسی از ظن خود تفسیری برای مقاله هایی که از او در قسمت «بلاگ» تایمز اسرائیل منتشر شده بود، ارائه داد. برخی گفتند که کاترین پرز شکدم جاسوس اسرائیل بوده و برخی دیگر حتی تا آن جا پیش رفتند که مدعی شدند او با برخی از مقامات ایرانی رابطه داشته تا از طریق جلب اعتماد آن ها به لایه های قدرت نفوذ پیدا کند. یکی از افرادی که در این خصوص نامش مطرح شد سردار یدالله جوانی ، معاون سیاسی سپاه پاسداران بود.

چند روز بعد از این هیاهوها و روایت های مختلف از چیستی ماموریت کاترین شکدم و نزدیک شدن وی به نهادهای قدرت، این زن یهودی فرانسوی-بریتانیایی در مصاحبه ای با شبکه بی بی سی فارسی قضایای بسیاری را روشن کرد. او در ابتدای این مصاحبه گفت: «من جاسوس و مأمور هیچ کشوری نیستم، صرفاً تحلیلگر سیاسی بودم.»

شکدم درباره ی دلیل انتشار مقالاتش در تایمز اسرائیل که پتانسیل حساسیت زا بودن را داشته می گوید که بدین خاطر این کار را کرده که احساس می کرده مردم ایران و اسرائیل باید نگاه متفاوتی نسبت به تحولات خاورمیانه پیدا کنند.

کاترین شکدم

او در ادامه ی این مصاحبه هر گونه ادعای جاسوسی برای اسرائیل را رد کرده و تصریح می کند که هرگز به اسرائیل سفر نکرده و با مقامات رژیم صهیونیستی ارتباطی نداشته است.

او در مورد مقاله هایش در قسمت بلاگ تایمز اسرائیل می گوید: «برخلاف آن چه گفته می‌ شود، به هیچ اسنادی در ایران دسترسی نداشتم و این که در انتهای مطلبم در تایمز اسرائیل نوشتم که ایران به دنبال سلاح اتمی است صرفاً برداشت شخصی‌ ام بوده که می‌ تواند کسی بپذیرد یا نپذیرد. اما برای این حرفم نه به سندی دسترسی داشته‌ ام و نه با کسی صحبت کرده‌ ام. تمام آن چه در این باره دیده‌ ام همان مطالب آشکار روی اینترنت بوده است.»

او همچنین درباره این که آیا مقامات ایران درخواست برقراری رابطه با او داشته اند یا خیر می گوید: «نه، به هیچ وجه… این که مقامات ایران بیایند اسراری را به من بگویند غیر منطقی است.»

کاترین پرز شکدم

بعدتر مشخص شد همه ی این شایعات را یک اکانت توییتر که در رشته توییتی مدعی شده بود این مطالب را از رسانه‌ای اسرائیلی ترجمه کرده ـ بدون دادن لینک به مطلب اصلی ـ منتشر کرده و سایرین بدون راستی آزمایی همان مطالب را منتشر کرده بودند.

حالا هم سردار یدالله جوانی که نامش در این فضاسازی ها برده شد، پیامی منتشر کرده که در آن چنین آمده است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

ملت عزیز ایران

سلام علیکم

ملت عزیز و بزرگوار ایران، از روز دوشنبه نهم اسفند تا روز دوشنبه شانزدهم اسفند ۱۴۰۰ به مدت یک هفته، ‌مطالبی در فضای مجازی رها شده با تمرکز بر نام این خادم شما، انتشار یافت که به طور قطع، ‌آزمون بزرگی برای همگان بود.

هدف اصلی در این داستان‌ سرایی‌ های ساختگی و خارج از قواعد اخلاقی و انسانی،‌ گمراه کردن مردم و بی‌ اعتماد ساختن آنان نسبت نظام و مسئولان کشور بود. نقشه‌ فضای مجازی شیطانی در راستای جنگ شناختی علیه ملت ایران، انقلاب اسلامی و نظام ولایی طراحی شده بود و پرده‌ هایی از این نمایش مضحک در فضای مجازی اجرا شد.

مصاحبه شبکه بی‌ بی‌ سی فارسی با خانم کاترین پرز شکدم، به صورت خواسته یا ناخواسته راه را برای نمایش پرده‌ های دیگر این نقشه شیطانی مسدود ساخت. حال که خداوند متعال،‌ مکر شیاطین را به خودشان برگرداند و تیر آنان به سنگ خورد، خدمت شما مردم شریف ایران که هزاران بار جانم فدای شما باد، عرض می‌کنم:

۱ـ خداوند متعال را به خاطر نعمت آرامش که در این روزها بر قلب من و همسر و فرزندانم جاری ساخت، هزاران بار شکر می‌کنم.

۲ـ عمده نگرانی‌ ام در این روزها،‌ آلوده شدن عده‌ ای هموطنان به گناه از طریق قضاوت‌ های نادرست و نشر اکاذیب در فضای حقیقی و مجازی بود. تا آنجا که به اینجانب بر می‌ گردد، در این موضوع به جز شیادان دست‌ اندر کار طراحی و اجرای این نقشه شیطانی و راهزنان عقیده و باورهای مردم، همه را بخشیده و حلال می‌کنم.

۳ـ  به برخی از فعالان سیاسی که همواره در انتظار پدیدایی یک رخداد، ‌برای چنگ زدن بر چهره مظلوم نظام و نهاد انقلابی سپاه هستند، توصیه می کنم؛ تا قبل از رسیدن به پایان عمر دنیایی و ورود به روز حساب، ‌از قصه خانم کاترین پرز شکدم و آنچه به نام ایشان در فضای مجازی به دروغ منتشر شد، عبرت بگیرند.

۴ـ‌ از سران محترم قوای سه‌ گانه درخواست می‌ کنم،‌ در راستای حفظ و تأمین حقوق مردم، برای مدیریت صحیح فضای مجازی فکری اساسی کنند.

 سرباز ولایت و فدایی ملت

یدالله جوانی»

شکدم

سردار یدالله جوانی کیست؟

یدالله جوانی متولد ۱۳۴۱ در اصفهان است. وی در سال ۱۳۵۹ به عضویت سپاه درآمد و در طول جنگ تحمیلی در سپاه مشغول به فعالیت بود. یدالله جوانی کارشناسی ارشد خود را در سال ۷۲ در رشته علوم سیاسی از دانشگاه تهران و دکتری خود را در سال ۸۰ در رشته مدیریت استراتژیک از دانشگاه عالی دفاع ملی گرفت. سردار جوانی در سال ۱۳۷۹ به سمت معاونت سیاسی سپاه منصوب شد. وی از بنیان گذاران هفته نامه «صبح صادق» است.

بیشتر بخوانید:

تازه ترین مصاحبه کاترین شکدم : «نه جاسوس بودم نه رابطه خصوصی داشتم» + ویدئو

همه واکنش ها به ماجرای جاسوس بودن کاترین شکدم و ادعاهای وی

مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
یک نظر

ورود

  • مقدم اسفند ۲۰, ۱۴۰۰

    هنوزادعاهای خانم اشکدم درباره سردارجوانی شفاف رفع اتهام نشده؟جناب جوانی که رامی بخشد ومعاف می نماید!!