انگلیسی حرف زدن ترانه علیدوستی در جشنواره آمریکا + ویدئو

انگلیسی حرف زدن ترانه علیدوستی در جشنواره آمریکا + ویدئو

ترانه علیدوستی که این روزها با فیلم جدید خود به نام «اورکا» در جشنواره فیلم سانتا باربارای آمریکا شرکت کرده، ویدئوی مصاحبه ی انگلیسی او در این جشنواره در شبکه های اجتماعی مورد توجه قرار گرفته است.

ترانه علیدوستی که به همراه سحر مصیبی، کارگردان فیلم اورکا در این جشنواره حضور پیدا کرده، در مصاحبه ی خود درباره ی این فیلم می گوید: «این فیلم درباره یک زن ورزشکار ایرانی است که سه رکورد گینس را ثبت کرده اما هویت یک ورزشکار را در کشور خودش ندارد چرا که شنا به طور رسمی برای زنان در ایران ممنوع است و فیلم بر اساس یک شخصیت واقعی و بر مبنای یک داستان واقعی است.»

انگلیسی حرف زدن ترانه علیدوستی

انگلیسی حرف زدن ترانه علیدوستی

انگلیسی حرف زدن ترانه علیدوستی

انگلیسی حرف زدن ترانه علیدوستی

پس از انتشار مصاحبه ی ترانه علیدوستی، ادعای او درباره ی ممنوعیت شنا برای زنان در ایران حاشیه ساز شد و واکنش هایی از جمله پاسخ فدراسیون شنای ایران را به دنبال داشت.

شهرناز ورنوس ، نایب رئیس بانوان فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو از ترانه علیدوستی دعوت کرد مسابقات شنای رکوردزنی زنان که اسفند جاری در تهران برگزار می شود را از نزدیک تماشا کند.

ورنوس در گفتگو با خبرگزاری برنا گفت: «ابتدا تشکر می کنم از خانم ترانه علیدوستی که به این رشته علاقه دارند و دغدغه مند هستند ولی بسیار متعجبم چرا با وجود این حجم از دغدغه مندی اخبار مربوط به این رشته را پیگیری نمی کنند. ما در دو سال گذشته که با وجود کرونا تمام استخرها بسته بودند به نوعی فعالیت هایمان را خیلی محدود نکردیم و همین اخیرا فقط در رشته شنا چهار مسابقه را در بخش بانوان به صورت جام و جشنواره برگزار کردیم که اتفاقا استقبال خوبی هم صورت گرفت. روزهای ۱۹ و ۲۰ اسفند ماه سال جاری مسابقات رکوردگیری داریم که بشخصه از خانم علیدوستی دعوت می کنم که بیایند و از نزدیک فعالیت زنان ایران را در رشته شنا تماشا کنند.»

وی افزود: «فعالیت بانوان در رشته شنا فقط مربوط به چند سال اخیر نیست، من بشخصه از سال ۷۱ عضو تیم ملی شنای بانوان بودم و حالا هم به عنوان نایب رئیس بانوان فدراسیون به فعالیتم ادامه می دهم. ما حتی در سال ۱۳۷۱ میزبان مسابقات بازیهای کشورهای اسلامی بودیم که شنای بانوان هم در این رویداد حضور داشت و اتفاقا از سایر کشورها نیز در ایران حاضر بودند. حالا اینکه در یکسری مسابقات برون مرزی حضور نداریم به دلیل موازین و شرایطی هست که برای شنا بانوان ایران تعریف شده و این دلیلی بر این نیست که فعالیت بانوان ایران در شنا با مشکلاتی روبرو باشد.»

روزنامه کیهان نیز در اعتراض به ترانه علیدوستی نوشت:

«متأسفانه اظهارات برخی از چهره‌های مشهور درباره موضوعاتی که دانش و اطلاعی درباره آن‌ها ندارند، بعضا به سوژه و خوراک رسانه‌های خارجی برای تبلیغ علیه ایران تبدیل می‌شود.»

روزنامه وطن امروز هم در یادداشتی تند تحت عنوان «شیرجه ترانه علیدوستی در استخر خالی!» آورده است:

«اگر ادعای علیدوستی واقعیت داشته باشد و اساسا ورزشکار زن ایرانی هویت نداشته باشد، چگونه پیش از این کیمیا علیزاده موفق به کسب مدال المپیک شد؟ نکته تلخ ماجرا اینجاست که همان کیمیا هم بعد از آن همه توجهی که به او شد و فضایی که خلق شد تا او و دیگر دختران ایران بتوانند در میادین جهانی و المپیک حاضر شوند، بعد از رفتن، حرف‌هایی زد که دل همه را به درد آورد.

نمی‌دانیم شاید این خاصیت آب و هوای آن سوی مرزهاست که به محض خروج از ایران، باعث چنین مصاحبه‌هایی می‌شود. در این میان ترانه علیدوستی اساسا حرف غلطی زده و طبیعتا شنونده آن در غرب، تصویری بسیار بسته و عجیب از کشورمان در ذهن خود خواهد ساخت. وقتی این سیاه‌نمایی از سوی یک هنرپیشه ایرانی مطرح ‌شود، دیگر چه انتظاری از منتقد مغرض آن سوی آب می‌توان داشت؟»

پس از آن ترانه علیدوستی در اینستاگرام خود به حواشی مصاحبه‌ اش در جشنواره آمریکا واکنش نشان داد.

او در یک استوری اینستاگرامی نوشت: «ممنوعیت شنا در عرصه های رسمی و بین الملل برای زنان ایرانی، نظر شخصی من نیست. داستان فیلم اورکا ست، که وقایع و دیالوگ ها و قوانین وضع شده در آن مستند و مبتنی بر واقعیت است. ماجرای این ممنوعیت ماجرای زیست قهرمانانی است مثل الهام اصغری.»

انگلیسی حرف زدن ترانه علیدوستی

فیلم اورکا درامی ورزشی به کارگردانی سحر مصیبی و نویسندگی طلا معتضدی با تهیه کنندگی مشترک مهتاب کرامتی و طهورا ابوالقاسمی است.

این فیلم که محصول سال ۱۴۰۰ است به ماجرای واقعی رکوردزنی شناگرا ایرانی، الهام‌ السادات اصغری می‌ پردازد که در اوایل دهه ی ۹۰ رخ داد. در آن زمان وزارت ورزش و جوانان از ثبت رکورد او خودداری کرد و اقدامات اعتراضی اصغری، حواشی زیادی را به دنبال داشت.

علاوه بر ترانه علیدوستی که نقش اصلی این فیلم را ایفا کرده، از بازیگران دیگر آن می توان به مهتاب کرامتی، مهتاب نصیرپور و مسعود کرامتی اشاره کرد.

سحر مصیبی پیش از این مستند «صفر تا سکو» را ساخته که درباره ی زندگی پر فراز و نشیب خواهران منصوریان، بانوان ووشوکار مشهور ایرانی است.

انگلیسی حرف زدن ترانه علیدوستی

انگلیسی حرف زدن ترانه علیدوستی

انگلیسی حرف زدن ترانه علیدوستی

مطالب مرتبط
۱۷ نظر

ورود

  • من اسفند ۱۸, ۱۴۰۰

    یا رب روا مدار که گدا معتبر شود …

    • ز اسفند ۱۹, ۱۴۰۰

      واقعا ارزش و لیاقت هیچ حرفی رو نداره معلوم نیست از کی دستمزد میگیرن کشورشون و شرفشونرو میفروشن
      دلقک بیسواد
      نونشون تو دروغه

    • امیرحسین اسفند ۱۹, ۱۴۰۰

      اینم کشت مارو با این انگلیسی حرف زدنش بابا همه ملت فهمیدن …

  • ... اسفند ۱۸, ۱۴۰۰

    واقعاً برایت متأسفم که برای پول هرکاری میکنی ? کاش حداقل یکم تحقیق میکردی و زنان کشورمونو میدیدی که چه رتبه های بالایی رو در ورزش شنا کسب کردن?

  • زهرا اسفند ۱۹, ۱۴۰۰

    انگلیسی رو بچه هم‌میتونه بحرفه
    برین آدم شین بابا هرروز یه کثافتی بار میارین میپرین اروپا وترکیه
    میگین ایرانیا دشمنمونن
    خاک برسر هوادارای کورتون که از کاه کوه میسازن

    • A.m اسفند ۲۰, ۱۴۰۰

      جدی؟؟ خب چرا بچت رو نمیفرستی سانتا باربارا و جشنواره کن تا انگلیسی به‌حرفه؟! شاید آبروی خانوادتو خرید…

  • واحد اسفند ۲۰, ۱۴۰۰

    آفرین ترانه علیدوستی ، خیلی خوب انگلیسی حرف زد و دمش گرم.
    فقط من موندم این کیهان هر جا اظهار نظر نکنه میمیره ، آخه تو اصلا در حد ترانه هستی که بخوای براش نظر بدی؟! امیدوارم فیلم بدرخشه و چشم حسودا بترکه ??

    • عبید اسفند ۲۰, ۱۴۰۰

      ترانه هم حد دار شد؟ بازیگر درپیت رو چه به این حرفها.

  • Mohsab اسفند ۲۰, ۱۴۰۰

    مرده شور خودش و انگلیسیش رو با هرچی غربگداستو با هم ببره

    • A.m اسفند ۲۰, ۱۴۰۰

      غربگرا جماعت شرف داره به تازی پرستایی مثل شما!!
      زورت میاد به جای عربی انگلیسی حرف زده حسود عقده‌ای؟!

    • ایلار اسفند ۲۶, ۱۴۰۰

      حالا تو چرا جر واجر میخوری،اگه خودت بودی که اونجا تا ایران جفتک و وارو میزدی،حرفاشم خیلی بجا بوده،خب خیلی از زنای وطنمون بدلیل یمشت تعصبات بی پایه،آیندشون از بین رفته،کاش کیهان ،یکم رو امثال خاوریها و ساشا ها اینجوری آتیش به پاچش می افتاد…والا…

  • Erfan اسفند ۲۰, ۱۴۰۰

    خداوکیلی درباره این فیلم بازی کردی یعنی حتی نمیدونی ممنوعه یا ن؟???

  • A.m اسفند ۲۰, ۱۴۰۰

    خانم زیبا، باشخصیت، با استعداد، بی حاشیه و افتخار آفرین و شناخته شده در سطح جهان❤
    یک لیدی واقعی! چشم حسودا کور…

    • سرما اسفند ۲۱, ۱۴۰۰

      خاک بر سر هولت کنند. بی شخصیت تر از این اوسکول پیدا نمیشه.

  • جانم فدای ایران اسفند ۲۱, ۱۴۰۰

    روزنامه کیهان که اصلا کسی نمیخره و فقط باطله میخرن که شیشه تمیز کنن‌..چون فقط دروغ میگه..متاسفام واسه کسایی که اصلا فیلم ندیدن فقط حرف میزنن..خانم شنا گر ایرانی چند تا رکورد زد ولی فدراسیون اجازه ثبت رکورد نمیداد..

  • حامد اسفند ۲۱, ۱۴۰۰

    دمش گرم