بیوگرافی افسر اسدی و همسرش اصغر همت

بیوگرافی افسر اسدی و همسرش اصغر همت

افسر اسدی ، بازیگر باسابقه ی سینما، تئاتر و تلویزیون شب گذشته مهمان برنامه چهل تیکه بود که از شبکه نسیم پخش می شود و محمدرضا علیمردانی اجرای آن را برعهده دارد. به همین بهانه مروری بر زندگی حرفه ای و شخصی او و همسر بازیگرش اصغر همت خواهیم داشت.

بیوگرافی افسر اسدی

بیوگرافی افسر اسدی و همسرش

افسر اسدی متولد سال ۱۳۳۶ در شهر میانه در استان آذربایجان شرقی و دارای لیسانس کارگردانی و بازیگری از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران است.

او فعالیت هنری خود را با تئاتر آغاز کرد.

در سال ۵۸ با بازی در سریال «هزار دستان» به کارگردانی علی حاتمی برای نخستین بار مقابل دوربین رفت. این سریال که ساخت آن ۸ سال به طول انجامید، در سال ۶۷ به نمایش درآمد.

در مدت ساخت سریال «هزاردستان»، افسر اسدی در سال ۶۲ در سریال «نوروزنامه» به کارگردانی مهوش جزایری نقش آفرینی کرد و در سال ۶۳ نیز با بازی در فیلم «شب مکافات» به کارگردانی فرامرز ناصری وارد سینما شد.

افسر اسدی در سال ۶۸ برای نقش آفرینی اش در فیلم «عبور از غبار» به کارگردانی پوران درخشنده موفق به دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل زن از جشنواره فیلم فجر شد.

او همچنین در سال ۷۳ برای بازی اش در فیلم «روسری آبی» ساخته ی رخشان بنی اعتماد، نامزد سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل زن از جشنواره فیلم فجر شد.

افسر اسدی طی سال های فعالیت خود در فیلم ها و سریال های زیادی نقش آفرینی کرده است، از جمله سریال های دزدان مادربزرگ، ریحانه و باغ سرهنگ و فیلم های سینمایی مقلد شیطان، جامه دران، ملی و راه های نرفته اش و رضا.

بیوگرافی اصغر همت

بیوگرافی افسر اسدی و همسرش

اصغر همت متولد سال ۱۳۳۱ در شیراز و فارغ التحصیل رشته تئاتر از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران است.

از کودکی به نمایش های تخت حوضی و تعزیه علاقه داشت و از دوران دبیرستان به فعالیت در تئاتر در این زمینه‌ ها روی آورد.

در سال ۵۷ با بازی در فیلم های سینمایی «ماجراهای علاء الدین و چراغ جادو» ساخته ی پرویز نوری و «سرخپوست ها» به کارگردانی غلامحسین لطفی وارد سینما شد.

نخستین تجربه ی تلویزیونی او در سال ۵۸ با بازی در سریال «هزار دستان» ساخته ی علی حاتمی رقم خورد.

در سال ۷۰ در سریال «امام علی» نقش آفرینی کرد که این تجربه او را به بازیگری شناخته شده تبدیل کرد.

از جمله آثار مشهور اصغر همت می توان به سریال های تلویزیونی آژانس دوستی و زمین گرم و فیلم های سینمایی مقلد شیطان و یه حبه قند اشاره کرد.

ماجرای ازدواج افسر اسدی و اصغر همت

بیوگرافی افسر اسدی و همسرش

اصغر همت درباره ی ماجرای آشنایی او و همسرش گفته: «اواخر سال ۵۸ نمایشنامه ای به نام براند در سالن اصلی تئاتر شهر روی صحنه رفت که در آن من نقش براند را به عهده داشتم و افسر اسدی نقش مقابل مرا بازی می کرد و اتفاقی که روی صحنه افتاد به صحنه زندگی ما هم کشیده شد، یعنی ازدواج کردیم.»

افسر اسدی درباره ی تجربه های بازیگری مشترک او و همسرش گفته: «ما به خاطر شرایط بچه هایمان همیشه سعی کرده ایم در پروژه های مشترک حضور پیدا نکنیم اما در سریال هزاردستان، فیلم های روزهای انتظار و مقلد شیطان و برنامه تلویزیونی زندگی جاری است با هم بازی کردیم.»

افسر اسدی و اصغر همت ۲ فرزند به نام های غزل و هامون دارند.

غزل همت فارغ التحصیل رشته طراحی داخلی در آمریکا است و در آنجا زندگی می کند.

هامون همت هم دانش آموخته رشته گرافیک است. حرفه ی اصلی او انیمیشن و طراحی است اما به ساخت مجسمه با قطعات دورریز ماشین نیز مشغول است. او در سال ۹۸ در برنامه «عصر جدید» شرکت کرد و در اجرای خود به ساخت یک اسلحه فلزی با قطعات دورریز ماشین پرداخت.

بیوگرافی افسر اسدی و همسرش
اصغر همت در کنار فرزندانش غزل همت و هامون همت
بیوگرافی افسر اسدی و همسرش
افسر اسدی در کنار پسرش هامون همت

مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

ورود