چند تغییر که خانه و آشپزخانه شما را زیباتر خواهد کرد

چند تغییر که خانه و آشپزخانه شما را زیباتر خواهد کرد

سلب مسئولیت: روزیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

ایجاد تغییرات در خانه همیشه مستلزم صرف هزینه‌های هنگفت نیست و شما تنها با ایجاد تغییراتی در وسایل و لوازم خانه و آشپزخانه می‌توانید این فضاها را زیباتر کنید. گاهی با چند تغییر کوچک در لوازم موجود می‌توانید یک محیط منحصر به فرد و الهام بخش ایجاد کنید که از ماندن و زندگی در آن لذت ببرید. در ادامه به چند تغییر کوچک در این زمینه می‌پردازیم. پس با ما همراه شوید.

  1. نقاشی کردن خانه
نقاشی کردن خانه

شاید رنگ زدن خانه کار کمی در تغییر باشد اما رنگ‌ها می‌توانند ظاهر اتاق شما را کاملا تغییر دهند. در جریان خانه تکانی می‌توانید از معجزه رنگ‌ها در خونه تکونی نوروز  استفاده کرده و آشپزخانه، پذیرایی و دیگر فضاها را رنگ بزنید. بهتر است برای خانه‌های معمولی از رنگ خنثی در این زمینه استفاده شود و اتاق‌ها را رنگ‌های متنوع استفاده کنید تا زندگی روزمره برای شما جذاب‌تر شود. استفاده از خطوط و نوارهای افقی یا عمودی بر روی دیوار هم می‌تواند این نقاشی‌ها را متنوع کند. البته استفاده از رنگ تنها محدود به دیوارها نیست و شما می‌توانید برای جاهای دیگر مانند کمد و درها و کابینت‌ها هم از رنگ‌ها استفاده کنید. این کار موجب زیباتر شدن فضای شما می‌شود. استفاده از رنگ‌های شاد فضا و خانه شما را دل بازتر نشان می‌دهد.

  1. استفاده از انواع برچسب دیواری

اگر به مهارت نقاشی وارد نیستید یا نمی‌خواهید از رنگ دیوارها و کمدها و درها استفاده کنید؛ می‌توانید از برچسب دیواری کمک بگیرید. شما می‌توانید یکی از انواع برچسب‌های دیواری زیبا را که به شکل یک درخت هستند را خریداری کرده و در دکور خانه خود استفاده کنید. معمولا شاخه‌های درخت در برچسب دیواری برای قرار دادن عکس عزیزان و اعضای خانواده مناسب است.

  1. تغییر لوازم خانه
تغییر لوازم خانه

شما می‌توانید برخی از لوازم خانه خود را تغییر دهید. حتما لازم نیست که وسایل نو خریداری کنید. می‌توانید از کالاهای دست دوم هم کمک بگیرید. به عنوان مثال می‌توانید یک مبل یا نیمکت دست دوم را خریداری کرده و آن را بر اساس دکوراسیون خانه خود رنگ کرده یا تزئین کنید. سپس آن را کنار میز ناهارخوری قرار داده و جای نشیمن بیشتری ایجاد کنید.

  1. تفکر خارج از چارچوب

برای آنکه بتوانید تغییر ایجاد کنید و تفاوت را احساس کنید باید خارج از چارچوب هم فکر کنید. شما می‌توانید از هر عاملی برای زیباتر کردن فضای آپارتمان خود استفاده کنید. برای مثال می‌توانید از یک ساز موسیقی یا یک آلبوم عکس در دکور خانه استفاده کنید و البته از آن استفاده کنید. نواختن موسیقی می‌تواند حال شما را بهتر کند. با نزدیک شدن به نوروز می‌توانید از آهنگ عید نوروز برای نواختن و یا حتی هنگام خانه تکانی و برای تغییر دکوراسیون استفاده کنید. معمولا گوش دادن به آهنگ نوروزی سنتی جدید یا قدیمی از نوع شاد، محلی و بی کلام می‌تواند فضای شما را زیباتر جلوه دهد و استفاده از عناصر دیداری موسیقی در دکوراسیون حال خانه شما را خوب کند.

  1. استفاده از آینه

یکی دیگر از کارهایی که به زیبا کردن خانه و آشپزخانه شما کمک می‌کند؛ استفاده از آینه در دکوراسیون خانه است. شما می‌توانید برای اتاق‌های کوچک و به خصوص اتاق‌هایی که نور مورد نیاز را ندارند؛ از اینه استفاده کنید. استفاده از آینه بهترین راه برای باز کردن فضا و روشن کردن خانه است.

آینه‌ دیواری در ابعاد بزرگ، نور را در جهات مختلف منعکس کرده و باعث می‌شود که نور طبیعی به همه قسمت‌های اتاق و فضای خانه شما برسد. علاوه بر این شما با استفاده از آینه می‌توانید فضا را بزرگ‌تر و دلبازتر نشان دهید. بهتر است آینه را درست روبروی پنجره اتاق نصب کنید و ابعاد آن را متناسب با فضایی که دارید انتخاب کنید. استفاده از یک آینه ساده یا تزئین دار می‌تواند فضای شما را زیباتر و دل انگیزتر کند.

  1. کمدهای بیشتر

شاید خرید یک کمد بزرگ به لحاظ اقتصادی به صرفه نباشد؛ بنابراین شما می‌توانید راه‌های جایگزینی برای آن پیدا کنید. برای مثال در یک قسمت از اتاق می‌توانید از یک رگال ارزان قیمت استفاده کنید. این کار کمک زیادی در مرتب کردن لباس‌ها به شما خواهد کرد. با این کار نیاز به خرید یک کمد دیواری هم نخواهید داشت.

  1. نصب لوازم کاربردی

شما برای ایجاد تغییر بیشتر می‌توانید از لوازم دکوری غیر معمول برای دکور منزل خود استفاده کنید. برای مثال شما می‌توانید یک پنجره کرکره‌ای را روی دیوار نصب کنید و از آن برای قرار دادن کلید، دعوت نامه؛ کارت‌ها و نامه و دیگر لوازم استفاده کنید. وسایلی که برای تزئین استفاده می‌کنید؛ بهتر است به روشن شدن محیط شما کمک کنند. برای این کار می‌توانید چند آینه در اتاق آویزان کنید تا نور منعکس شده و اتاق روشن‌تر و بزرگ‌تر به نظر برسد.

  1. احساس راحتی در خانه

همه تغییراتی که در خانه خود ایجاد م باید در جهت راحتی بیشتر شما باشد. شما می‌توانید برای تغییر در مبلمان خود حتی روکش آن را عوض کنید و با این کار نگران کثیف شدن آن هم نباشید. روکش‌ها به راحتی شسته می‌شوند و تنوع زیادی هم به فضای خانه شما می‌دهند.

بدون نظر

ورود