قتل زن اینفلوئنسر اهل کردستان عراق به دست برادرش

قتل زن اینفلوئنسر اهل کردستان عراق به دست برادرش

ایمان سامی ، اینفلوئنسر ۲۰ ساله ی اهل کردستان عراق به بهانه ی بردن آبروی خانواده خود با فعالیت هایش در شبکه های اجتماعی، توسط برادر خود با شلیک چندین گلوله به قتل رسید.

ایمان سامی با نام کاربری «ماریا» در شبکه‌ های اجتماعی فعالیت داشت و از آرزوها، عقاید و سبک زندگی خود می‌ گفت و گاهی ویدیوهایی از آواز خواندن خود منتشر می‌ کرد.

انجام سامی، برادر ۱۸ ساله ی ایمان گفته به دلیل اینکه خواهرش «آبروی خانواده خود را برده بود» او را به قتل رساند.

ایمان سامی کیست

ایمان سامی کیست

برادر ایمان سامی پس از کشتن او، در تماسی تلفنی با شبکه تلویزیونی کردستان ۲۴ به قتل خواهرش اعتراف کرد و از دلایل خود برای این کار گفت.

انجام سامی گفت: «مدتی بود به این مسأله فکر می‌ کردم. گفتم خواهرم یا به راه راست برمی‌گردد، یا اگر به راه راست برنگشت چاره‌ ای جز کشتنش نیست.»

او گفت خواهرش «به حرف خانواده‌ خود گوش نمی‌ داد» و با فعالیت‌ هایش در شبکه‌ های اجتماعی «آبروی آن ها را برده بود».

برادر ایمان سامی در نهایت با سلاح کمری و به گفته ی خودش با شلیک «۷-۸ گلوله» او را به قتل رساند.

این صحبت های انجام سامی بازتاب گسترده ای در شبکه های اجتماعی داشت که به دنبال آن، پلیس او را در کرکوک بازداشت کرد.

سهراب رحمتی، وکیل دادگستری ساکن کردستان عراق می گوید در صورت شکایت اولیای دم طبق بند ۴٠۶ قانون مجازات عراق قاتل به حبس ابد محکوم خواهد شد اما در بیشتر «قتل‌های ناموسی» شکایتی صورت نمی‌ گیرد و در این صورت قاتل به ۳ تا ۵ سال حبس محکوم می‌ شود.

بر اساس مصاحبه‌ ی منتشر شده از مغدید سامی، پدر ایمان سامی در شبکه‌ های اجتماعی، او هنوز درباره ی شکایت قانونی از پسرش تصمیمی نگرفته است، اما او افزوده که مسأله را به قانون واگذار می‌ کند.

ایمان سامی کیست

ایمان سامی کیست

ایمان سامی کیست

ایمان سامی در تیک تاک بیش از پنجاه هزار دنبال کننده داشت و در پست های خود سنت‌ های جامعه را زیر سؤال می برد؛ او به دفاع از حقوق زنان می پرداخت و علائق عشقی خود را بی‌ پرده به زبان می آورد.

گفته می‌ شود ایمان سامی به خوانندگی علاقه داشت، و دوستانش کاری از او که به تازگی در استودیو ضبط شده بود را در شبکه‌ های اجتماعی منتشر کرده اند.

یکی از دوستان ایمان سامی در گفتگو با رسانه‌ های کردستان عراق گفته که ایمان در نوجوانی بدون رضایت خود ازدواج کرده و یک سال بعد طلاق گرفته بود. از این جهت و به دلیل تهدید شدن از سوی برادرش نتوانسته بود به خانه ی پدری بازگردد و مستقل زندگی می کرد.

قتل ایمان سامی به دست برادرش در حالی صورت گرفته که اخیراً نهادهای مدافع حقوق زنان در کردستان عراق نسبت به بالا رفتن آمار خشونت علیه زنان و زن‌ کشی در این منطقه هشدار داده‌ اند.

یک عضو پارلمان کردستان عراق گفته از آغاز سال جدید میلادی ١١ زن در این منطقه به دلایل مختلف کشته شده‌ اند. همچنین طبق آمار مرکز مبارزه با خشونت علیه زنان، در سال گذشته ی میلادی، ۲۴ زن در این منطقه کشته شده‌، ۶۲ زن خودکشی کرده و ٧٨ زن خود را آتش زده‌ اند.

فعالان حقوق بشر می‌ گویند حکومت اقلیم کردستان عراق این مسأله را جدی نگرفته و نهادهای امنیتی این منطقه نتوانسته‌ اند امنیت جامعه زنان را تضمین کنند.

 

بیشتر بخوانید:

ماجرای قتل «قندیل بلوچ» مدل جنجالی پاکستان به دست برادرش چیست؟

تمام قتل های فجیع سال های اخیر که به نام «ناموس پرستی» انجام شد

مطالب مرتبط
۳ نظر

ورود

  • سبحان اسفند ۲۲, ۱۴۰۰

    جهل تا کی

  • کتیبه اسفند ۲۲, ۱۴۰۰

    نرینه بیشعور حیوان از تو بهتره

  • HH اسفند ۲۳, ۱۴۰۰

    تعصبات جاهلانه و کورکورانه یه عده نفهم بیشعور. کردستان عراق هم که تعصبات افراطی زیاد داره. به خیال اون یه عده نفهم این کارشون “غیرت” هست اما “غیرت” واقعی دقیقا نقطه مقابل تعصبات جاهلانه این یه عده هست. طبق آمار هر سال حدود ۵ هزار ق.ت.ل. ناموسی در جهان رخ میده که همین چند وقت پیش یکی از وحشیانه ترین هاش داخل فیلادلفیا آمریکا بود منتها این بار کسی خیلی چیزی ازش نگفت چون نمیتونستن تحت عنوان “غیرت” و “ناموس پرستی” ازش یاد کنن و شروع به تخر.یب. جامعه مسلمان کنن.