ماجرای زنی که ۳۰ سال گریه نکرد و کور شد!

ماجرای زنی که ۳۰ سال گریه نکرد و کور شد!

اگر فکر می کنید گریه و خشکی چشم با هم در ارتباط مستقیم هستند باید بگوییم عکس آن هم صادق است! یک زن به مدت ۳۰ سال نتوانست گریه کند و تقریباً بینایی خود را از دست داد، اما پزشکان او را باور نکردند.

این ن  که لیندا چارلز نام داشت داستان خود را در قسمتی از Discovery Life’s Mystery Diagnosis ماجرای عدم گریه و خشکی چشم خود را به اشتراک گذاشت.

لیندا به مدت ۳۰ سال از خشکی چشم های متورم رنج می برد. علاوه بر این، او سال‌ها به بیماری‌های دیگری از جمله مشکلات گوارشی، مشکلات دندانی، درد مفاصل و خشکی دهان مبتلا بود.

یک پزشک متوجه شد که کف کیسه صفرا او توسط اسید فرسایش یافته است. لیندا تحت عمل جراحی قرار گرفت و آن بیماری برطرف شد. اما بقیه بیماری ها باقی ماندند.

چشم درد ناگهانی لیندا

لیندا سه سال پس از عمل جراحی خود، در سراسر کشور در حال حرکت بود و در طی آن سفر چند روزه به فلوریدا، چشم چپ او شروع به درد کرد.

او در مصاحبه خود گفت: «من هرگز چنین دردی را تجربه نکرده بودم.»

دوستش به محض ورود لیندا به فلوریدا، قرار ملاقات فوری با دکتر را گذاشت. سپس به او گفته شد که ممکن است بینایی چشم چپ خود را از دست بدهد.

آن دکتر ضایعه ای در چشم او پیدا کرد که ناشی از ویروس تبخال بود.

پس از مراجعه به پزشک، چشمان لیندا شروع به بهبود کرد اما علائم دیگر او از جمله درد مفاصل بدتر شد. او دچار افسردگی روحی شد.

لیندا گفت “هیچ دکتری باور نمی کرد که مشکلی در من وجود دارد.”

در نهایت، او نتوانست در حرفه پرستاری خود طاقت بیاورد. زیرا چشمانش به قدری به نور حساس شده بود که نمی توانست خانه اش در فلوریدا را ترک کند. بنابراین ، به موطن خود بازگشت.

تشخیص بیماری لیندا

لیندا که از علائم خود خسته شده بود، تحقیقات بیشتری انجام داد و به ملاقات یک چشم پزشک در فیلادلفیا واقع در پنسیلوانیا رفت.

او بالاخره ۵۰ سال پس از شروع علائم لیندا سرنخی پیدا کرد.

دکتر لیبسون آزمایش های زیادی انجام داد؛ از جمله آزمایشی که مشخص کرد زمان شکستن لایه اشکی لیندا تنها ۲ ثانیه است، در حالی که میانگین آن ۱۰ ثانیه است. این باعث شد که پزشک آزمایش دیگری به نام بیوپسی لب انجام دهد.

آن بیوپسی در نهایت به لیندا پاسخ و تشخیص درست می داد: سندرم شوگرن.

سندرم شوگرن چیست ؟

سندرم شوگرن یک بیماری خودایمنی است که باعث می‌شود بدن به غده‌هایی که بزاق و اشک تولید می‌کنند حمله کند و به سؤالی که لیندا درباره علت خشکی مزمن چشم و دهان او داشت، پاسخ می‌دهد.

علت این سندرم ناشناخته است و پزشک مطمئن نیست که چه نقشی در مشکل کیسه صفرای لیندا داشته است. اگرچه، طبق این مورد، ۱۰  درصد از بیماران مبتلا به سندرم شوگرن مشکلات کیسه صفرا دارند.

اما این تشخیص به لیندا پاسخ های دیگری داد. بدن او برای تولید بزاق آنقدر مشکل دارد. همین مشکل روی دندان‌هایش تأثیر گذاشته و آنها را شکست. و سپس کمبود مایع در مفاصل او باعث درد مفاصل شدید او شد.

لیندا گفت: “در نهایت تعجب، در سن ۵۰ سالگی، پاسخی پیدا کردم و این لحظه برایم یک لحظه تلخ بود.”

درمان چشم های لیندا

پزشک او برایش مرطوب کننده های مصنوعی و یک سرکوب کننده سیستم ایمنی را تجویز کرد.

تخمین زده می شود که ۲ میلیون نفر به سندرم شوگرن مبتلا هستند، اما تشخیص آن دشوار است زیرا علائم بسیار شایع هستند.

لیندا اکنون برای بنیاد سندرم شوگرن داوطلب شده است.

پیشنهاد می کنیم این مطالب را هم بخوانید:

دختری که بعد از تاتوی چشمش نابینا شده همچنان عاشق خالکوبی است

بازیگر سرشناس ایرانی راز نابینا بودن یک چشم خود را برای اولین بار فاش کرد!

آفتاب سوختگی چشم ها و هر آنچه باید درباره آن بدانید

درمان قرمزی چشم با سه روش ساده خانگی

نشانه هایی که می گویند باید به چشم پزشک مراجعه کنید

با علل اصلی سرگیجه و سیاهی رفتن چشم ها آشنا شوید

گریه بر هر درد بی درمان دوا است! با فواید گریه کردن آشنا شوید

منبع: thesun
بدون نظر

ورود