ایلان ماسک پوتین را به مبارزه تن به تن دعوت کرد!

ایلان ماسک پوتین را به مبارزه تن به تن دعوت کرد!

ایلان ماسک، مالک تسلا، صبح روز قبل در توییتی ولادیمیر پوتین را به مبارزه دعوت کرد: «من بدین وسیله ولادیمیر پوتین را به مبارزه تن به تن دعوت می کنم. ما بر سر اوکراین مبارزه خواهیم کرد. این مبارزه را قبول می کنی؟» او برخی کلمات این توییت همچون «ولادیمیر پوتین» و «اوکراین» را به روسی نوشته و در ادامه حساب رسمی کرملین را تگ کرده بود.

توییت ایلان ماسک

 

به گزارش میرور، ماسک ماه گذشته حمایتش از اوکراین را با فعال کردن اینترنت ماهواره ای استارلینک برای این کشور نشان داده بود. در پی تقاضای معاون نخست وزیر اوکراین، ماسک گفت که سرویس اینترنت ماهواره ای استارلینک در این کشور فعال شده است.

میخایلو فیدوروف به بنیانگذار اسپیس ایکس توییت زده بود: «ایلان ماسک، شما در حال تلاش برای قابل سکونت کردن مریخ هستید و در عین حال روسیه در حال تلاش برای اشغال اوکراین. در حالی که راکت های شما با موفقیت به زمین می نشینند راکت های روسیه به مردم عادی اوکراین حمله می کنند! ما از شما درخواست داریم برای اوکراین ایستگاه های استارلینگ را فعال کنید و از روس های معقول بخواهید بپا خیزند.»

ایلان ماسک

ماسک، این غول عرصه ی فناوری، چند ساعت بعد این تقاضا را اجابت کرد. اسپیس ایکس در حال توسعه ی سامانه ای فضامحور است که با استفاده از حدود ۲۰۰۰ ماهواره، دسترسی اینترنت را برای نواحی کمتر برخوردار جهان میسر کند.

اینترنتِ اوکراین در پی حمله روسیه به این کشور مختل شده است. بر اساس داده های NetBlocks، اتصال به ارائه دهنده اصلی سرویس اینترنت اوکراین یعنی GigaTrans در ساعات اولیه جمعه به ۲۰ درصد سطح نرمال رسید. فیدوروف که وزیر فناوری ارتباطات نیز هست در پی این اقدام ماسک از وی تشکر کرد.

استارلینک

وی همچنین از اوکسانا مارکاروا، سفیر اوکراین در ایالات متحده به خاطر «تصمیمات سریع و به موقع برای اعطای مجوز فعالسازی استارلینک در اوکراین» مراتب قدردانی را به عمل آورد.

پوتین

مادر ایلان ماسک، مِی، این اتفاق را «فوق العاده» نامید. کیمبال، برادر کوچکتر ایلان نیز خبر فعال شدن این سرویس را چنین با مخاطبان به اشتراک گذاشت: «بزن بریم اوکراین! پوتین باید متوقف بشود. چه حالا چه بعدتر. من می گویم حالا. موافقید؟»

بیشتر بخوانید:

ایلان ماسک: «تمدن دچار فروپاشی خواهد شد!»

ناگفته‌های معلم ولادیمیر پوتین از دوره نوجوانی متفاوت رئیس‌ جمهور روسیه

منبع: Mirror
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
یک نظر

ورود

  • امیر اسفند ۲۴, ۱۴۰۰

    هم اکنون در کل جهان: این یارو چیزی زده؟
    جهان انگار قرون وسطا و پیش از اون هست!