آمار فوتی ها و مصدومین چهارشنبه سوری + ویدیوهای جالب از مراسم قاشق زنی و …

آمار فوتی ها و مصدومین چهارشنبه سوری + ویدیوهای جالب از مراسم قاشق زنی و …

هر سال سه شنبه آخر سال و چهارشنبه سوری که فرا می رسد نگرانی و تشویش در دل خانواده ها رخنه می کند و مادران و پدران دل‌نگران فرزندان شان می شوند. مردم هم خودشان را برای شنیدن آمار و دیدن تصاویر هولناک در صبح روز بعد چهارشنبه سوری آماده می کنند. امسال هم از این قضیه مستثنی نبود و آن «صبح» فرا رسیده و بالاجبار باید آمار و تصاویر را مرور کرد.

چهارشنبه سوری

میعادفر، رئیس اورژانس کشور، آخرین وضعیت مصدومین و فوتی های شب چهارشنبه آخر سال را تا ساعت ۲۲ دیشب اعلام کرد:

کل مصدومین و فوتی ها: ۲۰۳۸

فوتی: ۱۷

قطع عضو: ۱۱۱

سوختگی: ۶۹۲

آسیب به چشم: ۶۶۵

بستری: ۲۹۳ (بخش مراقبت های ویژه: ۲۵)

درمان و ترخیص: ۱۶۸۷

درمان در محل: ۴۱

بیشترین افراد آسیب دیده در استان های:

تهران: ۵۰۵ نفر

آذربایجان غربی: ۲۱۰

آذربایجان شرقی: ۱۸۵

چهارشنبه سوری

و همه این ها دست به دست هم داد تا امسال پرتلفات ترین چهارشنبه سوری ۱۰ سال گذشته رقم خورد.

یحیی صالح طبری، سرپرست اورژانس تهران، در مورد آمار مصدومین چهارشنبه سوری در تهران گفت: «بر اساس آمار از ابتدای اسفند تا این ساعت ۱۲۶ نفر مصدوم شدند. ۷۱ نفر از مصدومان در بیمارستان بستری و ۵۴ نفر در محل درمان شدند.»

چهارشنبه سوری

وی افزود: «متاسفانه یک نفر هم امروز در شهر قدس بر اثر انفجار خودروی حامل مواد محترقه جان خود را از دست داد.»

سرپرست اورژانس تهران اضافه کرد: «۱۸ درصد مصدومان دچار حادثه چشمی شدند و ۴۰ درصد دچار سوختگی و ۴۲ درصد هم به اندام‌ هایشان ضایعاتی وارد شده است.»

چهارشنبه سوری

در همین حال، سردار حسین رحیمی، فرمانده انتظامی تهران بزرگ، با اشاره به برگزاری چهارشنبه سوری در تهران گفت: «ماموران پلیس از مدت‌ ها قبل اقدامات خود برای چهارشنبه سوری را در دستور کار قرار داده و در واقع با اقدامات پیشگیرانه خود از بسیاری از حوادثی که ممکن بود، امشب رخ دهد، جلوگیری کردند.»

وی با اشاره به کشف و ضبط بیش از ۲ میلیون عدد از انواع مواد محترقه در یک ماه اخیر گفت: «درصد قابل توجهی از این مواد کشف شده را مواد منفجره پرخطر و غیراستاندارد تشکیل می ‌دهد که اگر پلیس مقابل توزیع آن ایستادگی نکرده بود، ممکن بود حوادث دلخراشی برای استفاده کنندگان و حتی دیگر شهروندان رخ دهد.»

چهارشنبه سوری 1400

سردار رحیمی در مورد افراد دستگیر شده افزود: «همان طور که قبلا گفته بودیم هنجارشکنانی که در این شب دستگیر شوند تا پایان تعطیلات نوروزی در اختیار پلیس خواهند بود. تا کنون ۵۲ نفر از هنجارشکنانی که امنیت و آرامش شهروندان را مختل کرده بودند از سوی پلیس شناسایی و دستگیر شده اند.»

بیشتر بخوانید:

چطور چهارشنبه سوری ، چهارشنبه سوزی شد؟

مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
یک نظر

ورود

  • سهیل اسفند ۲۵, ۱۴۰۰

    اگر دولت و شهرداری ها در ایران هم مثل اکثر کشورهای دنیا که برای جشن سال نو مراسم آتش بازی جذابی تدارک می بینند کمی هزینه می کردند خیلی از این اتفاقات نمی افتاد. این هزینه ها به مراتب از هزینه های مازاد پلیس، آتش نشانی و مراکز درمانی در این شب کمتر بود. حتی حاضر نیستند به همان اندازه که برای آتش بازی در ۲۲ بهمن یا اعیاد مذهبی هزینه می کنند هم برای چهارشنبه سوری هزینه کنند. متاسفانه ضدیت نظام با مراسم ملی مثل چهارشنبه سوری و فشارهایی که در سالهای گذشته برای حذف این مراسم می آوردند باعث شده که کاملا به بیراهه کشیده بشه (خوشبینانه فرض می کنیم این انحرافات به عمد و با برنامه ریزی اتفاق نیوفتاده) و الان هم که متوجه شدند این مراسم قابل حذف نیست هیچ تلاشی برای تصحیح این مسیر نمی کنند حتی اگر به معنای هزینه های مالی و جانی بیشتر باشه.