علت تغییر رنگ شیر مادر به رنگ آبی و رنگ‌های دیگر چیست؟

علت تغییر رنگ شیر مادر به رنگ آبی و رنگ‌های دیگر چیست؟

اگر تازه زایمان کرده باشید یا در دوران شیردهی به سر می‌ برید، ممکن است در دوران شیردهی پدیده‌ ای به نام تغییر رنگ شیر سینه را تجربه کرده باشید و باعث مات و مبهوت شدن و البته نگرانی شما شده باشد. در این مطلب روزیاتو، تصمیم داریم علت تغییر رنگ شیر را به شما بگوییم و خیالتان را بابت آن برای همیشه راحت کنیم. با ما همراه باشید.

اگر دچار تغییر رنگ شیر سینه شده اید ، مثلا دیدید که رنگ شیر به آبی متمایل است، هل نشوید و نترسید زیرا متخصصان می گویند کاملا طبیعی است و جای نگرانی ندارد. شیر مادر ممکن است صورتی، سبز یا بژ هم بشود که ممکن است برای مادران جدید تعجب آور و گاهی ترسناک باشد.

علت تغییر رنگ شیر مادر

کارینا-ناتالی ورلی، ۲۳ ساله و مادر سه فرزند، گفت که از بدن انسان “تعجب” کرده است زیرا شیر سینه او به مایع آبی کم رنگی مبدل شده است. او با ارسال پستی در شبکه اجتماعی تیک تاک گفت: « شیر او آبی شده است و چون پسرم بیمار است ، بنابراین بدن من برای مبارزه با آن آنتی بادی تولید می کند. »

خوب است بدانید شیر مادر حاوی آنتی بادی های متعلق به مادر است که به نوزاد منتقل می شود تا در برابر مجموعه ای از بیماری ها ایمنی ایجاد کند.

با این حال، یک متخصص توضیح داد که رنگ آبی به دلیل محتوای چربی آن بیشتر است.

علت تغییر رنگ شیر مادر

شیر پیشین و شیر پسین چیست؟

یک نکته جالب دیگر این است که شیر مادر با رشد کودک شما تغییر می ‌کند و می ‌تواند به سفید کم‌ رنگ حتی آبی متمایل به رنگ تبدیل شود.

شیر پیشین ، اولین قسمت از غذایی که کودک شما دریافت می کند ، برای رفع تشنگی طراحی شده است و رنگ مایل به آبی کم رنگ تری دارد.

بخش بعدی غذا شیر پسین است که تمام چربی ها و مواد مغذی برای کودک را در خود گنجانده است. این همان چیزی است که کودک را سیر می کند و می تواند از رنگ سفید تا کرم تا مایل به قهوه ای کم رنگ باشد.

سینه‌ ها و بدن شما آنقدر باهوش هستند که وقتی دمای بیرون افزایش می ‌یابد، سینه ‌تان به‌طور خودکار شیر پیشین بیشتری به منظور رفع تشنگی برای کودک فراهم می ‌کند.

علت تغییر رنگ شیر مادر

شیر پیشین چربی کمتری دارد، بنابراین مهم است که نوزاد همچنان به اندازه کافی شیر پسین را دریافت کند.

به گفته یک متخصص دیگر، شیر آبی رنگ نیز می تواند نتیجه نحوه ذخیره شیر پس از پمپاژ باشد. وقتی شیر مادر را پمپ و ذخیره می ‌کنید، ممکن است کمی تغییر کند. در یخچال، شیر مادر ممکن است به چند لایه تقسیم شود. ممکن است یک لایه کرمی ضخیم، سفید یا زرد در بالا، و یک لایه شفاف یا آبی رنگ نازک تر در پایین وجود داشته باشد. اما لازم نیست نگران باشید. طبیعی است و به این معنی نیست که شیر شما بد شده باشد.

شیر فقط وقتی ثابت و ته نشین می شود، چربی آن به بالا می رود. وقتی آماده استفاده از آن هستید، فقط باید لایه ها را با تکان دادن آرام بطری مخلوط کنید.

علت تغییر رنگ شیر مادر

شیر مادر به رنگ های رنگین کمان

ناگفته نماند که شیر مادر مطابق با نیازهای کودک تغییر می ‌کند. تغییر رنگ شیر مادر نمونه بارز دیگری از این است که بدن انسان چقدر باهوش است. سینه های مادران شیرده در انجام این کار بی نظیر هستند!

شما بدون انجام آگاهانه کاری می‌ توانید مقدار دقیق آنتی ‌بادی‌ ها و تعادل صحیح کربوهیدرات‌ ها، چربی ‌ها و پروتئین ‌ها را برای کودکتان فراهم کنید تا بزرگ شود و آن‌طور که باید رشد کند.

بنابراین، شیر مادر به طور خودکار با نیازهای کودک شما سازگار می شود. مقدار ایجاد شده در هر تغذیه و محتوای کالری و مواد مغذی دقیقاً مطابق با اندازه معده کودک شما طراحی شده است.

علت تغییر رنگ شیر مادر

شیر مادر بسته به آنچه می خورید، می نوشید یا به عنوان دارو مصرف می کنید، می تواند تغییر کند. سبزیجات سبز زیاد می ‌تواند رنگ سبز کم‌رنگی به آن بدهد. بسیاری از میوه ها و انواع توت ها و چغندر می توانند رنگ صورتی به آن بدهند. برخی از داروها نیز می توانند بر رنگ شیر شما تأثیر بگذارند. بنابراین همیشه با داروساز یا پزشک خود مشورت کنید تا مطمئن شوید مصرف داروهای تجویز شده، داروهای بدون نسخه یا مکمل ها در دوران شیردهی بی خطر باشد.

علت تغییر رنگ شیر مادر

تغییر رنگ هشداردهنده

رنگ ‌های شیر مادر که نیاز به معاینه توسط ماما یا پزشک دارند، دارای لکه های خون هستند. این حالت ممکن است مربوط به عفونت باشد یا از درد نوک سینه‌ ها باشد که اغلب به راحتی حل می شود.

اگر رنگ شیر سینه شما نارنجی یا قهوه ای تیره است، به پزشک مراجعه کنید. این می تواند نشانه ای از یک مشکل شدیدتر یا تجویز داروی نامناسب برای شما در هنگام شیردهی باشد.

اگر در مورد رنگ شیر خود نگران هستید، هرگونه توده یا دردی دارید، در معاینه و بررسی آن توسط ماما یا پزشک خود دریغ نکنید.

مایع تولید شده توسط سینه ها در چند روز اول پس از تولد، آغوز نامیده می شود. آغوز غلیظ است و معمولاً به رنگ زرد طلایی است زیرا بافت بسیار فشرده و متمرکزشده دارد.

علت تغییر رنگ شیر مادر

شیر آغوز

قبل از تولد و اندکی پس از تولد، سینه‌ ها شروع به تولید چیزی می ‌کنند که آغوز نامیده می ‌شود. آغوز همان چیزی است که می تواند برای اولین بار مادران را شگفت زده کند زیرا سینه های شما مدتی قبل از تولد نوزاد شروع به نشت می کند.

از ماما بخواهید چند سرنگ جمع آوری کند و نحوه جمع آوری آن را به شما نشان دهد. چرا؟ زیرا اگر کودک شما زود به دنیا بیاید یا در ابتدا برای شیر دادن مشکل داشته باشد، شیر آغوز بسیار ارزشمند است.

علت تغییر رنگ شیر مادر

سرنگ ‌های کوچک آغوز شما می ‌توانند در آن روزهای اولیه کودک شما را حمایت کرده و همچنان تمام اجزای سازنده و محافظت در برابر بیماری ‌ها را فراهم کنند.

طیف رنگی آغوز به شکل نارنجی/طلایی تا کرمی است و یک قوام چسبناک ضخیم دارد.

علت تغییر رنگ شیر مادر

پیشنهاد می کنیم این مطالب را هم بخوانید:

تغییر رنگ ترسناک شیر مادر به سبز فسفری بعد از ابتلای او و نوزادش به کرونا

خرید و فروش شیر مادر و داستان «بانک شیر مادر» ایران

علت کم یا بی کیفیت بودن شیر مادر چیست؟

جزییات «کمک هزینه بارداری»، «مرخصی زایمان» و «مرخصی زمان شیردهی»

نشانه های سرطان سینه که مورد غفلت واقع می شوند

منبع: thesun
بدون نظر

ورود