احسان علیخانی بالاخره دلیل ادامه نیافتن برنامه «ماه عسل» را فاش کرد

احسان علیخانی بالاخره دلیل ادامه نیافتن برنامه «ماه عسل» را فاش کرد

احسان علیخانی، مجری و برنامه ساز مشهور، پس از گذشت ۴ سال از آخرین پخش برنامه ماه عسل ، از دلیل ادامه نیافتن این برنامه ی پربیننده ی تلویزیونی گفت.

علیخانی که این روزها از او دو برنامه ی پرطرفدار عصر جدید و جوکر – اولی در تلویزیون و دیگری در شبکه نمایش خانگی – در حال پخش است، روز گذشته ضمن انتشار ویدئویی از برنامه ی جوکر در اینستاگرامش، با مخاطبان صفحه ی خود از علت ادامه پیدا نکردن ساخت برنامه ماه عسل و تغییر مسیر کاری اش در زمینه ی برنامه سازی گفت.

او در این پست نوشت:

«این روزها با دوستانم براتون عصر جدید میسازم و جوکر.

خوشحالم که این روزها با جوکر میتونم گاهی بخندونمتون و با عصر جدید، گاهی، هیجان زده تون کنم.

سال‌ها ماه رمضان، ماه عسل ساختم، ولی پنج سال شد که استعفا دادم و خداحافظی کردم. دلایل حرفه‌ایش زیاده که طرحش بماند برای روزگاری، ولی شاید یکی از دلایل شخصی برای این تصمیم، احساس مسئولیت شدید برای خودم بود و ناراحتی از تصویر عجیب و غیرواقعی که تعدادی در ذهنشون از من ساخته بودن و توقع غیرمنطقی که از من داشتند که خیلی برایم آزاردهنده بود، برای همین احساس کردم یا باید دیوانه بازی‌هامو انتخاب کنم یا ادامه ماه عسل. و چون دیدم قراره یک بار عمر کنم، دیوانه بازی‌هامو انتخاب کردم. من در احوالات شخصی و زیست مرسوم و طبیعی خودم، قطعا سرشار از اشتباه، غلط، تناقض و مسائل جدی حل نشده با خودم هستم و گاهی عاجز از سرکشی خودم؛ اما تعدادی شدیدا اصرار دارن که تو رو در زندگی شخصی‌ات، دقیق شبیه تِم و جنس کاری که می‌سازی ارزیابی کنن و با همان متر همیشه تو رو اندازه بگیرن، بدون در نظر گرفتن احوالات شخصی‌ تو، یعنی گذشته‌ات، دردهات، رنج هات، آرزوهات، اختلال ها، مرض هایی که داری، حسرت هایی که می خوری و تمام آزمون و خطاهات و…

سن که میره بالا، دوست داری بیشتر شبیه خودت باشی حتی به غلط.

ولی ماه عسل دانشگاه عجیبی بود برام که منو از یه پسر خام و خُل تبدیل کرد به پسری با مقداری کمتر از خامی و خُلی که در این دانشگاه هم تجدید شدم هم مشروط شدم و گاهی قبول شدم و نمره خوب گرفتم و در آخر، فارغ التحصیل.

ماه رمضان مبارک

حال خوب داشتین منم دعا کنین لطفا.»

ادامه برنامه ماه عسل

ماه عسل یک برنامه زنده تلویزیونی با زمینه ی اجتماعی معنوی بود که از سال ۸۶ تا ۹۷ هر سال در ماه رمضان، پیش از افطار از شبکه سه سیما پخش می شد.

ایده ی این برنامه متعلق به احسان علیخانی بود که پس از اجرای برنامه‌ های مناسبتی جزر و مد در سال‌های ۸۴ و ۸۵ تصمیم گرفت برنامه‌ ای مستقل برای ماه رمضان بسازد و بدین ترتیب برنامه ماه عسل از سال ۸۶ پخش شد و پس از پخش ۱۲ فصل در ماه‌ های رمضان، سرانجام در سال ۹۷ به پایان رسید.

مهمانان این برنامه عمدتاً مردم عادی جامعه بودند که توانسته بودند در زندگی خود کار مهمی انجام بدهند یا در زندگی افراد دیگر تأثیرگذار بوده یا حادثه ی مهمی در زندگی شان رخ داده بود.

مجری اصلی، کارگردان و تهیه کننده ی این برنامه هم احسان علیخانی بود. در سال ۸۷ چند قسمت ابتدایی برنامه ماه عسل که در آن زمان ماه محبوب نام داشت با اجرای محسن افشانی روی آنتن رفت اما به دلیل عدم توانایی افشانی در اجرا، علیخانی دوباره به عنوان مجری به برنامه ماه عسل بازگشت. در سال ۸۹ حسن جوهرچی و در سال ۹۱ علی ضیاء مجری این برنامه بودند.

ماه عسل یکی از پربیننده ترین برنامه های تلویزیون بود. این برنامه در زمان پخش خود موافق و مخالفان زیادی داشت و مهمانان و اتفاقات آن بارها خبرساز و گاهی حتی جنجال آفرین شدند.

ادامه برنامه ماه عسل

پس از بسته شدن پرونده ی برنامه ماه عسل در خرداد سال ۹۷، احسان علیخانی پروژه ی مسابقه استعدادیابی عصر جدید را کلید زد. این برنامه که پخش فصل اول آن از بهمن ۹۷ آغاز شد، خیلی زود با اقبال عمومی روبه‌رو و به یکی از پربیننده ترین برنامه های تلویزیون بدل شد. فصل دوم این برنامه از اسفند ۹۸ روی آنتن رفت و پخش فصل سوم آن هم از ابتدای فروردین ۱۴۰۱ آغاز شده که تا تیر امسال ادامه خواهد داشت.

ادامه برنامه ماه عسل

احسان علیخانی ساخت مسابقه جوکر برای شبکه نمایش خانگی را هم از سال ۱۴۰۰ آغاز کرد. این مجموعه که پخش آن از آذر ۱۴۰۰ آغاز شده، با استقبال فراوان مخاطبان مواجه شده و یکی از محبوب ترین برنامه های حال حاضر شبکه نمایش خانگی محسوب می شود.

جوکر یک مسابقه به کارگردانی احسان علیخانی و سید حامد میرفتاحی و با اجرای سیامک انصاری است که با الگوبرداری از نمونه های موفق خارجی ساخته شده است.

در این برنامه تعدادی از چهره های مشهور هنری، ورزشی، اجتماعی و … در اتاقی دربسته برای خنداندن یکدیگر تلاش می کنند اما هر کس که بخنند حذف می شود و برنده ی نهایی مسابقه کسی است که تا پایان برنامه نخندد.

ادامه برنامه ماه عسل

مطالب مرتبط
یک نظر

ورود

  • کوهمره_جروق فروردین ۱۸, ۱۴۰۱

    تلوزیون ایران اصلا به اندازه یه سکه دوزاری هم ارزش نداره