دعای روز هشتم ماه رمضان همراه با ترجمه و شرح دعا

دعای روز هشتم ماه رمضان همراه با ترجمه و شرح دعا

 امشب هشتمین شب از ماه مبارک رمضان است که می توانید در ادامه این مطلب دعای مخصوص شب (و روز) هشتم از این ماه پربرکت را بخوانید.

همان طور که می دانید دعا‌های مختصر روزانه ماه مبارک رمضان یکی از برنامه‌های روزانه رایج عبادت در این ماه است که ثواب زیادی دارد.

دعای روز هشتم ماه رمضان

اللَّهُمَّ ارْزُقْنِی فِیهِ رَحْمَهَ الْأَیْتَامِ، وَ إِطْعَامَ الطَّعَامِ، وَ إِفْشَاءَ السَّلامِ، وَ صُحْبَهَ الْکِرَامِ، بِطَوْلِکَ یَا مَلْجَأَ الْآمِلِینَ.

خدایا در این ماه مهرورزی به ایتام، و خوراندن طعام، و آشکار کردن سلام، و همنشینی با اهل کرامت را نصیبم فرما، به عطایت ای پناهگاه آرزومندان.

دعای روز هشتم ماه رمضان

شرح دعای روز هشتم ماه مبارک رمضان  در بیان حضرت آیه الله مجتهدی(ره)

  • اللَّهُمَّ ارْزُقْنِی فِیهِ رَحْمَهَ الْأَیْتَامِ؛

خدایا در این ماه رمضان به من توفیق بده و روزی من کن که نسبت به ایتام رحمت داشته باشم،

رحمت به ایتام امر مطلوب و پسندیده ای می باشد؛ اگر قلب انسان زنگ بزند چند امر باعث جلای آن است؛ یکی: تلاوت قرآن؛ دوم: استغفار در سحر ها و یکی هم رحمت بر ایتام و دستگیری از ایشان. این سه امر قلب را جلا می دهد.

  • وَ إِطْعَامَ الطَّعَامِ؛

خدایا در ماه رمضان روزی من کن تا سفره افطاری داشته باشم و افطاری بدهم،

افراد بسیاری بوده و هستند که افطاری های ویژه ای برای فقرا داشتند و شب های ماه رمضان افطاری درست می کردند و به فقراء اطعام می نمودند: همچنین به یاد دارم بسیاری از مومنان در ماه رمضان نیز چند شب افطاری می دادند، ولی یک شب را مخصوص فقراء و مستمندان اطعام می کردند؛ اطعام یک برنامه و مطلب مهمی است که مورد تاکید شرع اسلام است و برکات بسیاری برای جامعه و فرد دارد.

  • وَ إِفْشَاءَ السَّلاَمِ؛

خدایا در این ماه توفیق بده تا بلند سلام کنم 

سلام کردن ثواب زیادی هم دارد؛ سلام کردن مستحب است ولی جواب سلام دادن واجب است؛ همچنین جواب سلام دادن به طوری که طرف بشنود هم واجب است. البته بعضی جاها باید سلام نظامی داد؛ اگر شخصی که سلام می کند و دور است با تکان دادن دست به او سلام کن و به نحوی بفهمان که جواب سلام او را داده ای.

  • وَ صُحْبَهَ الْکِرَامِ

خدایا در این ماه به من توفیق بده که با انسانهای پاک و متدین و اهل کرامتت همنشین شوم؛ خدایا مرا با نیکان همنشین کن 

سعی کنید دوستانتان از لحاظ امور معنوی یک درجه از شما بالاتر باشند؛ اگر دوستت یک ربع زودتر از تو برای نماز شب بلند می شود با او هم حجره شو؛ با کسی رفیق باش که کمی از شما جلوتر است. رفیق خوب در پیشرفت انسان بسیار موثر است. یکی از رموز موفقیت بنده این بوده که دوستان خوب انتخاب می کردم.

  • بِطَوْلِکَ یَا مَلْجَأَ الْآمِلِین

خدایا این دعا های مرا مستجاب کن به حق نعمت هایی که به ما دادی

این چهار دعا یعنی یتیم نوازی، افطاری دادن (اطعام طعام)، بلند سلام کردن و هم نشینی با خوبان را در حق ما مستجاب کن ای کسی که پناه آرزومندان هستی.

پیشنهاد می کنیم این مطالب را هم بخوانید:

چگونه در ماه رمضان لاغر شویم؟

با ۱۰ دسر عربی ساده و خوشمزه برای ماه رمضان آشنا شوید

علت سردرد در ماه رمضان چیست و چطور می توان آن را رفع کرد؟

چطور از بوی بد دهان در ماه رمضان خلاص شویم؟

بدون نظر

ورود