این تست خطای دید نشان می‌دهد که مغز شما زن است یا مرد!

این تست خطای دید نشان می‌دهد که مغز شما زن است یا مرد!

تست خطای دید یا توهم نوری بسته به آنچه در ابتدا می بینید، می تواند نشان دهد که شما مغز زنانه دارید یا مردانه؛ البته از نظر روانشناسی.

این تصویر جذاب از مرد دونده ادعا می‌کند که می‌تواند نوع فرآیند فکری افراد را رمزگشایی کند – و آنچه ابتدا می‌بینید ممکن است به این معنی باشد که برای انجام چند کار تلاش می‌کنید.

تصویر ساده یک چهره تیره را نشان می دهد که در حالت دوی سرعت ژست گرفته است – اما آیا این دونده ای که می بینید در حال دویدن به سمت شما است یا از شما دور می شود؟

مغز ما به دلیل فرآیندهای متفاوتی که هنگام دریافت و پردازش اطلاعات وجود دارد هرکدام از تصاویر مبهم را به روش‌های مختلفی رمزگشایی می‌کند. در این مورد، به این معنی است که برخی از علاقه مندان به خطای دید ممکن است این بازی فکری را به عنوان مردی تعبیر کنند که از شما دور می شود نه این که به سمت شما می آید.

احتمال اول: دونده نزدیک می شود

حالا اگر دیدید که دونده نزدیک می شود چه معنایی دارد؟

طبق گفته Fact Factories، این بدان معناست که شما مغز مردانه تری دارید.

شما سعی می کنید مشکلات خود را حل و موانع دشوار زندگی را با استفاده از مهارت های تحلیلی و دلیل خوب خود برطرف کنید. وقتی در مورد چیزی کنجکاو می شوید خیلی سریع یاد می گیرید. آن وقت است که تمام انرژی خود را روی آن متمرکز می کنید تا زمانی که ایده ای در مورد نحوه برخورد با آن پیدا کنید.

اما انجام چندین شغل به طور همزمان نقطه قوت شما نیست. شما فرد خوبی برای انجام چندکار همزمان نیستید و ترجیح می دهید در یک زمان روی یک چیز تمرکز کنید.

هنگامی که به ایده ای رسیدید یا درباره چیزی نظر قوی داشتید، آماده هستید که آن را با استدلال های قانع کننده پشتیبانی کنید زیرا از خود، تمرکز و مهارت های توجه خود مطمئن هستید.

احتمال دوم: دونده دور می شود

برای کسانی که این شکل را در حال دویدن و دور شدن از خود می بینند، به این معنی است که آنها مغز زنانه‌تری دارند.

در واقع، این تصویر نشان می‌دهد که مهارت‌های تحلیلی و استدلال شما به حداکثر خود رسیده است. شما به حواس و استدلال خود تکیه می کنید و در تصمیم گیری عجله نمی کنید.

مغز شما زمانی در بهترین حالت خود قرار می گیرد که در چیزی خلاقانه غوطه ور شوید یا چیزی را از ابتدا خلق کنید.

شما فردی هستید که در انجام چند وظیفه همزمان  عالی عمل می کنید و حافظه شگفت انگیزی دارید. چیزی که همیشه می توانید روی آن حساب کنید شهود و حواس عالی شماست.

نتایج شما هر چه که باشد، مفهوم خطای دید خارق‌العاده بسیار عمیق‌تر از ویژگی‌های شخصیتی است – زیرا در یک ماموریت اسطوره‌زدایی است.

کارشناسان در تلاش برای از بین بردن کلیشه‌های جنسیتی، تفاوت‌های مغز مردان و زنان را برای دهه‌ها مطالعه کرده‌اند.

دافنا جوئل، عصب شناس برجسته، دوره ای را در سال ۲۰۰۹ با این موضوع داغ راه اندازی کرد. تحقیقات پیشگامانه او با هدف از بین بردن کلیشه ها بود – این که مردان رقابتی تر هستند و زنان در برقراری ارتباط بهتر!

اما این بحث همچنان ادامه دارد. برخی از دانشمندان معتقدند که در واقع هیچ فایده ای در طبقه بندی بخش هایی از مغز به جنبه های زنانه و مردانه وجود ندارد.

برخی دیگر بر این باورند که اعمال ما در واقع توسط ساختار مغز ما تعیین می شود. سپس با اجتماعی شدن ما نیرو می گیرد.

پیشنهاد می کنیم این مطالب را هم بخوانید:

این تصویر با خطای دیدی که ایجاد می کند شخصیتتان را فاش خواهد کرد

خطای دید چالش برانگیز؛ ۹ چهره را در این تصویر پیدا کنید

آیا می دانستید پشه ها هم خطای دید دارند؟

خطای دید: این مکعب ها برای شما هم حرکت می کنند؟

۱۰ عکس خطای دید گیج کننده که مغز شما را آزار می دهد

تصاویری که با ایجاد خطای دید، ذهن شما را به چالش می کشند

منبع: nypost
مطالب مرتبط
دیجیاتو
۲ نظر

ورود

  • حسن خرداد ۲۳, ۱۴۰۱

    بابا به صد نفر نشون دادم همه گفتن داره میره… به دست و جهت پاش دقت کنین میفهمین ک داره دور میشه

  • محمد خرداد ۲۷, ۱۴۰۱

    من هم با حسن موافق ام