اسامی بدهکاران بزرگ بانکی اعلام شد! همراه با جزییات و میزان بدهی

اسامی بدهکاران بزرگ بانکی اعلام شد! همراه با جزییات و میزان بدهی

اسامی بدهکاران بزرگ بانکی چهار بانک ملی ایران، مسکن، کشاورزی و پست‌بانک به دستور اکید ریاست جمهوری و وزارت امور اقتصاد و دارایی اعلام شد.

۲۳ آبان ماه سال گذشته بود که وزیر امور اقتصاد و دارایی، سید احسان خاندوزی، از بانک مرکزی درخواست کرد تمامی بانک ها و موسسات اعتباری  فهرست بدهکاران بزرگ بانکی خود را در بازه های سه ماهه  و هر سه ماه یک بار منتشر کنند.

به منظور اطلاع رسانی به مردم تمام بانک ها و موسسات مالی و اعتباری موظف شدند مشخصات تسهیلات گیرنده، ‌توجیه بانک برای تخصیص منابع، مبلغ تسهیلات، میزان پرداخت، مانده بدهی، نرخ سود و نوع تضامین را اعلام کنند.

تاکید ریاست جمهوری برای انتشار اسامی بدهکاران بانکی

«آیت الله ابراهیم رئیسی»، رئیس جمهور ایران، نیز طی دیدار با مدیران عامل بانک‌ها بر لزوم سخت‌گیری بانک‌ها با بدحساب‌ها تاکید کردند و درخواست انتشار اسامی بدهکاران بانکی دانه درشت را دادند.

در راستای اجرای دستور ریاست جمهوری و همین طور وزیر اقتصاد و نیز به منظور شفاف‌سازی تسهیلات‌گیرندگان کلان و ابربدهکاران بانکی، تا کنون ۴ بانک اسامی بدهکاران بزرگ خود را منتشر کردند.

اسامی بدهکاران بانکی بزرگ

اولین بانک بانک ملی ایران بود که عصر شنبه فهرست بدهکاران بزرگ خود را اعلام کرد و پس از آن سه بانک مسکن، کشاورزی و پست‌بانک نیز رویه مشابهی را طی کردند.

اسامی بدهکاران بانکی بزرگ

مثلا بانک کشاورزی بدهکاران دانه‌درشت خود را با ذکر جزئیات میزان بدهی معرفی کرد، بانک مسکن نیز اسامی بخشی از ابربدهکاران خود که بیش از صد میلیارد تومان بدهی دارند و پست‌بانک نیز اسامی بدهکاران کلان خود را با جزئیات بیشتری منتشر کرده است.

اسامی بدهکاران بانکی بزرگ

مطالب مرتبط
بدون نظر

ورود