توییت شیطنت‌آمیز ایلان ماسک:« دفتر مرکزی توییتر پناهگاه بی‌خانمان‌ها شود»

توییت شیطنت‌آمیز ایلان ماسک:« دفتر مرکزی توییتر پناهگاه بی‌خانمان‌ها شود»

ایلان ماسک می‌خواهد دفتر مرکزی توییتر را به پناهگاه بی‌خانمان‌ها مبدل کند. او، به عنوان بزرگترین سهامدار شرکت توییتر، پیشنهاد کرد که دفتر مرکزی این شرکت رسانه های اجتماعی در سانفرانسیسکو به یک پناهگاه بی خانمان تبدیل شود زیرا «به هر حال هیچ کس حاضر نمی‌شود.»

او در چند وقت اخیر توئیت‌ها و نظرسنجی‌های عجیب مختلفی برپا کرده است. مدتی قبل وی درمورد اضافه شدن قابلیت دکمه‌ ویرایش به توئیتر نظرسنجی برگزار کرده بود؛ قابلیتی که بسیاری از کاربران این شبکه‌ی اجتماعی از مدت‌ها قبل در انتظار اضافه شدن آن بودند.

ماسک این پیشنهاد را شنبه شب از طریق یک نظرسنجی جنجالی توییتر مطرح کرد. نزدیک به ۱.۲ میلیون نفر تا صبح یکشنبه پاسخ دادند که ۹۱.۱ درصد از آرای این ایده مثبت بودند.

نظرسنجی ماسک یک هفته پس از خرید ۹.۲ درصد از سهام توییتر انجام شد. با خرید این سهام او به بزرگترین سهامدار این شرکت تبدیل شد. ماسک از مدیریت توییتر در زمینه آزادی بیان در این پلتفرم انتقاد کرده و از زمان خرید سهام خود، تغییراتی را به شرکت پیشنهاد داده است.

ایلان ماسک

او صبح یکشنبه نظرسنجی دیگری درباره حذف حرف W از توییتر منتشر کرد. تنها پاسخ‌های موجود «بله» و «البته» بود.

پاراگ آگراوال، مدیرعامل توییتر، اعلام کرد که ماسک هفته گذشته به هیئت مدیره توییتر خواهد پیوست. آگراوال روز پنجشنبه به کارمندان اعلام کرد که ماسک در جلسه پرسش و پاسخ تالار شهر با کارمندان توییتر نیز شرکت خواهد کرد. جالب است که برخی از کارمندان توییتر از حضور ماسک در شرکت ابراز نگرانی کرده بودند،

به گزارش واشنگتن پست، آگراوال روز پنجشنبه در یک ایمیل شرکتی نوشت:

«ما می گوییم توییتر همان چیزی است که در حال حاضر اتفاق می افتد و مردم در مورد آن صحبت می کنند. اغلب، ما در توییتر همان چیزی هستیم که اتفاق می افتد و مردم در مورد آن صحبت می کنند. مطمئناً در این هفته چنین بوده است. پس از اعلام هیئت مدیره ما، بسیاری از شما سوالات مختلفی در مورد ایلان ماسک داشتید، و من می خواهم از شما استقبال کنم که این سوالات را از خود او بپرسید.»

انتقاد ایلان ماسک از عدم آزادی بیان در توییتر

خرید ماسک بلافاصله پس از آن صورت گرفت که بنیانگذار میلیاردر تسلا از توئیتر به دلیل عدم تعهد به آزادی بیان انتقاد کرد.

ماسک در ۲۶ مارس توییت کرد: «با توجه به اینکه توییتر عملاً به عنوان میدان عمومی شهر عمل می‌کند، عدم رعایت اصول آزادی بیان اساساً دموکراسی را تضعیف می‌کند.» «چه باید کرد؟»

بعدا توییت کرد: «آیا یک پلت فرم جدید مورد نیاز است؟»

ایلان ماسک

بسیاری از نزدیک به ۸۰ میلیون دنبال کننده توییتر ماسک در آن زمان او را تشویق کردند که پلتفرم توییتر را به طور کامل بخرد یا پلتفرم خود را بسازد.

توییتر در سال های اخیر مکررا دیدگاه های محافظه کارانه را سانسور کرده است. این شرکت سایت طنز محافظه کار The Babylon Bee را به دلیل اعطای جوایز “مرد سال” به مقام رسمی دولت بایدن به دکتر راشل لوین، از حساب توییتر خود مسدود کرد. لوین یک زن تراجنسیتی است.

توییتر همچنین اشتراک‌گذاری لینک‌های یک مقاله نیویورک پست را که محتویات لپ‌تاپ متعلق به هانتر بایدن را فاش می‌کرد، مسدود کرد. در حالی که منتقدان در آن زمان داستان را به عنوان اطلاعات نادرست روسی مورد تمسخر قرار می دادند، نیویورک تایمز و واشنگتن پست از آن زمان به درستیِ این داستان اذعان کردند.

پیشنهاد می کنیم این مطالب را هم بخوانید:

گرایمز: «زندگی ایلان ماسک بعضی وقت‌ها زیر خط فقر است!»

ثروتمندترین افراد جهان در سال ۲۰۲۲؛ ایلان ماسک جای جف بزوس را در صدر گرفت

نظرسنجی ایلان ماسک بعد از خرید بیشترین سهام توییتر : آیا دکمه ویرایش می‌خواهید؟

هویت عشق جدید ایلان ماسک فاش شد؛ ناتاشا باست کیست؟

ایلان ماسک به عنوان چهره سال مجله تایم انتخاب شد

دیجیاتو
بدون نظر

ورود