عذرخواهی ابی به‌خاطر صحبت‌هایش درباره خلیج فارس

عذرخواهی ابی به‌خاطر صحبت‌هایش درباره خلیج فارس

ابراهیم حامدی معروف به ابی، خواننده ی لس آنجلسی، با انتشار ویدئویی به انتقادات علیه او به خاطر صحبت هایش درباره ی عدم اجرای قطعه «خلیج فارس» در کشورهای عربی واکنش نشان داد.

او دیروز در ویدئویی اینستاگرامی گفت اینکه دلیل خودداری اش از اجرای قطعه «خلیج فارس» در کشورهای عربی را سیاسی نبودن خود عنوان کرده بود، اشتباه بوده و از طرفدارانش و مردم ایران به خاطر این اشتباه عذرخواهی کرد. او گفت در انتخاب کلماتش دقت کافی به خرج نداده بود. ابراهیم حامدی آثار سیاسی و اجتماعی خود و همچنین دوری چهل ساله اش از ایران را گواهی بر سیاسی بودن خود عنوان کرد.

او در ادامه درباره ی علت خودداری اش از اجرای قطعه «خلیج فارس» در کشورهای عربی گفت از آنجایی که امکان دیدار با مخاطبانش در ایران را ندارد و مجبور است کنسرت های خود را در کشورهای همسایه ی ایران برگزار کند، سال‌ ها پیش تصمیم گرفت برای آنکه دیدار با مخاطبانش میسر شود، به قوانین این کشورها احترام بگذارد، اما نمی داند این تصمیم درست بوده یا غلط.

ابراهیم حامدی ابتدای فروردین ماه امسال و در آستانه ی برگزاری کنسرت های نوروزی اش در کشورهای اطراف ایران گفتگویی با رسانه ی ایندیپندنت فارسی داشت.

در این گفتگو وقتی از او سؤال شد که چرا وقتی به کشور امارات سفر می‌ کند، آهنگ «خلیج فارس» را اجرا نمی‌ کند، در پاسخ گفت: «خواننده، خواننده است. خواننده سیاسی نداریم. من به عنوان یک هنرمند به خود اجازه نمی‌ دهم در مسائل سیاسی دخالت کنم.» او همچنین گفت: «من که نمی‌ توانم در ایران اجرا داشته باشم، ترجیح می‌ دهم این امکان را اینجا در کشورهای منطقه از دست ندهم تا هوادارانم بتوانند به کنسرت‌ هایم بیایند.»

این اظهارات ابراهیم حامدی جنجال برانگیز شد و واکنش های فراوانی را به دنبال داشت. بسیاری از کاربران شبکه‌ های اجتماعی به انتقاد از این خواننده پرداختند و او را به پول پرستی و وطن فروشی متهم کردند. حتی صدا و سیما نیز پس از سال‌ ها تصویری از این خواننده ی لس آنجلسی را روی آنتن برد و گزارشی درباره ی صحبت‌ های جنجالی او منتشر کرد.

پس از این مصاحبه در شبکه های اجتماعی ویدئویی از سالن خالی کنسرت ابراهیم حامدی در استانبول منتشر و ادعا شد صحبت های حاشیه ساز او درباره ی اجرای قطعه «خلیج فارس» باعث قهر طرفدارانش از او شده است. اما مهشید حامدی، همسر ابراهیم حامدی با انتشار پستی اینستاگرامی این ادعا را رد کرد. او گفت ویدئوی مذکور قبل از ورود کامل تماشاچیان به سالن ضبط شده بود و همچنین در پاسخ به منتقدان اظهارات جنجالی همسرش گفت: « اونهایی که رگ گردنشان داره پاره میشه برای خلیج فارس بدانند همین باقی ماندن اسم خلیج همیشگی فارس را از ابی و صدای پر قدرتش دارند.»

مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
۶ نظر

ورود

  • امیر اردیبهشت ۲, ۱۴۰۱

    به معنی کامل کلمه داره نفرت انگیز میشه.
    این از خودش. اون از زنش.
    فقط بلدن جنجال درست کنند. امان از اینکه یه حرف حق بزنند.

  • mohammad اردیبهشت ۲, ۱۴۰۱

    اولاً به اندازه کافی خوندی دیگه صدات مثل قبل نیست
    دوماً اتفاقاً باید سیاسی هم باشی وبرای کشورت هر کاری که میتونی
    بکنی واز جایگاهت هم برای این استفاده کنی چون هر چی داری از کشورت داری اتفاقاً با این کار در دل همه بیشتر جا میگیری اگه عقل داشته باشی ودر یادها میمانی حتی بعد از مرگت یه کار مثبت بکن

  • ارژنگ اردیبهشت ۲, ۱۴۰۱

    اون زن پول‌پرستش اینو بدبخت کرد .

  • رحمان اردیبهشت ۳, ۱۴۰۱

    کاش مسئولین ما هم اینقدر از انسانیت فاصله نگرفته بودند که دیگه حتی مردم رو مستحق یک عذرخواهی هم ندونند.

  • علی اردیبهشت ۳, ۱۴۰۱

    عجبببببببب،وقتی پای پول و منافع شخصی میاد وسط کلا سیاسی بودن فراموش میشه؟واقعا برای توجیه کردن کاراشون و تبرئه کردن خودشون چه صحبتای سخیفی میکنن،من که دیگه یک ترک این خواننده و امثال اینجور موجودات پول پرست و وطن فروشو گوش نخواهم کرد و فقط میتونم بگم متاسفم.

  • دکتر قره ویسکی اردیبهشت ۳, ۱۴۰۱

    حاج آقا حامدی گذاشت کنسرتها تمام شود بعد عذر خواهی کند مبادا دولت امارات بابت عذر خو اهی حاجی یک کنسرت را لغو کند موضع اصلی ابی مثل حاج آقا های حکومت ایران بود اول منافع شخصی .حتی به قیمت فدا کردن ملیت و کشور .
    حاج آقا حامدی از حاج آقا های حکومتی یاد گرفته که حتی در عذر خواهی اول منافعش سنجیده شود .
    عذر خواهی هم نبود التماس بود که بد بختم بیچاره ام از وطنم دورم به من بیچاره کمک‌کنید