دو ایرانی صداپیشه انیمیشن جدید نتفلیکس شدند؛ همکاری گلشیفته فراهانی و یارا شهیدی

دو ایرانی صداپیشه انیمیشن جدید نتفلیکس شدند؛ همکاری گلشیفته فراهانی و یارا شهیدی

دو هنرمند ایرانی، گلشیفته فراهانی و یارا شهیدی صداپیشه ی انیمیشن جدید نتفلیکس شدند.

سرویس نتفلیکس گروه صداپیشگان اصلی محصول انیمیشنی جدید خود به نام «اژدهای پدرم» (My Father’s Dragon) را معرفی کرده که در میان آن‌ ها نام دو ایرانی، گلشیفته فراهانی و یارا شهیدی نیز به چشم می‌ خورد.

انیمیشن گلشیفته فراهانی

این انیمیشن درباره ی پسری به نام المر الویتور است که با مادرش در شهر جدیدی ساکن می‌ شود. او برای نجات اژدهای جوانی که در «جزیره وحشی» به دام افتاده است، از شهر می‌ گریزد و درگیر ماجراهای هیجان‌ انگیزی می‌ شود. ماجراجویی های المر در آن جزیره ی مرموز با جانوران وحشی، قصه ی این انیمیشن را شکل می دهد.

انیمیشن «اژدهای پدرم» اقتباسی دو بعدی از یک کتاب مشهور داستانی با همین نام و نوشته ی روث استیل گانت است که در سال ۱۹۴۸ منتشر شده است.

قبلاً هم در سال ۱۹۹۷ یک انیمیشن ژاپنی از این کتاب ساخته شده بود.

کارگردانی «اژدهای پدرم» بر عهده ی نورا تومی است. تومی بیشتر با انیمیشن‌ های هنری خاص خود مثل «راز کلز» (The Secret of Kells) و «نان آور» (The Breadwinner) شناخته می شود که هر دو هم نامزد دریافت جایزه ی اسکار شده اند.

گلشیفته فراهانی قبلاً هم با تومی در دوبله ی فرانسوی انیمیشن «نان آور» همکاری کرده و نقش اصلی آن انیمیشن را در نسخه ی فرانسوی گویندگی کرده بود.

فیلمنامه ی «اژدهای پدرم» توسط مگ لفاوه نوشته می شود که فیلمنامه نویس انیمیشن «درون و بیرون» (Inside Out) بوده است.

انیمیشن «اژدهای پدرم» احتمالاً در سال ۲۰۲۳ منتشر خواهد شد و احتمال می رود نتفلیکس با تولید آن قصد حضور در بخش بهترین انیمیشن اسکار را داشته باشد.

انیمیشن گلشیفته فراهانی

علاوه بر گلشیفته فراهانی و یارا شهیدی، دیگر صداپیشگان این انیمیشن، جکوب ترمبلی، گاتن ماتارازو، دایان ویست، ریتا مورنو، کریس اودود، جودی گریر، آلن کامینگز، جکی ارل هالی، مری کی پلاس، جک اسمیت و ووپی گلدبرگ هستند.

‎یارا شهیدی که در سال ۱۳۷۸ از پدری ایرانی به نام افشین شهیدی و مادری آفریقایی-آمریکایی به نام کری سالتر در آمریکا متولد شده، از جمله ستارگان نوظهور هالیوود است که به زودی با نقش «تینکربل» در محصول جدید دیزنی، «پیترپن» به سینماها می‌ آید.

‎گلشیفته فراهانی نیز که این روزها حسابی سرش شلوغ است، با فیلم جدیدش «برادر و خواهر» (Brothers & Sisters) به همراه ماریون کوتیار به کن می‌ آید و مدتی پیش نیز فیلمبرداری قسمت دوم فیلم «استخراج» (Extraction) با بازی او و کریس همسورث به پایان رسید.

مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
۴ نظر

ورود

  • وطن دوست اردیبهشت ۹, ۱۴۰۱

    افتخار ایران هستی عزیزم

  • حسین اردیبهشت ۹, ۱۴۰۱

    خدا برای همه نسیب کنه اینم رفت خارج عاقبت بخیر شد .

    • بهاره اردیبهشت ۹, ۱۴۰۱

      اگر عاقبت بخیری اینه هموطن عزیز پیشکش خودتون والله از بچگی به ما یاد دادن عاقبت بخیری یعنی حیا داشتن عفت داشتن یعنی آرامش روحی و روانی یعنی زندگی با عشق ائمه و … خدایا عاقبت بخیری واقعی رو نصیب همه ما بفرما

    • مرتضی اردیبهشت ۱۳, ۱۴۰۱

      خدا به شما عاقبت بخیری بده عزیزم بری پیش همین عزیزای دل