برای انتخاب فرش ابریشم مناسب دکوراسیون خانه به چه نکاتی توجه کنیم؟

برای انتخاب فرش ابریشم مناسب دکوراسیون خانه به چه نکاتی توجه کنیم؟

سلب مسئولیت: روزیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

فرش مهمترین المان جان بخشی به دکوراسیون خانه است، مخصوصاً اگر ابریشم و دستباف باشد. فرش‌های ابریشم طبیعی زیبایی منحصر به فردی دارند و به ‌دلیل جذابیت رنگ‌های به کار رفته و درخشش الیاف، دکوراسیون فضای اطراف خود را به شدت تحت ‌تاثیر قرار می‌دهند. موضوعی که در این مطلب تصمیم داریم به آن بپردازیم، نحوه انتخاب فرش ابریشم برای دکوراسیون خانه و نکاتی است که در هنگام خرید فرش ابریشم طبیعی باید در نظر داشته باشیم.

تناسب طرح فرش دستباف ابریشم با سبک دکوراسیون خانه؛ کلاسیک یا مدرن

فرش دستباف ابریشم از نظر طرح بندی فوق العاده متنوع است و همین موضوع انتخاب را برای خانم‌ها سخت می‌کند. ولی اگر طرح فرش را با توجه به سبک دکوراسیون خانه انتخاب کنید، زودتر به نتیجه می‌رسید. فرش دستباف ابریشم نه تنها برای بافت ریز و الیاف درخشان و صیقلی، بلکه به‌ دلیل کیفیت رنگ‌ها، فرشی کاملاً مجلل و نفیس است. بنابراین در انتخاب آن باید به موارد زیر توجه کنیم:

  • اگر از سبک مدرن برای دکوراسیون خانه استفاده کرده‌اید، باید به سراغ طرح کلاسیک و ساده بروید.
  • در صورتی که دکوراسیون خانه سنتی و ایرانی است، بهترین کار انتخاب فرش‌های پرنقش و نگار با رنگ‌های جذاب و زنده مانند قرمز لاکی، آبی فیروزه‌ای و سبز است.
  • در صورتی که طرح مبلمان و دکوراسیون خانه شلوغ است، باید طرح فرش را ساده انتخاب کنید. زیرا کنار هم قرار گرفتن طرح‌های شلوغ و در هم پیچیده چشم را خسته می‌کند.
  • اگر علاقه‌مند به فضاهای کلاسیک یا تلفیقی هستید، می‌توانید به سراغ فرش‌های با طرح سنتی یا تلفیقی بروید. این مدل فرش‌ها گرما و انرژی خاصی دارند و از تنوع رنگی هم تقریباً تمامی تناژهای گرم و سرد را در خود جای داده اند.

هماهنگی رنگ فرش ابریشم با هارمونی رنگ فضای خانه

سعی کنید متناسب با تم رنگ دکوراسیون خانه، رنگ فرش را انتخاب کنید تا بین عناصر مختلف دکوراسیون خانه هماهنگی ایجاد شود. بهتر است برای فضاهای کوچک از فرش‌هایی با رنگ‌های خنثی مانند بژ، طوسی، خاکستری و سفید استفاده کنید. رنگ‌های خنثی فضا را بزرگ‌تر نشان می‌دهند و به راحتی با رنگ‌های دیگر ست می‌شوند.

اگر فضای خانه شما بزرگ است، می‌توانید از فرش‌هایی با رنگ گرم استفاده کنید. معمولاً مناسب‌ترین رنگ فرش ابریشم برای اتاق نشیمن رنگ‌های گرم هستند. زیرا به فضا حس نشاط و سرزندگی می‌دهند. برای انتخاب فرش اتاق خواب، بهتر است به سراغ رنگ‌های روشن و ملایم مانند یاسی و سفید بروید که فضا را آرامش بخش می‌کنند. در هنگام انتخاب فرش ابریشم به رنگ کفپوش هم توجه کنید.

انتخاب ابعاد مناسب؛ فرش چند متری بخرم؟

آخرین نکته‌ای که در انتخاب فرش به آن توجه می‌کنیم، ابعاد و اندازه فرش است. انتخاب اندازه فرش خیلی مهم است. یکی از اشتباهات رایج مشتریان در طراحی دکوراسیون خانه، قرار دادن یک فرش کوچک در بین تعداد زیادی مبلمان است. این کار دکوراسیون را بی نظم نشان می‌دهد. اندازه فرش باید تا حدی باشد که وقتی کسی روی مبل می‌نشیند، پای او روی فرش قرار بگیرد، نه کفپوش!

در مورد فرش اتاق خواب نیز همین نکته وجود دارد، با این تفاوت که مقداری از فرش باید زیر تخت برود که پس از بیدار شدن و پایین آمدن از تخت، پاها با فرش برخورد کنند.

در انتخاب فرش دستباف ابریشم به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

فرش دستباف ابریشم یک کالای لوکس و گران ‌قیمت است که استفاده از آن علاوه بر جذابیت و زیبایی، به فضای خانه گرما و انرژی می‌بخشد. پیش از اینکه برای خرید فرش ابریشم دست به کار شوید، نکات مهمی وجود دارد که باید بدانید. اطلاع از این نکات باعث می‌شود خرید بهتری داشته باشید و احیاناً فرش تقلبی را به‌ جای فرش اصل به شما نفروشند. این نکات عبارتند از:

۱.       به جنس الیاف فرش ابریشم توجه کنیم

فرش‌های دستباف معمولاً از جنس ابریشم خالص یا ترکیبی از پشم و ابریشم هستند. فرش ۱۰۰% ابریشمی گران قیمت‌ترین و مرغوب‌ترین جنس فرش است که از دور نمایی درخشان و زیبا دارد. در بازار به این فرش، تمام ابریشم گفته می‌شود.

۲.       رنگ الیاف ابریشم را بررسی کنیم

الیاف به کار رفته در فرش‌های دستباف با فرآورده‌های طبیعی رنگ می‌شوند. در هنگام خرید فرش دستباف ابریشم، قسمتی از فرش را کمی خم کرده و بین پرزها را نگاه کنید. اگر سطح الیاف دارای رنگرزی یکنواخت بود، یعنی از مواد طبیعی برای رنگ کردن آنها استفاده شده است.

۳.       فرش ابریشم محصول کدام شهر است

هنرمندان شهرهای قم، زنجان و مراغه فرش دستباف ابریشم تولید می‌کنند. ولی فرش‌های هر کدام از این شهرها ویژگی‌های خاصی دارد، که بهتر است در زمان خرید از فروشنده بخواهید درباره آنها به شما مشاوره‌های لازم را بدهد.

۴.       فرش نو و دست اول است یا کار کرده

در زمان انتخاب فرش دستباف دقت کنید که آثاری از رفوگری، پارگی و… در آن وجود نداشته باشد. حتماً شناسنامه پشت فرش را بخوانید. به ‌طور کلی فرش‌های ابریشم گران قیمت هستند، ولی فرش ابریشم کار کرده در مقایسه با فرش نو، قیمت نسبتاً کمتری دارد.

۵.       به تعداد گره‌ها و تراکم بافت فرش توجه کنید

فرش‌های ابریشمی معمولاً تراکم بافت بالا و تعداد گره‌های زیادی دارند، ولی به خاطر ظرافت الیاف ابریشم نازک‌تر از فرش‌های دستباف پشمی هستند.

۶.       کیفیت و درخشندگی پرزهای فرش ابریشم را بررسی کنید

الیاف ابریشم ۱۰۰ % طبیعی و خالص، زیبایی و درخشش خاصی دارند. لطافت و ظرافت کرک‌های آنها در مقایسه با ابریشم مصنوعی بیشتر است و در مقابل نور خورشید درخشش بیشتری دارند.

۷.       قیمت فرش دستباف ابریشم

قیمت فرش دستباف ابریشم به عوامل متعددی بستگی دارد، از جمله:

  • ابعاد و اندازه فرش
  • ریز یا درشت بافت بودن فرش
  • برند طراح و بافنده فرش
  • تراکم و تعداد گره‌های فرش
  • در صد خلوص الیاف به کار رفته در آن
  • نوسانات ارزی بازار و تغییر لحظه‌ای قیمت مواد اولیه

خرید اینترنتی فرش دستباف ابریشم با بهترین قیمت

خرید اینترنتی فرش دستباف ابریشم با بهترین قیمت

فرش آریاس یکی از بزرگترین و معتبرترین فروشگاه‌های اینترنتی فرش ابریشم، فرش دستباف عشایری، فرش دستباف تبریز، فرش ماشینی و انواع تابلو فرش‌های نفیس دستباف ایرانی است. با خرید فرش ابریشم از این فروشگاه اینترنتی، دیگر نگران قیمت و اصالت فرش نباشید، چون آریاس تمامی فرش‌های خود را بدون واسطه و با ضمانت اصالت، قیمت مناسب و بهترین کیفیت به مشتریان عرضه می‌کند.

یکی از نفیس‌ترین و جذاب‌ترین فرش‌های ابریشم دستباف، فرش دستباف ابریشم قم است که گلچینی از زیباترین طرح‌های آن را فقط در فروشگاه اینترنتی فرش آریاس می‌توانید پیدا کنید. پیشنهاد می‌کنیم برای دیدن طرح‌ها و مقایسه قیمت‌ها به نشانی https://arias.ir/ مراجعه نمایید.

بدون نظر

ورود