درخواست کمک دردناک رضا رویگری از داخل خانه سالمندان کهریزک + ویدئو

درخواست کمک دردناک رضا رویگری از داخل خانه سالمندان کهریزک + ویدئو

رضا رویگری، بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون برخلاف میل خود در خانه سالمندان بستری شده است.

رویگری در گفتگویی با باشگاه خبرنگاران جوان اعلام کرده یک هفته ای است که همسرش او را در آسایشگاه به حال خود رها کرده و هیچ راه تماسی با دوستان و آشنایان خود ندارد.

رویگری که با شماره ی یکی از حاضران در آسایشگاه با باشگاه خبرنگاران جوان تماس برقرار کرده، در ادامه گفته از نظر جسمی حال خوبی دارد، اما در این مدت که در آسایشگاه رها شده گویی در زندان است و روحیه اش را از دست داده.

باشگاه خبرنگاران جوان ویدئویی از صحبت های رضا رویگری منتشر کرده است.

رویگری در این ویدئو می‌ گوید: «سلام به مردم و طرفداران عزیز. من رضا رویگری هستم و از خانه سالمندان کهریزک با شما صحبت می‌ کنم. بعد از شصت سال کار، مرا انداخته اند اینجا. نه تلفنی دارم و نه کارت بانکی. نه می‌ توانم برای کارم به کسی زنگ بزنم و نه کسی می‌ تواند به من زنگ بزند. ممنوع‌ الملاقات هم هستم. از همه حلالیت می‌ طلبم، اگر کار بدی کردم من را ببخشید. این‌ جا برای من مثل زندان می‌ ماند. اگر آن طرفداران خوبم که می‌ دانم کم هم نیستند به من کمک کنند، ممنون می‌ شوم.»

این ماجرا از سوی دست اندرکاران آسایشگاه سالمندان کهریزک تأیید شده و آن ها تأکید کرده اند که تمام کسانی که در این آسایشگاه بستری می‌ شوند باید توسط یکی از بستگان درجه یک خود به آنجا برده شده باشند و جز این راهی برای ماندن در آنجا ندارد.

یوسف سلامی، خبرنگار صدا و سیما که در حوزه سلامت باشگاه خبرنگاران جوان کار می کند، در ویدئویی درباره ی وضعیت رضا رویگری عنوان کرده: «ویدیویی در ساعات پیش از رضا رویگری هنرمند کشورمان منتشر شد که خیلی ها رو متاثر و ناراحت کرد. با مدیران کهریزک صحبت کردم، آنها اعلام کردند طی ۱۰ روز پیش رضا رویگری رو به این مرکز میارن و خود همسر ایشون آقا رضا رویگری رو به آسایشگاه می بره و آنجا اعلام می کنن برای حفظ آرامش آقا رضای عزیز فعلا مصاحبه و گفتگویی با رسانه ها نداشته باشه. مدیران کهریزک تاکید داشتند تمام خدمات توانبخشی و بازتوانی در نظر گرفته شده و کاستی صورت نگرفته و اعلام کردند جوابیه خواهند داشت و مصاحبه تکمیلی در مورد این موضوع خواهند داشت.»

در همین رابطه مدیر روابط عمومی آسایشگاه کهریزک، محسن پزشکی، توضیحاتی در خصوص وضعیت این بازیگر ارائه کرد.

پزشکی اظهار کرد: «بنا به اظهار نظر همسر رضا رویگری، پیش از اینکه ایشان در کهریزک نگهداری شوند در بیمارستان بستری بود که پزشکان توصیه کردند ایشان باید در مرکزی که امکانات توانبخشی و فیزیوتراپی در آنجا وجود دارد، اسکان داده شوند و بنا به مقتضیات و شرایط خانوادگی و اجتماعی ایشان، از کهریزک درخواست شده که کمک و همراهی کنند و آسایشگاه با این خانواده همراهی کردند و طی یک هفته گذشته این کار صورت گرفت.»

وی ادامه داد: تلاش بر این بوده است که ما نمایندگان جامعه هنری، اجتماعی باشیم و هرکاری که ایشان دارند برایشان انجام دهیم. پزشکان آقای رویگری را ویزیت کردند و ایشان تحت درمان اصلی است و بنا بر این است که فیزیوتراپی، کار درمانی و نکات بهداشتی برایشان صورت گیرد.

مدیر روابط عمومی آسایشگاه کهریزک درخصوص محدودیت‌ های عیادت و ملاقات با این بازیگر اظهار کرد: «این محدودیت‌های عیادت و ملاقات فقط از سوی مجموعه کهریزک به این دلیل لحاظ شده است که ما در پی دو سال وجود کرونا، محدودیت‌های خاصی برای عیادت‌ها پیش‌بینی کردیم و همان محدودیت‌ها موجب کنترل خاص و ویژه کهریزک شد تا آسیب کمتری به سالمندان و معلولان وارد شود. در این رابطه نیز اگر قرار باشد محیط را باز بگذاریم، خیلی‌ها دوست دارند به راحتی ایشان را ملاقات کنند اما در این زمینه مصلحت بر این است که تمامی این موارد با هماهنگی صورت گیرد.»

پزشکی ادامه داد: «روزانه در دو ساعت (۱۰/۳۰ تا ۱۲) و (۱۴ تا ۱۵) با هماهنگی قبلی، امکان ملاقات با آقای رویگری امکان پذیر است تا شیوع بیماری از جمله کرونا مجددا در این مجموعه انتقال داده نشود.»

همسران رضا رویگری ؛ فرشته میرهاشمی و تارا کریمی

از سویی دیگر، امروز محمد خزاعی، رئیس سازمان سینمایی در واکنش به ویدئوی صحبت‌ های رضا رویگری در خانه سالمندان کهریزک اظهار کرد: «از روز گذشته که از مشکل آقای رویگری اطلاع پیدا کردیم با خانم کریمی همسر ایشان و از طریق آنها با پزشکان معالج و دست اندرکاران آسایشگاه کهریزک در تماس بودیم. به گفته همسرشان و بنابر تاکید پزشک معالج آقای رویگری، امکان نگهداری وی در منزل به دلیل پاره‌ای مشکلات و اختلالات جسمی به هیچ وجه وجود نداشت و با مساعدت و همکاری پزشک به آسایشگاه کهریزک و در شرایط مطلوب منتقل شده است. چندین بار هم از سوی سازمان سینمایی و همکاران بنده در موزه سینما برای حمایت از این هنرمند عزیز اقداماتی صورت گرفته و عیادت از ایشان از اولین برنامه‌های دیداری بنده در مدت حضورم در سازمان سینمایی بوده است.»

رئیس سازمان سینمایی تاکید کرد: «وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هم صبح امروز مدیرعامل صندوق اعتباری هنر را مأمور کردند تا از نزدیک و حضوری در جریان روند نگهداری و درمان و شرایط آقای رویگری قرار گیرند. با تعاملاتی که از طریق صندوق اعتباری هنر صورت گرفته و اقداماتی که از سوی سازمان سینمایی و صداوسیما در حال انجام است، مشکلات این هنرمند به‌زودی مرتفع می‌شود. در کنار این هنرمند پیشکسوت و خانواده‌اش خواهیم بود.»

انتشار این ویدئو واکنش چهره های هنری را هم در پی داشته است.

مسعود ده نمکی که سابقه ی همکاری با رضا رویگری را در فیلم «اخراجی ها ۳» دارد، در حساب اینستاگرامی خود در واکنش به ماجرای اخیر رضا رویگری نوشت: «به ۱۰ جای مهم تصمیم‌گیر گفتم هیچ جای دنیا با چهره‌هایش این کار را نمی‌کنند. همین سرود “الله الله” رویگری برای توجه ویژه برای داشتن یک زندگی حداقلی برایش کافی بود اما…».

همچنین پس از انتشار این ویدئو برخی از چهره‌ های شناخته شده ی سینما و تلویزیون به عیادت رضا رویگری در آسایشگاه کهریزک رفتند که در این دیدار قول فراهم کردن یک آپارتمان و همینطور پرستاری تمام وقت برای رویگری به وی داده شد. در ویدئویی که از این دیدار منتشر شده، علیرام نورایی و حضورِ اینترنتی پرویز پرستویی و شهربانو منصوریان و چندی دیگر دیده می‌ شود.

رضا رویگری چند سالی است که به بیماری مبتلا است و در این مدت کمتر در آثار سینمایی و تلویزیونی بازی کرده و چند بار هم در بیمارستان بستری شده و تحت مداوا قرار گرفته است.

این بازیگر ۷۶ ساله از مدت‌ ها قبل با مشکلاتی جدی درگیر بوده و خانه سینما برای کمک به او کارهایی را انجام داده است.

رویگری که گویا از ماه‌ ها قبل مشکلات شخصی و خانوادگی هم داشته، در سال‌ های اخیر بارها به مشکلات مالی خود اشاره و حتی در سال ۹۹ اعلام کرد که حدود ۵۰۰ میلیون تومان بابت بازی در کارهای تلویزیونی و سینمایی طلب دارد، اما نمی‌ تواند آن‌ ها را وصول کند. در آن مقطع شورای عالی تهیه‌ کنندگان سینما اعلام کرد که اگر او رونوشت قراردادهای خود را برای شورا ارسال کند طلب‌ هایش در سینما مطالبه خواهد شد. البته بعد از آن خبری منتشر نشد تا مشخص شود این کار از سوی هر دو طرف انجام شده است یا خیر.

رویگری اوایل دهه ی ۹۰ دچار سکته مغزی شد و بعد از آن شرایط جسمی چندان مساعدی نداشت و چند بار از هزینه‌ های سنگین فیزیوتراپی گله کرد. با این وجود در یکی دو سال گذشته نقش‌ هایی را در برخی پروژه‌ ها ایفا کرد از جمله سکانسی کوتاه در فیلم سینمایی «شادروان» که تا همین یک ماه قبل روی پرده سینماها بود. او در نشست خبری این فیلم در جشنواره فجر سال گذشته بیان کرد که دوست دارد فیلم خود را که در واقع فلش‌بک به زندگی خودش است، بسازد و این را به نوعی وصیت خود می‌ دانست و ابراز امیدواری کرد، یکی از کسانی که جایزه می‌ برد به او پول بدهد تا فیلمش را بسازد.

وی چند روز بعد از جشنواره فیلم فجر، به اختتامیه جشنواره تئاتر فجر رفت و با دریافت جایزه‌ ای در آنجا تقدیر شد. رویگری در آن مراسم یادآور شد که این اولین جایزه او بوده و تا به حال حتی یک «کارت ده آفرین» هم نگرفته است.

رویگری که زمستان سال گذشته برای بازی در یک نقش فیلم «پیر پسر» به کارگردانی اکتای براهنی جلوی دوربین رفت، در موقعیت‌ های مختلف از اینکه رسیدگی‌ های لازم به هنرمندانی چون او که پس از سال‌ ها کار دچار مشکلات مالی هستند و هیچ حمایت و مزایایی برای بازنشستگی ندارند، انتقاد کرده بود.

درباره فرشته میرهاشمی ، همسر اول رضا رویگری و ماجرای بیماری اش

رضا رویگری اولین بار با فرشته میر هاشمی که دارای مدرک فوق لیسانس رشته شهرسازی و دکترای روانشناسی از کالیفرنیا بود، ازدواج کرد.

ثمره ی این ازدواج، پسری بنام کیارش بود که در سال ۱۳۵۳ به دنیا آمد اما زندگی مشترک آن ها به جدایی ختم شد.

همسران رضا رویگری ؛ فرشته میرهاشمی و تارا کریمی

رضا رویگری برای بار دوم در فروردین سال ۹۲ زمانی که ۶۷ سال داشت با دختری ۲۴ ساله به نام تارا کریمی ازدواج کرد. اختلاف سنی آن ها چیزی حدود ۴۳ سال بود.

تارا کریمی متولد ۱۳۶۸ در شیراز است. به گفته ی خودش، پیش از ازدواج با رضا رویگری در خارج کشور در رشته ی مکاترونیک تحصیل کرده بود و در حال حاضر به طراحی لباس مشغول است.

همسران رضا رویگری ؛ فرشته میرهاشمی و تارا کریمی

تارا کریمی و رضا رویگری در سال ۹۱ با یکدیگر آشنا شدند.

تارا کریمی درباره ی نحوه ی آشنایی اش با رضا رویگری در مصاحبه ای گفته بود: «در افتتاحیه یک برنامه در شیراز که آقای رویگری بعنوان مهمان برنامه دعوت شده بود من به اتفاق دوستم که مسئول میزبانی مهمانان بود برای استقبال به فرودگاه رفتیم. اولین بار ایشان را آنجا دیدم و چند روزی که شیراز بودند با هم آشنا شدیم. در نهایت بعد از یکسال با وجود مخالفت شدید خانواده ام با هم ازدواج کردیم. قبل از آشنایی در سال ۹۱ من اصلاً آقای رویگری را بعنوان بازیگر نمی شناختم و کاری از ایشان بخاطر حضورم در خارج از کشور ندیده بودم.»

همسران رضا رویگری ؛ فرشته میرهاشمی و تارا کریمی

۸ ماه پس از این ازدواج رضا رویگری دچار سکته مغزی شد.

او یک روز مشغول شستن دست و صورت خود بود که ناگهان دچار سر گیچه شد و به زمین افتاد. در نهایت در بیمارستان مشخص شد که رویگری سکته مغزی کرده است.او بعد از این اتفاق خانه نشین شد.

رضا رویگری در مصاحبه ای درباره ی مراقبت های همسر خود در دوران بیماری اش گفته بود: «تارا تنها کسی بود که در این سال ها با من بود و همه جوره از من مراقبت کرد و همراهم بود. واقعاً نمی دانم چطور از او تشکر کنم. همسرم از لحاظ روانی همیشه حامی من بوده و با صبوری پا به پای من آمده است.»

در آبان سال ۱۴۰۰ مراسم بزرگداشتی برای رضا رویگری برگزار شد که تارا کریمی در حاشیه ی آن در مصاحبه ای از قضاوت های دیگران درباره ی او به خاطر ازدواج با هنرمندی با اختلاف سنی زیاد و شرایط دشوار خود به خاطر بیماری رضا رویگری گفت.

بیوگرافی رضا رویگری

رضا رویگری متولد سال ۱۳۲۵ در تهران است.

دیپلمه و دانش آموخته ی دروس ابتدایی حوزه به نام جامع المقدمات نزد امام جمعه تجریش است. به گفته ی خودش پدرش یک آیت الله بی عمامه بود و آرزو داشت پسرش روحانی شود به همین خاطر مدتی دروس حوزه خواند.

در جوانی به نقاشی روی آورد و در سال ۴۸ بازی در تئاتر را آغاز کرد.

بعد از چند سال بازی در تئاتر در سال ۵۲ با سریال «چنگک» جلوی دوربین رفت و تا پیش از انقلاب، در کنار تئاتر در یک سریال دیگر به نام «لحظه» بازی کرد.

در روزهای منتهی به انقلاب آیه های قرآن را به صورت سرود خواند که چند باری از گلدسته های دانشگاه تهران هم پخش شد. پس از پیروزی انقلاب این سرود با نام «الله الله» بهروی آنتن رادیو و تلویزیون رفت.

بعد انقلاب از سال ۶۱ با سریال «محله برو بیا» ساخته ی داریوش مؤدبیان به بازیگری برگشت و در سال ۶۳ هم اولین تجربه سینمایی اش با بازی در فیلم «عقاب ها» ساخته ی ساموئل خاچکیان رقم خورد.

او از آن زمان در فیلم ها و سریال های زیادی نقش آفرینی کرده است، از جمله سریال های تلویزیونی معصومیت از دست رفته، سال های مشروطه، دارا و ندار، مختارنامه و تنهایی لیلا و فیلم های سینمایی اجاره نشین ها، مسافر ری، بوتیک، اخراجی ها و خوب، بد، جلف.

او شبکه خانگی را هم با سریال های جزیره و شاهگوش تجربه کرده است.

رضا رویگری در چند نمایشگاه نقاشی در ایران و آمریکا هم شرکت کرده و تاکنون ۳ آلبوم موسیقی با نام های «از عشق گفتن»، «غوغا» و «کازابلانکا» عرضه کرده است.

مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
۹ نظر

ورود

  • لیانا اردیبهشت ۶, ۱۴۰۱

    چرا این همه بازیگر داریم که از نظری مالی میتونن به آقای رویگر کمک کنن اما کاری انجام نمی دن آقای مدیری آقای گلزار این همه مردم دوست هستید چرا به یکی از خودتون کمک نمی کنید آقای رویگر هم از شما خوشگل تر و هم خوشتیب تر و حرفه ای تر بوده اما این آخرش شده شما ها چی فکر می کنید آخر شما ها چی میشه

  • شاهین اردیبهشت ۶, ۱۴۰۱

    خود تو چرا کمکش نمیکنی انثد که سنگشوبه سینه میزنی اینو بدون بچه جون هرادمی توزندگی مشکلات مربوط به خودشوداره پس قضاوت نکن ادمارو .
    جدی میگم اکه خیلی طرفدارشی ودلت میسوزه خودت کمکش کن اگه مالی توانای کمک نداری خوب کمک معنوی کن مثلا داوطلب شو یه سال ازش پرستاری کن هم خیر دنیا روداری هم ثواب اخرت وداری وهم دلت اروم میشه که به اقای رویگری کمک کردی

    • مهدی از مشهد اردیبهشت ۹, ۱۴۰۱

      بله،زن یک مردی که سکته کرده از سر دلسوزی نیست،البته جناب رویگری هم دلی از عزا درآوردند
      خدا بهشون سلامتی بده

  • ممدرضا اردیبهشت ۶, ۱۴۰۱

    با شناختی که از ایشون دارم، آقای رویگری یکمقدار خانوم‌باز تشریف دارن (البته الان که پیر شدن منظورم سالیان گذشته) از سوی خانواده طرد شده و وضع مالی خوبی هم نداره. البته آرزوی زندگی راحتی براشون دارم ولی بهتر از خانه سالمندان برای این آقا پیدا نمیشه، کسی تحویلش نمیگیره اصلا بخاطر همین موضوع هیچ بازیگری کمک مالی بهش نمیکنه و بیخیالش شدن.

  • السا اردیبهشت ۶, ۱۴۰۱

    آقای پرویز پرستویی و آقای علیرام نورایی کمک کردن ب ایشون و ی خانه و پرستار دائم دراختیار ایشون قرار دادن واقعا دمشون گرم

    • مهدی از مشهد اردیبهشت ۹, ۱۴۰۱

      من شنیدم وقتی آدمهای میانسال زنانی جوان میگیرند،بخاطر مصرف برخی داروها برای جوابگویی به نیازهای طرفین و فشار به مغز و قلب دچار سکته می‌شوند ؟!!!

      نظر پزشکان محترم چیست؟!!
      متشکرم

  • جمال اردیبهشت ۷, ۱۴۰۱

    جالبه همون تارا که گفت عاشقشه تا دید پیر وافتاده شدع ولش کرده خانه سالمندان ورفته..شما اقارضا هم نبایدخانم بازیت گل میکرد ومیرفتی دخترجوان میگرفتی که حالا از طرف خانواده ات طردبشی و زن دومت هم تورو بپیچونه و بزارت وبره..اره داداش دار مکافات همین دنیاست..تارا هم تورو واسه مشهور بودی ومیتونست از کنارتو مشهوربشه اومدطرفت…این از عکس اول اشنایی تون وعکس فعلی تارامیشه فهمیدی..سایز۷۵ کجا وسایز۱۱۰ کجا؛؛کلا تارا بالاتنه تزریق کرده

    • حقیقت اردیبهشت ۹, ۱۴۰۱

      ای بابا اون موقع همش عشق و حال و دختر جون بگیر و بریزو بپاش نمی‌کردی تا به این روز نیوفتی.مسخره کردین مارو به قرآن خجالت بکش بابا.اخه ۷۰ساله پیش خودش چی فکر کرده ۲۰ساله رو گرفته .یکی اینو برام حل کنه من کمکش میکنم.اون دختره هم که…

  • مهدی از مشهد اردیبهشت ۹, ۱۴۰۱

    من شنیدم وقتی آدمهای میانسال زنانی جوان میگیرند،بخاطر مصرف برخی داروها برای جوابگویی به نیازهای طرفین و فشار به مغز و قلب دچار سکته می‌شوند ؟!!!

    نظر پزشکان محترم چیست؟!!
    متشکرم