جزییات ثبت‌ نام مسکن برای متقاضیان دارای سه فرزند و بیشتر + ویدئو

جزییات ثبت‌ نام مسکن برای متقاضیان دارای سه فرزند و بیشتر + ویدئو

جزییات ثبت نام مسکن برای متقاضیان دارای سه فرزند و بیشتر برای واگذاری اعلام شد.

طبق متن اطلاعیه معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی که به تازگی منتشر شده است، جزئیات ثبت‌نام متقاضیان دارای سه فرزند و بیشتر برای واگذاری مسکن به شرح زیر است:

«با توجه به تکلیف قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در خصوص واگذاری زمین یا واحد مسکونی به خانوارها پس از تولد فرزند سوم و بیشتر، به اطلاع می‌رساند متقاضیانی که تاریخ تولد فرزند سوم یا بیشتر آنها بعد از تاریخ ۲۴ آبان ۱۴۰۰ باشد، می‌توانند با مراجعه به سامانه طرح‌های حمایتی مسکن به آدرس http//:saman.mrud.ir در بخش نوع سرپرستی با انتخاب گزینه «قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت» نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند. بدیهی است پس از ثبت‌نام از متقاضیان، در صورت واجد شرایط بودن متقاضی، سایر اقدامات لازم حسب ضوابط و مقررات مربوطه صورت خواهد پذیرفت.»

خانم پروانه اصلانی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما افزود:

«یعنی اگر کسی فرم «ج» او قرمز است یا مالکیت دارد می‌تواند برای بار دوم فقط یکبار از امکانات دولتی استفاده کنند.»

واگذاری زمین یا مسکن؟

به گفته خانم اصلانی، مدیرکل اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی، هر متقاضی که سرپرست خانوار است، اطلاعات خود و افراد تحت تکفل را وارد سیستم می‌کند. کسانی که شهر محل سکونت آنها زیر ۵۰۰ هزار نفر است، یک تکه زمین ۲۰۰ متری می‌توانند دریافت کنند.

وی افزود:

«کسانی که در شهرهای بالای ۵۰۰ هزار نفر جمعیت زندگی می‌کنند، می‌توانند در شهرهای اطراف یا شهرهای جدید، یک واحد مسکونی یا یک تکه زمین ۲۰۰ متری دریافت کنند.»

در حال حاضر، اطلاعات بیشتری درخصوص واگذاری زمین و مسکن به خانوارهای واجد شرایط طرح مذکور ارایه نشده است طبق اطلاعات قبلی، این زمین‌ها کاملا رایگان نیستند، اما با قیمت بسیار ناچیز و در اقساط هشت ساله در اختیار واجدین شرایط قرار می گیرد. متقاضیان صرفا هزینه‌های آماده‌سازی از قبیل تسطیح، جدول‌گذاری، هزینه‌های تملک توسط دولت و دیگر موارد را پرداخت می‌کنند که رقم چندان بالایی نیست.

دو سال اول اختصاص زمین شامل تنفس خواهد بود و نیازی به پرداخت مبلغ نیست. از سال سوم، متقاضیان به مدت هشت سال اقساط آماده‌سازی این زمینها را پرداخت خواهند کرد.

پیشنهاد می کنیم این مطالب را هم بخوانید:

جزئیات افزایش دو برابری سقف وام مسکن جوانان

اقساط ماهانه متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن چقدر است؟

همه چیز در مورد ثبت نام نهضت ملی مسکن ؛ از مجردها و زنان تا مدارک لازم برای ثبت نام

آیا مجردها هم می توانند در طرح ملی مسکن ثبت نام کنند؟

درخواست رستم قاسمی از مسکن اولی ها برای ثبت‌نام در سامانه اقدام ملی مسکن

بدون نظر

ورود