دعای روز بیست و پنجم ماه رمضان همراه با ترجمه و شرح دعا

دعای روز بیست و پنجم ماه رمضان همراه با ترجمه و شرح دعا

در شرح دعای روز بیست و پنجم ماه رمضان آمده‌ است: «در دوره آخرالزمان قلب مؤمن آب می‌شود؛ زیرا گناه را می‌بیند و استطاعت تغییر وضع ندارد».

مقام عصمت دو نوع است، عصمتی که موجب می‌شود تا انسان گناه نکند، مانند بسیاری از اولیاء الهی که دارای این عصمت هستند و عصمت دیگری هم داریم که خدا ضامن آن است که مخصوص انبیاء و معصومین می باشد.

دعای روز بیست و پنجم ماه رمضان

بسم الله الرحمن الرحیم

«اللهمّ اجْعَلْنی فیهِ محبّاً لأوْلیائِکَ ومُعادیاً لأعْدائِکَ مُسْتَنّاً بِسُنّهِ خاتَمِ انْبیائِکَ یا عاصِمَ قُلوبِ النّبییّن.»

«خدایا قرار بده در این روز دوست دوستانت و دشمن دشمنانت و پیرو راه و روش خاتم پیغمبرانت، ای نگهدار دل‌های پیامبران.»

دعای روز بیست و پنجم ماه رمضان

شرح دعای روز بیست و پنجم ماه مبارک رمضان در بیان آیه الله مجتهدی (ره)

اللّهمّ اجْعَلْنی فیهِ محبّاً لأوْلیائِکَ ومُعادیاً لأعْدائِکَ

خدایا کاری کن تا در ماه رمضان، خوبان را دوست بدارم و دشمن دشمنانت باشم! در مورد خودم، عملی که به من امید می دهد تا در قیامت جزو نجات یافتگان باشم، این است که خوبان و اشخاص با تقوا را دوست دارم و از بی تقوایان بی زاری می جویم.

اگر پسرتان بی تقواست و نماز نمی خواند، نباید او را دوست داشته باشید. حدیث است که به حقیقت ایمان نمی رسید مگر آنکه نزدیک ترین خویشان خود را برای خدا دوست نداشته باشید، چون متدین نیست و دورترین افراد را برای اینکه متدین است، دوست داشته باشید.

امام باقر(ع) به شخصی فرمودند؛ «اگر اراده کردی که بفهمی بهشتی و یا جهنمی هستی، به قلبت مراجعه کن، اگر دیدی اهل طاعت را دوست داری، اهل بهشت و اگر اهل گناه را دوست داری، اهل جهنم هستی و انسان در قیامت با کسی که او را دوست دارد، محشور می شود.» در دوره آخرالزمان قلب مؤمن آب می شود؛ زیرا گناه را می بیند و استطاعت تغییر وضع ندارد. الآن روزگاری شده است که ما نمی توانیم امر به معروف و نهی از منکر کنیم.

دعای روز بیست و پنجم ماه رمضان

مُسْتَنّاً بِسُنّهِ خاتَمِ انْبیائِکَ

در این بخش از خدا می خواهیم تا ما را یاری رساند برای اینکه به طریقه پیغمبر در مستحبات، دعاها و دستورات اسلام عمل کنیم. از خدا می خواهیم تا هر چه پیامبر (ص) به ما فرموده است، درباره مستحب و واجب عمل کنیم و مکروهات را از خود دور و حرام را ترک کنیم.

یا عاصِمَ قُلوبِ النّبیین

پیغمبران معصوم هستند زیرا خدا قلب آنها را حفظ کرده است.

در فراز پایانی دعای روز بیست وپنجم ماه مبارک رمضان می گوییم: ای خدایی که قلب پیغمبران را حفظ کردی! به حق این کاری که برای پیغمبران انجام داده ای، این دعا را در حق ما مستجاب کن!

پیشنهاد می کنیم این مطالب را هم بخوانید:

شب زنده داری مسلمانان در شب قدر باعث نجات جان شمار زیادی در آتش سوزی برج گرنفل لندن شد

حکم تزریق آمپول، خوردن قرص و استعمال شیاف برای روزه دار در ماه رمضان چیست؟

چگونه در ماه رمضان لاغر شویم؟

با ۱۰ دسر عربی ساده و خوشمزه برای ماه رمضان آشنا شوید

علت سردرد در ماه رمضان چیست و چطور می توان آن را رفع کرد؟

چطور از بوی بد دهان در ماه رمضان خلاص شویم؟

دیجیاتو
بدون نظر

ورود