آیا استفاده از ظروف مسی خوب است؟

آیا استفاده از ظروف مسی خوب است؟

سلب مسئولیت: روزیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

به احتمال زیاد، شما در آشپزخانه‌ی خود پیشخوان‌ها یا بخش‌هایی دارید که مواد غذایی را روی آن‌ها خرد کرده و مخلوط می‌کنید. وسایل و ابزارهایی هم برای پخت غذا و سپس خنک کردن غذاهای آماده خود دارید. و احتمالاً جایی از آشپزخانه مثل بالای اجاق‌گاز، یا کنار آن، ظروف و قابلمه‌های مسی، زیبا و درخشان و آماده برای دم کردن برنج و پختن غذا داشته باشید و یا از مجمع‌های مسی کوچک برای سرو غذا استفاده کنید.

آیا استفاده از ظروف مسی خوب است؟

اما قابلمه‌ مسی و ظروف مسی فوایدی بیش از زیبایی و کاربرد آن‌ها در پخت‌وپز دارند. اینکه برخی از افراد ظروف مسی را برای پخت‌وپز انتخاب می‌کنند دلایل خاصی دارد. اگر در خانه‌ی خود ظروف مسی دارید و از فواید آن‌ها بی‌خبرید یا تمایل به خرید ظروف مسی برای آشپزخانه‌ی خود دارید، خواندن این مقاله به شما کمک می‌کند که از این فواید آگاه شده و در مورد ظروف مسی بیشتر بدانید.

ظروف برنجی نیز یکی از ظروف مورد علاقه ایرانیان هستند. فلز برنج از آلیاژ مس بدست می آید به همین دلیل از فواید میکروب زدایی برخوردار است. از این رو استفاده آن برای دسته در بیمارستان ها بسیار متداول است. فلر برنج نسبت به مس چکش خواری بیشتری نسبت به مس دارد. قدمت استفاده از برنج برای ظروف و ابزار دیگر به قبل از ایجاد تمدن بشری برمیگردد. فلز برنج برای استفاده بدون ضرر است. فلز برنج به افزایش قدرت و ایمنی بدن کمک میکند. سلامت عمومی پوست را بهبود میبخشد. به کاهش خشونت طلبی کمک میکند و فواید زیاد دیگری نیز داراست.

آیا استفاده از ظروف مسی خوب است؟

برای خرید ظروف برنجی و مسی اصل و با کیفیت میتوانید به بهترین فروشگاه اینترنتی ظروف مسی در ایران یعنی فروشگاه اینترنتی مسنجان مراجعه کنید.

چرا باید آشپزی با ظروف مسی را امتحان کنید

رسانایی

مس نه تنها اجاق‌گاز شما را شیک و زیبا کرده، بلکه هنگام آشپزی به شما کمک می‌کند. مس به عنوان یک فلز، یکی از بهترین رساناهای گرمایی است: به سرعت گرم می‌شود و گرم می‌ماند و باعث توزیع یکنواخت گرما می‌شود، و – بهترین قسمت این است که غذا در ظروف مسی به صورت یکنواخت پخته می‌شود. این موضوع به این معنی است که دیگر هیچ لکه سوخته و سوزشی در غذایتان وجود نخواهد داشت و کنترل بیشتری روی غذای خود خواهید داشت.

در اینجا می‌خواهیم یکی از شایعات موجود در مورد ظروف مسی مبنی بر اینکه پخت غذا در این ظروف سالم نیست را رد کنیم: مس برای پخت‌وپز ۱۰۰% ایمن است، به شرطی که با فلز دیگر که واکنش ناپذیر است روکش داده شود (و اکثر ظروف مسی این‌گونه هستند). معمولاً در این ظروف روکش‌های ساخته شده از نیکل، قلع یا فولاد ضدزنگ را خواهید یافت. می‌توانید هر ماده ی غذایی را در این تابه ها بریزید. روکش فلزی شما و غذایتان را سالم نگه می دارد.

مس یک رسانای شگفت انگیز است که غذا را به طور یکنواخت می پزد. هدایت حرارتی عالی یکی از مزایای اصلی استفاده از ظروف مسی است که گرما به طور مساوی در سطح تابه توزیع می‌شود. در نتیجه، بسیاری از سرآشپزها هنگام پختن غذاهای حساس به دما از مس استفاده می‌کنند.

رسانایی حرارتی عالی به این معنی است که می‌توانید در انتخاب گرما بسیار دقیق باشید. دمای اجاق‌گاز را تغییر دهید و به این ترتیب دمای قابلمه شما تقریباً بلافاصله تغییر می‌کند و به شما این امکان را می دهد که غذای خود را با دقت زیاد پخته یا آب پز کنید.

بسیاری از تابه‌ها امروزه فقط کف یا آستر مسی دارند که اگر به دنبال حفظ دمای پخت‌وپز مطمئن و ثابت هستید، این موارد هم گزینه های خوبی هستند.

مقاومت در برابر سایش

مس یک لایه زیرین عالی برای تابه های شما است، چه ظرف شما قلع، فولاد و نیکل باشد و چه آلومینیوم. پوششی یکنواخت و عاری از هرگونه نقصی را فراهم می‌کند که باعث کاهش خوردگی و سایش می‌شود. بنابراین حتی پس از آنکه مدتی از ظروف خود استفاده کردید، قابلمه ها و تابه های شما تقریباً جدید به نظر خواهند رسید.

چسبندگی

مس در واقع یکی از بهترین مواد موجود است که چسبندگی بین سطوح را فراهم می‌کند. این فلزات پایه غیر آهنی و آهنی را پوشش داده و هموار می‌کند که به معنای عمر طولانی محصول است.

وزن

ظروف پخت‌وپز ساخته شده از مس وزن یکنواختی دارند. به اندازه ای سنگین هستند که بتوان روی اجاق‌گاز یا شعله شما بنشیند، اما آنقدر سنگین نیستند که نتوانید به راحتی آن را با یک دست بلند کنید، حتی اگر پر از غذا یا آب باشند.

سبک منحصر به فرد

شکی نیست که مس به هر ظروف پخت‌وپز ظاهری متمایز و منحصر به فرد در مقایسه با هر مجموعه دیگری می دهد. زیبایی ظروف آشپزی شما غنا و کیفیت را به همراه دارد و شما را برای ورود به آشپزخانه برای استفاده از ظروف مسی هیجان زده می‌کند. همچنین یکی از پرمخاطب‌ترین برندهای ظروف مسی محصولات فیروزه کوبی هستند که حاوی تنوع بی بدیل و زیبایی چشمگیر هستند. هر چه فیروزه کوبی پرکارتر بوده و منظم تر باشد ارزش هنری آن بیشتر خواهد بود.  

آسان تمیز می‌شود

با اینکه بزرگ‌ترین دلیلی که بسیاری از سرآشپزها به مس روی می‌آورند رسانایی گرما است، شاید دومین عامل متقاعدکننده این است که تمیز کردن آنها آسان است. تابه‌های مسی روستایی ظاهری قدیمی‌تر و در عین حال زیباتر به خود می‌گیرند، بنابراین پاک کردن آثار سوختگی تلاش بسیار کمتری خواهد داشت.

صرفه جویی در انرژی و پول

به دلیل توزیع مقرون به صرفه و مؤثر گرما، غذای شما حتی در برابر سوختن مقاومت نمی‌کند، اما حتی ممکن است هنگام استفاده از مس در مصرف انرژی صرفه جویی کنید. همچنین به دلیل دوام و ماندگاری بسیار زیاد این ظروف، می تواند از نظر مالی بسیار اقتصادی باشد.

آیا استفاده از ظروف مسی خوب است؟

بسیاری می دانند که مس می تواند سمی باشد، به همین دلیل است که بیشتر ظروف مسی روکش دار هستند. آنچه با آن پوشانده شده است یکی از بزرگترین ملاحظات است. حتماً تحقیقات خود را انجام دهید تا بفهمید چه موادی برای ظروف آشپزی شما بهترین است – بسیاری از سرآشپزها به دلیل دوام از فولاد ضدزنگ استفاده می‌کنند و در عین حال از مزایای قبلی مس استفاده می‌کنند. عوامل دیگری که باید به آن توجه داشت ضخامت پوشش مسی است. این می تواند بر روی رسانایی ظروف شما تأثیر بگذارد و می تواند واکنش دهی به گرما را تغییر دهد.

هنگام خرید ظروف مسی، صرف نظر از اینکه چه نوع آشپزی دارید یا سبک آشپزی را ترجیح می دهید، به این مسئله توجه داشته باشید که خرید این ظروف نمی تواند یک اشتباه باشد. این ظروف یک افزودنی عالی برای هر آشپزخانه ای هستند، در مصرف انرژی صرفه جویی می‌کنند، به طبخ سریع‌تر و مقرون به صرفه تر غذا کمک می‌کنند و حتی به دلیل توزیع یکنواخت گرما می توانند غذاهای شما را خوشمزه تر کنند. به طور خلاصه، اگر خواستار بهترین ها هستید، چاره ای جز خرید ظروف مسی ندارید!

دیجیاتو
بدون نظر

ورود