روسیه در «نیم ساعت» تمام کشورهای عضو ناتو را با سلاح هسته‌ای نابود می‌کند

روسیه در «نیم ساعت» تمام کشورهای عضو ناتو را با سلاح هسته‌ای نابود می‌کند

رئیس آژانس فضایی کرملین، یکی از نزدیکترین دوستان ولادیمیر پوتین، مدعی شد که روسیه در صورت وقوع جنگ هسته‌ای می‌تواند در «نیم ساعت» تمام کشورهای ناتو را نابود کند. ادعایی که خیلی فراتر از جنگ روسیه با اوکراین است.

دیمیتری روگوزین، رئیس آژانس فضایی کرملین، روسکوسموس، نیز اعتراف کرد که هدف این مرد قدرتمند شکست دادن “دشمن” غرب و حذف اوکراین از نقشه است.

معاون سابق نخست وزیر ائتلاف نظامی ۳۰ کشور غربی گفت:

«ناتو علیه ما جنگی به راه انداخته است. آنها علنا جنگ را اعلام نکردند، اما این چیزی را تغییر نمی دهد. اکنون برای همه آشکار است.»

این تندروی ۵۸ ساله گفت:

«در یک جنگ هسته ای، کشورهای ناتو ظرف نیم ساعت توسط ما نابود خواهند شد. اما ما نباید اجازه دهیم، زیرا پیامدهای تبادل حملات هسته‌ای بر وضعیت زمین ما تأثیر خواهد گذاشت. بنابراین، ما باید این دشمن قدرتمندتر اقتصادی و نظامی را با ابزارهای مسلح متعارف شکست دهیم.»

وی در میان این گمانه زنی ها، مبنی بر اینکه بسیج توده ای برای تقویت تلاش های جنگی برجسته او در راه است، اشاره کرد که پوتین روسیه را در شرایط جنگی قرار خواهد داد.

روگوزین افزود:

«چنین پیروزی با همبستگی کامل کل کشور با ارتش، یعنی بسیج اقتصاد دولتی امکان پذیر است.» او در ادامه گفت که صنعت باید فوراً مجبور شود در خدمت اهداف نظامی باشد. این باید فورا و سریع انجام شود.»

رژه قدرت در کرملین

اظهارات روگوزین در حالی بیان شد که در آخرین تمرین لباس برای رژه روز پیروزی که امروز در مسکو انجام می شود، سلاح‌های هسته‌ای در میدان سرخ در فاصله چند متری کرملین چرخانده شدند.

وی با استفاده از کلمه ای که پوتین در رابطه با اوکراین ممنوع کرده است – یعنی کلمه “جنگ” – گفت:

«این جنگ برای حقیقت است – و حق روسیه برای وجود یک کشور مستقل و واحد.»

او تاکید کرد:

«وجود اوکراین جدا از روسیه ناگزیر آن را به ضد روسیه و سکوی پرشی غرب برای تجاوز به مردم ما تبدیل خواهد کرد. به همین دلیل است که آنچه ما آن را عملیات نظامی ویژه می نامیم بسیار فراتر از مفهوم و جغرافیای اصلی خود است.»

اوکراینی ها ؛ توپ مصرفی ناتو

او نگفت که پوتین به کدام قلمرو فراتر از اوکراین چشم دوخته است. اما مدعی شد که ناتو درگیر جنگ نیابتی با استفاده از سربازان اوکراینی برای جنگ بدون آسیب رساندن به نیروهای خود بوده است.

او گفت:

«نیروهای مسلح اوکراین خوراک توپ مصرفی ناتو هستند. آنها فقط اپراتورهایی هستند که توسط مربیان ناتو آموزش دیده اند و اهرم ها و دکمه های سلاح های ناتو را فشار می دهند.»

روگوزین تاکید کرد:

«وجود اوکراین جدا از روسیه ناگزیر آن را به ضد روسیه و سکوی پرشی غرب برای تجاوز به مردم ما تبدیل خواهد کرد. به همین دلیل است که آنچه ما آن را عملیات نظامی ویژه می نامیم بسیار فراتر از مفهوم و جغرافیای اصلی خود است.»

او نگفت که پوتین به کدام قلمرو فراتر از اوکراین چشم دوخته است. اما او مدعی شد که ناتو درگیر جنگ نیابتی با استفاده از سربازان اوکراینی برای جنگ بدون آسیب رساندن به نیروهای خود بوده است.

او گفت:

«نیروهای مسلح اوکراین خوراک توپ مصرفی ناتو هستند. آنها فقط اپراتورهایی هستند که توسط مربیان ناتو آموزش دیده اند و اهرم ها و دکمه های سلاح های ناتو را فشار می دهند.»

با این حال، روگوزین با پوتین مخالفت کرد و افزود:

«ما در اوکراین با نازی‌ها نمی‌جنگیم. ما اوکراین را از اشغال ناتو آزاد می کنیم و بدترین دشمن را از مرزهای غربی خود دور می کنیم.»

سلاح هسته ای روسیه

سلاح هسته ای بین قاره ای روسیه که وزن آن ۴۹.۶ تن است، می تواند تا ۲۴۵۰۰ کیلومتر در ساعت حرکت کند و مناطقی را تا ۱۲۰۰۰ کیلومتری هدف قرار دهد – به این معنی که می تواند در عرض چند دقیقه به لندن یا نیویورک حمله کند.

این سلاح کشتار جمعی توسط چندین پرتابگر موشک اسکندر-ام از نزدیک دنبال شد، در حالی که مردان و زنان با لباس نظامی به بیرون کرملین راهپیمایی کردند و پرچم های روسیه را به اهتزاز درآوردند و ادای احترام کردند.

هشت جنگنده MiG-29 نیز در ساختار «Z» به پرواز درآمدند. این نشان توسط ارتش پوتین به عنوان نمادی از اقدام نظامی خود در اوکراین استفاده می شود و منتقدان آن را به صلیب شکسته استفاده شده توسط نازی ها تشبیه کرده اند.

پیشنهاد می کنیم این مطالب را هم بخوانید:

کارخانه اوکراینی ساخت پهپاد R18 که «کاروان مرگ» ۴۰ مایلی روسیه را متوقف کرد + ویدیو

لحظه منهدم شدن جدیدترین و پیشرفته ترین تانک روسیه در اوکراین + ویدیو

چه شد که ایالات متحده در زمینه موشک های مافوق صوت از روسیه و چین عقب افتاد؟

پرتاب موشک مافوق صوت ۳۵ متری «شیطان ۲» روسیه با توانایی نابود کردن یک کشور

آیا روسیه از سلاح هسته ای در اوکراین استفاده می‌کند؟ نوه نیکیتا خروشچف پاسخ می‌دهد

رزمناو موسکوا ؛ سرگروه ناوگان دریایی روسیه که توسط موشک های نپتون اوکراین غرق شد

منبع: dailymail
۲ نظر

ورود

  • میرزا اردیبهشت ۱۹, ۱۴۰۱

    بله ناتو هم همینجور وایساده داره تو و ارباب بیشرفت را نگاه میکنه ،الان ناتو از ۱۰۰ نقطه نشونتون گرفته و اماده کوچکترین حرکت هسته ای که نابودتون کنه .
    جالب جنگ را شروع میکنین میگین ناتو شروع کرده اولین بار چند روز بعد از شروع جنگ اوکراین تهدید به استفاده از بمب هسته ای میکنید الان هم که میگین ظرف نیم ساعت ناتو را نابود میکنید اونوقت با پر رویی هم میگین غرب غرب،ناتو و….
    اوکراین یه کشور مستقله اگه دوست داشته باشه میتونه به هر پیمانی بپیونده مثل ما نیست که دست و پا لسته شما هستیم

    • . اردیبهشت ۱۹, ۱۴۰۱

      بدبخت، کل سلاح های هسته ای ناتو برابر سلاح های روسیه و چین نیست و مطمئن باش اگه جنگی بشه یه ائتلاف سنگین از سمت شرق برای ناتو هست.
      ایران، کره شمالی دو تا از برترین های موشکی در جهان هستند.از خیلی از کشور های اروپا هم جلوترن! شک داری؟ چرا تحریمیم ما ها اگه موشک هامون قدرت زدنشون رو نداره؟ روابط غرب اصلا با آمریکای مرکزی عالی نیست. خاورمیانه هم شاید دچار دو دستگی شده باشه ولی یادت نره که یه زمانی عرب ها نفت رو تحریم کردن ها! ترکیه با غرب دچار مشکل شده ها!
      حالا یه چهار تا چیز بپرون ولی اگه جنگ جهانی شه دیگه قدرت غرب تمومه. هزار تا سلاح هسته ای بیشتر چیزی نیست که باهاش شوخی کرد. (روسیه هزار تا بیشتر از آمریکا داره.)