ممنوعیت ورود زنان به ورزشگاه ها در سه شهر مذهبی از جمله مشهد؟ [تکذیب شد]

ممنوعیت ورود زنان به ورزشگاه ها در سه شهر مذهبی از جمله مشهد؟ [تکذیب شد]

خبرگزاری فارس به نقل از سینا کلهر ، معاون فرهنگی وزیر ورزش و جوانان گفته است که گزارش رسانه های داخلی مبنی بر ممنوعیت ورود زنان به ورزشگاه ها در شهر مشهد صحت ندارد. کلهر در این باره گفته است: «در سخنرانی انجام شده، محوریت تعیین ضوابط ویژه برای سه شهر مذهبی بود نه ایجاد محدودیت و ممنوعیت. در بحث تعیین ضوابط ورود قانونمند بانوان به ورزشگاه‌ها تاکید شد که شهرهای مذهبی ضابطه خاص خود را دارند و بر این اساس باید نسبت به تعیین این ضوابط اقدام لازم صورت گیرد بنابراین موضوع ممنوعیت حضور بانوان در ورزشگاه مشهد و دو شهر مذهبی دیگر در سخنرانی انجام گرفته مطرح نشده است».

خبرگزاری های داخلی به نقل از معاون فرهنگی وزیر ورزش و جوانان گفته بودند که که در سه شهر، از جمله مشهد، اجازه ورود زنان به ورزشگاه ها داده نمی شود. کلهر در این باره گفته بود: « در مباحث فرهنگی و گفتمان شهری، همیشه استثنائاتی نیز وجود دارد، به عنوان نمونه برای ورود زنان به ورزشگاه ها، سه شهر از این امر مستثنی و حذف شده اند که مشهد از آن جمله است، زیرا شهر مذهبی قواعد خود را دارد وجود پیوست فرهنگی در مدیریت شهری به معنای ساخت مسجد و فرهنگسرا نیست، اگر فهم از پیوست فرهنگی به این مقوله محدود شود، همان بهتر است که اصلا نباشد».

ورود زنان به ورزشگاه ها در مشهد رسماً ممنوع شد

به نقل از ایرنا، معاون فرهنگی وزیر ورزش و جوانان در نشست هم اندیشی موسوم به «نقاط استراتژیک حکمرانی برای اجرای پیوست فرهنگی» که روز گذشته در مشهد برگزار شد تصریح کرده بود: «آنچه امروز از پیوست فرهنگی دنبال می‌کنیم، کلیت شهر و جامعه است، وجود ده ها مسجد و فرهنگسرا دلیلی بر ایجاد پیوست فرهنگی نیست، وقتی که در بازار صداقت و روابط اجتماعی صداقت وجود نداشته باشد. پیوست فرهنگی واقعی، در حوزه های غیرفرهنگی خود را نشان می دهد و باید در تمام شهر، از بخش حمل و نقل و جابه جایی مسافر گرفته تا زیارت و بازار، ساری و جاری باشد. توسعه شهر نباید منجر به شکاف طبقاتی و فاصله فقیر و غنی شود، برای پیشبرد همزمان فرهنگ و اقتصاد باید ایده وجود داشته باشد اما وقتی در این مسیر ایده‌ای وجود ندارد، دست‌کم در مسیر توسعه نباید ممانعت ایجاد شود».

ورود زنان به ورزشگاه ها در مشهد رسماً ممنوع شد

معاون فرهنگی وزیر ورزش و جوانان با اشاره به ممنوعیت ورود زنان به ورزشگاه ها در مشهد گفته بود: «با ورود به شهر مشهد و تعامل با مردم این شهر باید معنویت مشهود باشد، در شهری که باید بوی معنویت دهد، نباید ترس از سرقت در آن وجود داشته باشد، باید معنویت در تمام ابعاد این شهر و روابط اجتماعی آن مشهود باشد.شهر مشهد هویت خاصی باید داشته باشد، برای تحقق تمدن اسلامی و الگوی اسلامی- ایرانی، پیشرفت جامعه باید با نظام ارزشی تناسب داشته باشد. اربعین، آیین زیارت، شهر و ادبیات و موسیقی اصیل ایرانی، نمونه‌هایی از فرهنگ اصیل هستند که با رقابت‌پذیری قوی و مستحکم شده‌اند. برای طرح‌ها و الگوی توسعه باید وجه فرهنگی تعریف شود و صرف تعریف پیوست فرهنگی برای پروژه های عمرانی، اقدامی نمایشی و سرکاری است که هیچ بازدهی هم ندارد. البته در مباحث فرهنگی و گفتمان شهری، همیشه استثنائاتی نیز وجود دارد، به عنوان نمونه برای ورود زنان به ورزشگاه ها، سه شهر از این امر مستثنی و حذف شده اند که مشهد از آن جمله است، زیرا شهر مذهبی قواعد خود را دارد».

بیشتر بخوانید:

وضع ممنوعیت های عجیب و جدید برای آرایشگاه های زنانه در مشهد

مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
یک نظر

ورود

  • بماند اردیبهشت ۲۰, ۱۴۰۱

    شورش در اوردین دیگه من مشهدی هستم ولی مشخصا بالغ بر ۹۵ درصد جامعه مذهبی سفت سخت نیستن و نمیدونم حساب مشهد چرا از شهر های دیگه جداست من خیلی واضح دارم میگم باید جلوی علم الهدی رو بگیریم برای خودش حکومتی درست کرده مطمئن باشید چند سال دیگه یک کشور مجزا درست خواهد کرد ?
    درضمن موندم که دست علم‌الهدی به کجا ها بنده که انقدر همه ازش میترسن؟