بیوگرافی مسعود روشن‌ پژوه ؛ مجری محبوب و طناز «مسابقه محله»

بیوگرافی مسعود روشن‌ پژوه ؛ مجری محبوب و طناز «مسابقه محله»

تقریبا کسی نیست که مسعود روشن پژوه را نشناسد. حداقل در مورد متولدین دهه سی تا هشتاد که این طور است. بیوگرافی مسعود روشن پژوه را بخوانید تا با او بیشتر آشنا شوید.

مسعود روشن پژوه تاکنون در مسابقات و برنامه‌های تلویزیونی مختلفی به عنوان مجری فعالیت داشته است که حتما همان طور که می دانید مشهورترین این برنامه ها برنامه مسابقه محله است.

بیوگرافی مسعود روشن‌ پژوه

او ، مجری، خواننده، تهیه‌کننده و کارگردان صدا و سیمای ایران، در مهر ماه سال ۱۳۴۳ در یک خانواده نظامی در ارومیه به دنیا آمده است اما اصلیتش کرمانی است. مادر وی معلم و پدر او نیز فرمانده های نیروی نظامی بوده و به همین دلیل، تحصیلات خود را در مدارس مختلفی از نقاط ایران گذراند.

رمز محبوبیت و موفقیت مسعود روشن پژوه

صمیمیت و طنزپردازی مسعود روشن پژوه باعث شد تا او بتواند خیلی زود توانست طرفداران بسیاری میان نوجوانان و کودکان را پیدا کند؛ کودکانی که حالا بزرگ شده‌اند اما هنوز هم دوستش دارند.

آقای روشن پژوه کارنامه موفقی در اجرا دارد؛ موفقیتی که آن را مرهون چهره همیشه خندان و روحیه طنزپردازش است. او علاوه بر این که در زمینه های مختلف کارگردانی، خوانندگی، تهیه کنندگی تجربه دارد، با حضور در برنامه های تلویزیونی و مسابقه های گوناگون به خصوص مسابقه تلویزیونی «محله» تجربه متفاوت و خاصی را در اجرا کسب کرده است.

 

تحصیلات

 

مسعود روشن‌پژوه کودکی خود را در تهران سپری کرده است. مقطع دبیرستان را در شهر همدان خوانده و برای گذراندن راهنمایی به همراه خانواده به اصفهان رفته و برای دوره دبیرستان هم دوباره به تهران بازگشته است.

او در طول دوره دانش آموزی خود، در تئاترهای مدرسه شرکت کرده است و علاقه او به فضای هنری از همان دوران تحصیل پیدا بود. اما روشن پژوه تحصیلات دانشگاهی خود را در رشته نگهداری و تعمیرات هواپیما به اتمام رساند.

اما سرانجام فعالیت خود را در سال ۱۳۶۶ از شبکه دو صدا و سیما آغاز کرد.

مسعود روشن پژوه و دخترش روژین
مسعود روشن پژوه و دخترش روژین

ازدواج و فرزندان

مسعود روشن پژوه در سن ۲۱ سالگی و در سال ۱۳۶۴ ازدواج کرد. نتیجه این ازدواج دو فرزند به نام های روژین و ایلیا است.

مسعود روشن پژوه و دخترش روژین

شروع فعالیت حرفه ای

آقای روشن پژوه با مسابقهٔ محله مجری‌گری را به صورت حرفه‌ای آغاز کرد. او در سال ۱۳۶۹ با همکاری امیر سماوات (کارگردان و تهیه کننده) مسابقه محله را شروع کرد و با ادبیات متفاوت از مجریان خشک آن برهه توانست به شدت محبوب شود.

آقای مجری از سال ۱۳۸۸ تا ۱۳۸۹ شروع به ساخت سری دوم این مسابقه کرد. این مسابقه در سال ۸۸ به صورت حرفه ای در چند کشور نیز اجرا شد.

وی با اجرای شیرین و شادش در برنامه مسابقه کودک و نوجوان «محله» به شهرت و محبوبیت بالای دست پیدا کرد که کودکان همچنان بعد از ۲ دهه از اتمام این برنامه با آن او را به خاطر آورده و معرفی می کنند. در مسابقه محله، قاب دوربین بر روی محله هایی بود که مردم در آن زندگی می کردند و همین باعث شد بچه ها با این برنامه هم ذات پنداری کنند.

اجرا در کشورهای همسایه

مجری مسابقه محله تا به این لحظه به محلات و مدارس نقاط مختلف ایران، ترکیه، امارات متحده عربی نیز سفر کرده است.

مسعود روشن پژوه در یک مصاحبه در مورد علائق خود در دوران کودکی و ورود به دنیای اجرا با مسابقه محله گفته بود:

«بچه که بودم، شعبده بازی می کردم. یکسری وسایل بزرگ داشتم؛ یادم می آید سر قطع می کردم و نیم تنه را از هم جدا می کردم. همین الان خیلی ها دارند با این وسیله ها کار می کنند.»

«من از سال ۶۹ مسابقه محله را اجرا میکنم و این امر خیلی اتفاقی رخ داد ، من قبل از اجرای مسابقه محله فیلمی بازی کرده بودم. زمانی که برای گرفتن دستمزد نزد تهیه کننده رفتم گفت بیا به محلی برویم که قرار است از افراد مختلف برای اجرای مسابقه محله تست بگیریم. من هم خیلی اتفاقی رفتم و تست دادم و پذیرفته شدم و از همان سال اجرای مسابقه محله را برعهده دارم.»

آقای مجری در ادامه افزود:

«من با این مسابقه تقریبا به همه جای ایران سفر کرده ام.  حتی در خارج از کشور هم این مسابقه را اجرا کرده ام و تا به امروز حدود ۲۳۰۰ یا ۲۴۰۰ مسابقه اجرا کرده ام.»

شایعه سرطان

در سال ۱۳۹۵ آقای مجری به دلیل عمل جراحی رو دست خود مدتی در بیمارستان بستری بود که شایعه ابتلای ایشان به سرطان منتشر شد . این شایعه صحت نداشت و بعدا کذب بودن آن تایید شد.

صفحه اینستاگرام مسعود روشن پژوه

آقای مجری مسابقه محله در حساب رسمی اینستاگرام خود حدود ۳۳ هزار فالوور دارد. او فقط ۵ حساب کاربری را فالو می کند که یکی از حساب ها متعلق به همسرش، هنگامه، و دیگری متعلق به دخترش روژین است. سه حساب دیگر یکی مربوط به مسابقه محله است، دیگری شهرام نیکیار، خواننده و کیبوردیست ایرانی. اکانت آخر نیز حساب شخصی فرید شب خیز تهیه کننده و آهنگساز ایرانی است.

به شما پیشنهاد می کنیم این مطالب را هم بخوانید:

نادر طالب زاده ، مستند ساز و مجری تلویزیون در سن ۶۹ سالگی درگذشت

بیوگرافی ژیلا صادقی مجری باسابقه تلویزیون و همسرش

ماجرای قتل پدر المیرا شریفی مقدم ، مجری معروف شبکه خبر

زهرا چخماقی ، مجری خبر ۲۰:۳۰ ، از کما خارج شد

مطالب مرتبط
دیجیاتو
بدون نظر

ورود