راهنمای تور هندورابی از کیش

راهنمای تور هندورابی از کیش

سلب مسئولیت: روزیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

تا صحبت از سفر در مناطق جنوبی کشورمان می‌شود تنها یاد دو مکان گردشگری می‌افتیم. حتی الآن هم که مشغول خواندن این مقاله هستید نام جزیره کیش و جزیره قشم در ذهنتان نقش بست! احتمالاً می‌دانید که جزیره هندورابی یکی دیگر از جزایر جنوبی ایران است که طی این سال‌ها توجه کمی به آن شده اما قابلیت این را دارد که با جزایر دیگر رقابت کند. جزیره هندورابی با بافتی بکر و فضایی آرامش‌بخش، سفری کاملاً متفاوت‌تر از هر آن چیزی که تا به حال تجربه کردید را برایتان رقم می‌زند.

برای شروع این مسافرت خاص و منحصر به فرد می‌توانید خود را با تور کیش همراه کنید تا بهتر بتوانید با جای جای این منطقه دیدنی آشنا شوید. هندورابی مساحتی برابر با ۲۳ هکتار دارد و از نظر جغرافیایی ما بین جزیره کیش و لاوان قرار گرفته است. این جزیره پستی بلندی‌های زیادی دارد و ارتفاع یکی از بلندترین مناطق آن به ۲۹ متر می‌رسد.

شاید برایتان جالب باشد که بدانید هلندی‌ها در سال ۱۶۴۵ نام این جزیره را هورن گذاشته بودند. افسانه‌ای دیگر هم در مورد جزیره هندورابی موجود است که می‌گوید نام آن از زوج عاشقی برداشته شده (هند و رابی) که برای زندگی به این جزیره سفر کرده بودند. امروزه هندورابی برعکس جزایر قشم و کیش؛ مقدار اندکی سکنه داشته و صرفاً برای گردشگری و تفریح کاربرد دارد. البته این به این معنا نیست برای اقامت در هندورابی دچار مشکل شوید. در این جزیره اقامتگاه‌های بوم گردی زیادی وجود دارد که با رزرو اتاق در آن‌ها می‌توانید سفر راحت‌تر همراه با انرژی بیشتر را تجربه کنید. اگر می‌خواهید سفری ماجراجویانه داشته باشید پیشنهاد می‌کنیم با اولین بلیط چارتری به این جزیره زیبا بروید.

جاذبه‌های گردشگری جزیره هندورابی

جزیره هندورابی به گنج میان موج‌ها معروف است. جزیره‌ای مرموز با جاذبه‌های متفاوت که شما را غرق زیبایی خود می‌کند. اکثر تورهای گردشگری هندورابی از کیش آغاز می‌شود. اگر قصد بازدید از این جزیره را دارید لازم است بگوییم که از کیش فقط یک ساعت و نیم تا هندورابی راه دارید. این سفر به طور معمول از طریق کشتی مسافربری انجام می‌شود. این جزیره به علت موقعیت جغرافیایی تابستان‌هایی به شدت گرم و طاقت فرسا دارد پس بهتر است فصول سرد را برای سفر خود به هندورابی انتخاب کنید تا بتوانید گردشی دل‌چسب در کنار آب‌های زلال خلیج فارس داشته باشید. در ادامه به بررسی نقاط گردشگری موجود در جزیره هندورابی می‌پردازیم تا در طول سفرتان، از همه جاذبه‌های دیدنی این جزیره بازدید کنید.

کلوپ دریایی در جزیره

ساخت مجموعه تفریحی در کنار آب یکی از امکاناتی است که در همه مناطق گردشگری شاهد آن هستیم. اما تفاوتی که این کلوپ را با بقیه مناطقی که تا به حال دیده‌اید متمایز می‌کند؛ مدیریت آن به دست بومیان و استفاده از محصولات محلی است. جدای از این موارد می‌توانید از تفریحات آبی و دریایی این جزیره نهایت لذت را ببرید. کلوپ دریایی جزیره مجهز به لوازم غواصی، جت اسکی، موتور سواری، سافاری، قایق سواری، فلای بورد و … است که با استفاده از آن‌ها می‌توانید هیجان مضاعفی را تجربه کنید.

آب انبار دیدنی هندورابی

یکی از مناطق تاریخی این جزیره آب انبار آن است. این آب انبار در سال‌ها پیش منبع آب شیرین در کل جزیره بوده و امروزه به عنوان یکی از اصلی‌ترین نقاط گردشگری از آن یاد می‌شود. ناگفته نماند هنوز هم این آب انبار در زمانی که اندوخته چاه آب شیرین جزیره کم می‌شود کاربرد دارد. همان‌طور که می‌دانید آب جمع شده در این آب انبار، باران است. اگر با تور ایرانگردی به جزیره هندورابی سفر کنید این آب انبار حتماً یکی از مقاصدی است که لیدر شما را برای بازدید از آن مشایعت می‌کند.

سواحل بکر و جذاب جزیره هندورابی

شاید بشود گفت که نقطه عطف این جزیره سواحل بی‌نظیر آن است. ساحل‌هایی که با سنگ‌های خاص خودش تزئین شده و با آرامشی روح‌نواز شما را دعوت به تماشای منظره غروب آفتاب می‌کند. لاک پشت‌ها و آبزیان زیادی در نزدیکی ساحل زندگی می‌کنند که همان هم می‌تواند اتفاقی جذاب برای تماشا باشد. البته در کنار این سواحل به قدری فضا دارید که با خیال راحت پیک نیک کنید و لحظاتی را به بازی‌های ساحلی روی شن‌های نرم جزیره بگذرانید. نکته دیگری که راجع به این سواحل صدق می‌کند وجود صخره‌های رازآلود و زیبا است که مناسب عکاسی بوده و در آلبوم خاطراتتان صحنه‌هایی متفاوت را خلق می‌کند. با قدم زدن در سواحل این جزیره نیز مدتی را سرگرم کندوکاو در غارهای کوچک و بزرگ آن نزدیکی‌ها خواهید شد.

راهنمای تور هندورابی از کیش

بازدید از قبرستان هندورابی

این جزیره به خودی خود افسانه‌هایی در گذشته داشته که تا به امروز زبان به زبان چرخیده اما گورستانش هم داستان‌هایی برای گفتن دارد. در قبرستان هندورابی هیچ نام و نشانی از افرادی که در آن خاک شده‌اند وجود ندارد! مردانی که در این گورستان دفن شده‌اند دارای یک سنگ و زنان دارای دو سنگ بر سر مزارشان هستند. این گونه است که جنسیت آن‌ها معلوم می‌شود. در بعضی از سنگ‌ها نوشتاری به صورت عربی وجود دارد که هنوز کسی معنی آن‌ها را نمی‌داند. قبرستان جزیره هندورابی یکی از قدیمی‌ترین گورستان‌های کشور است.

روستای قدیمی جزیره

روستای قدیمی هندورابی یکی از مناطقی است که جزو اصلی‌ترین جاذبه‌های دیدنی جزیره به شمار می‌رود. در این روستا خانه‌هایی با بافت قدیمی که با سنگ، گچ و مرجان ساخته شده وجود دارد که نظر هر تاریخ دوستی را به خود جلب می‌کند. در این روستا هنوز هم چندین نفر ساکن هستند و زندگی در آن جریان دارد. احتمال دارد افرادی را ببینید که لباس محلی پوشیده‌اند و برای میهمان نوازی از شما، جرعه‌ای آب تعارف می‌کنند. روستای هندورابی مجهز به یک مدرسه، یک سوپرمارکت و تعدادی فروشگاه دیگر است. در نزدیکی این روستا دو روستای دیگر به نام الدورات و الصرا وجود دارد که در گذشته خانه پرتغالی‌هایی بوده که از آن به عنوان پناهگاه در جنگ استفاده می‌کردند.

رستوران و کافه‌های کلوپ دریایی

اگر به غذاهای دریایی علاقه دارید باید بگوییم که در جزیره هندورابی این گونه غذاها در سنتی‌ترین دستور خود طبخ شده و روی میز شما سرو می‌شود. با رفتن به کلوپ دریایی جزیره می‌توانید انواع غذاهای جنوبی را امتحان کنید. البته باید بگوییم که اگر طرفدار این گونه غذاها نیستید قبل از سفر برای خود مقداری خوراکی بردارید زیرا سوپرمارکتی هم که در جزیره وجود دارد تنوع بالای مواد غذایی ندارد و ممکن است گرسنه بمانید.

مسجد جزیره

تنها مسجدی که در این جزیره وجود دارد با معماری سنتی و تاریخی بوده و گفته می‌شود متعلق به اهل سنن است. این مسجد تک مناره بسیار دیدنی و زیبا از لحاظ وسعت، توانایی گنجایش تمام اهالی جزیره را دارد. مسجد هندورابی با سیمان و خاک ساخته شده و هنوز هم همان حال و هوای تاریخی خود را حفظ کرده است.

مسیریابی جزیره هندورابی

جزیره هندورابی را جزو استان بندرعباس و شهرستان بندر لنگه قلمداد می‌کنند. این جزیره یکی از توابع جزیره کیش نیز تلقی شده و دسترسی از هر سه منطقه به آن ممکن است. جزیره هندورابی به علت عدم وجود فروشگاه‌های متعدد توریست‌های کمتری دارد. به همین دلیل اگر به دنبال جذب آرامش و تجربه یک سفر آرام هستید ما پیشنهاد می‌کنیم که به جزیره هندورابی سفر کنید. وقتی با بلیط تهران کیش به این جزیره سفر کردید، این کار با استفاده از تور هندورابی که شما را از کیش به سمت هندورابی می‌برند، آسان‌تر است و سفری به یاد ماندنی را در خاطراتتان رقم می‌زند.

راهنمای تور هندورابی از کیش

اما اگر دوست دارید اختیار سفرتان را خود به دست بگیرید کافی است با خرید بلیط کیش به مرکز هرمزگان رفته، از استان هرمزگان به سمت بندر چیروئیه بروید و پس از گذراندن مسیری ۹ کیلومتری تا جزیره قایق سواری کنید. البته اگر از کیش به هندورابی بروید سفرتان از طریق کشتی انجام خواهد شد. از نکاتی که باید برای رفتن به جزیره هندورابی بدانید این است که قبل از سفر تمام لوازم مورد نیاز مثل کفش مناسب، لباس راحت، عینک آفتابی، آب معدنی، خوراکی و … را همراه خود داشته باشید. هدف از سفر به هندورابی در حقیقت بازدید از طبیعت دست نخورده و تجربه آرامش بی حد و مرز در کنار صدای موج‌های دریا است.

دیجیاتو
بدون نظر

ورود