کنایه جالب بازیگر طنز تلویزیون به گزارش جنجالی اخبار ۲۰:۳۰ درباره یارانه ها + ویدئو

کنایه جالب بازیگر طنز تلویزیون به گزارش جنجالی اخبار ۲۰:۳۰ درباره یارانه ها + ویدئو

ویدئوی کنایه آمیز آرش میراحمدی  بازیگر طنز تلویزیون، در واکنش به گزارش جنجالی اخبار ۲۰:۳۰ درباره یارانه ها در شبکه های اجتماعی مورد توجه قرار است.

هفته ی گذشته در بخش خبری ۲۰:۳۰ گزارشی درباره ی یارانه های نقدی جدید دولت پخش شد که انتقادات زیادی را به دنبال داشت. در این گزارش یوسف سلامی، خبرنگار صدا و سیما در یک فروشگاه مواد غذایی با چند خانم همراه می شود که قصد دارند با یارانه ی نقدی که دولت به تازگی به حساب تعدادی از خانوارها واریز کرده، برای یک ماه آینده ی خانواده ی خود خرید کنند. در این گزارش نشان داده می شود که یک خانواده ی چهار نفره می تواند با یارانه ی واریزی دولت هر چه می خواهد بخرد و در انتها نیز مبلغی اضافه آورد.

حالا آرش میراحمدی، بازیگر طنز که بیشتر با بازی اش در مجموعه تلویزیونی «خنده بازار» شناخته می شود، با انتشار یک ویدئوی کنایه آمیز در اینستاگرام خود به گزارش جنجالی اخبار ۲۰:۳۰ درباره ی یارانه ها واکنش نشان داده است.

گزارش اخبار ۲۰:۳۰ درباره ی یارانه ها تاکنون اعتراضات و انتقادات زیادی را به دنبال داشته است و بسیاری آن را به دور از واقعیت، پاک کردن صورت مسأله و نمکی به زخم مردم دانسته اند، در حالی که از صدا و سیما به عنوان رسانه ملی انتظار می رود با شفاف سازی درباره ی مشکلات در شرایط اقتصادی دشوار فعلی در کنار مردم باشد.

احسان کرمی، بازیگر و مجری در واکنش به این گزارش اخبار ۲۰:۳۰ نوشت:

گفتم تهش یه چیزى هم میمونه(خنده)…

این همان هیزمى است که صدا و سیما در آتش خشم مردم میکند

در این شرایط ویژه به عوض اینکه هر شب در بهترین ساعت ممکن و در یک شبکه پرمخاطب یک نفر از مقامات اجرایى دولت را به تلویزیون بیاورند و بدون تعارف گزارش پیشرفت کار بخواهند و کمبود ها و اشکالاتى که وجود دارد را روى میز بگذارند و گزارشهاى مردم را پخش کنند و توضیح بخواهند و شب هاى بعد پیگیرى کنند و عمق مشکلات مردم را بکاوند،آقاى خبرنگار بیست و سى،خانم زنگ آبادى و دوستانش را به فروشگاه میبرد تا براى یک ماه آینده یکى دوبسته ماکارونى و شیر به قیمت سابق و ماست و یک شانه تخم مرغ و البته یک برنج ده کیلیویى چشم پرکن برادرند سپس هشتصد و اندى هزار تومان پول بدهند و خانم زنگ آبادى در آخر بگوید (گفتم تهش یه چیزى هم میمونه…هر هر هر )

این رسانه مردم است؟! به خدا این رسانه حتى براى حکومت هم مضر است…

ترسو،محافظه کار،نابلد و در نتیجه تفرقه افکن…

مگر نه این است که در این وضعیت که مردم پر از خشم و نیاز هستند رادیو تلویزیون باید همدلى ایجاد کند؟ باید دلگرمى و امید ایجاد کند؟

پس کو…؟ با این روش ها؟ مردم را چه فرض کرده اید…؟بودجه نجومى میگیرید براى این؟؟؟

این رسانه در کدام بحران اجتماعى و فرهنگى تاثیر مثبت ایجاد کرده؟ این سازمان عریض و طویل که با امکاناتش میشود رسانه هاى یک قاره را تغذیه کرد جز چند برنامه انگشت شمار آن هم در حوزه سرگرمى ،به سعى چند چهره مشهور هنرى که اتفاقا کم هم از این رسانه زخم نخورده اند چه چیزى براى عرضه به پیشگاه مردمى دارد که نزدیک انتخابات آنها را ملت غیور و قهرمان ایران مینامد و پس از انتخابات خلاصه شان میکند در خانم زنگ آبادى و دوستان؟

شما را به خدا دست بردارید…چرا کارى میکنید که مردم در وطن خود احساس غربت کنند؟

شمایى که یک سطل ماست به دست گرفته اید و سیاهى ها را با ماستمالى سفید میکنید من و امثال من را که دلمان براى این وضعیت خون است متهم به سیاه نمایى نکنید…

فقط نگاه کنید به میزان مخاطبانتان در اینستاگرام و مقایسه اش کنید با سه شبکه فارسى زبان خارج از کشور(اسلاید بعدى) ولله این بى اعتمادى مردم به رادیو تلویزیون زنگ خطر است…دلم میسوزد که میگویم…وگرنه کنج عافیتى هست که گوشه اش بخزم…من یک صداى کوچک از خیل مردمى هستم که ظاهرا برخى مجاهدت عجیبى میکنند تا صدایشان را نشنوند…

آقاى صدا و سیما!

این ره که تو میروى به ترکستان است…

بسیاری از کاربران توییتر نیز به انتقاد از این گزارش پرداخته اند:

با وجود واکنش های منفی به گزارش اخبار ۲۰:۳۰ درباره ی یارانه ها، طی شب های بعدی نیز گزارش های دیگری در اینباره از این بخش خبری پخش شد که آن ها نیز انتقاداتی را به دنبال داشتند.

در یکی از این گزارش ها خبرنگار صدا و سیما به سراغ چند مغازه دار می رود که آن ها می گویند از زمانی که این یارانه نقدی به خانوارها پرداخت شده، مشتریان شان بدهی های خود را تسویه کرده اند.

در گزارشی دیگر یوسف سلامی به سراغ یکی از معترضین به عدم پرداخت یارانه می رود و با آنکه او خود را فردی کم بضاعت معرفی می کند، به او گفته می شود که مستحق دریافت یارانه نیست.

 

بیشتر بخوانید:

به راه افتادن کارزاری برای حذف بودجه صدا و سیما و تقسیم آن میان مردم

مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
۳ نظر

ورود

  • رحیم اردیبهشت ۳۱, ۱۴۰۱

    در کتابهای تاریخ از همه ما به عنوان بی عرضه ترین نسل مردم ایران یاد خواهند کرد. نسل امروز ما از مردم دوران نکبت قاجار هم بی عرضه تر هستند. دیگه چطور باید بهمون توهین کنند که شاید کمی غیرتمون رو قلقلک بده؟ اینقدر خودشون رو برحق و ما مردم رو بی ارزش می دونند که حتی وقتی ازشون می خوایم حداقل لال مونی بگیرید و نمک به زخممون نپاشید برعکس بیشتر لج می کنند. وای بر ما! وای بر ما!

  • نه خرداد ۳, ۱۴۰۱

    اون خانم علیزاده سرپرست خانواده بوده این یارانه خیلی بهش کمک کرده حالا یکی هم هست که این یارانه کمکی بهش نمی کنه
    ما کِی می خوایم یاد بگیریم به دیگران احترام بزاریم !

  • بنده خدا خرداد ۴, ۱۴۰۱

    خانم علیزاده رسما اعلام کردند که کسانی که ایشون رو قضاوت کردند رو حلال نمیکنند مخصوصا آقای آرش میراحمدی رو
    کمی هم از آخرت بترسید ، مرگ حق است و حساب و کتاب اعمال و حق الناس حق است. اینقدر قضاوت نکنید