انواع روش‌های جوانسازی پوست

انواع روش‌های جوانسازی پوست

سلب مسئولیت: روزیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

انسان از روزی که متولد شد، همیشه به دنبال ظاهری جذاب و زیبایی ابدی بوده است. کتیبه‌های مصر باستان آثار بسیاری از نحوه آرایش مردم را نشان می‌دهد. با این حال، سال‌ها بعد روش جدیدی برای جوان‌سازی پوست کشف شد. کیمیاگران هر روز به دنبال یافتن راه‌های بهتر برای جوان ماندن و بهترین راه‌ها برای جوان‌سازی پوست بودند، بنابراین آزمایش‌های زیادی روی گیاهان انجام دادند.

می‌دانیم که پوست و جوانسازی پوست یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های حفظ جوانی انسان است. پوست صورت حساس‌ترین قسمت بدن است که به سرعت پیر می‌شود. هنوز راهی برای جلوگیری از پیری وجود ندارد، اما راه‌های زیادی برای جوان‌سازی پوست انسان به منظور حفظ زیبایی، جذابیت و شادابی هر چه بیشتر آن کشف شده است. سال‌ها و قرن‌ها طول کشید تا علم پزشکی پیشرفت کند. این پیشرفت منجر به کشف راه‌های زیادی از سوی پزشکان برای جوان‌سازی پوست و در دسترس قرار دادن آن در اختیار انسان‌ها شده است.

از تکنیک‌های جراحی گرفته تا ژل، تزریق چربی، لیفت، پلکسر و بوتاکس. هر کدام از این روش‌ها به بهترین شکل ممکن پوستی زیبا و جوان را برای ما به ارمغان میاورد. برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با جوانسازی پوست با ما در این مقاله از کلینیک دکتر لاغری همراه باشید.

چه وقت باید برای جوانسازی پوست اقدام کرد؟

بهترین زمان برای انجام درمان جوانسازی پوست به شرایط شما بستگی دارد. وقتی علائم پیری شما را آزار و نگران می‌کند و اینکه چقدر از پوست خود محافظت می‌کنید، عوامل متعددی بر زمان جوانسازی شما تأثیر می‌گذارد. استفاده از مرطوب کننده‌ها و ضد آفتاب‌ها، پاکسازی و حفظ پاکیزگی پوست از مهم‌ترین محصولات مراقبت از پوست هستند که در به تعویق انداختن پیری پوست مؤثر هستند. برخی از متقاضیان جوانسازی پوست علائم اولیه پیری پوست مانند خطوط نازک را از سن ۳۰ سالگی نشان می‌دهند.

در این سن ممکن است افتادگی و خراشیدگی پوست را نیز مشاهده کنید. لیزر درمانی، لایه برداری و هایفوتراپی از جمله روش‌های کم تهاجمی و مؤثری است که می‌تواند ساختار پوست را بهبود بخشد و از پیری جلوگیری کند. دهه چهارم زندگی زمانی است که باید از پوست خود مراقبت ویژه‌ای داشته باشید. خانم‌ها با نزدیک شدن به یائسگی، بدنشان دستخوش تغییرات هورمونی می‌شود که تأثیر عمده‌ای روی صورتشان می‌گذارد.

چین و چروک دور چشم و دهان، خشکی پوست و لکه‌های پوستی از جمله مواردی است که در افراد بالای ۴۰ سال رخ می‌دهد. در این سن روش‌های کم تهاجمی مانند هایفوتراپی، لیزر درمانی، تزریق ژل، تزریق بوتاکس و تزریق چربی توصیه می‌شود. روش های تزریق چربی کلینیک دکتر لاغری به عنوان جدیدترین روش ها در ایران شناخته می شود.

جوانسازی پوست چیست؟

چین و چروک، آکنه، کک و مک، لکه، خشکی و پوسته پوسته شدن از شایع‌ترین مشکلات پوستی هستند که در طول زمان و در نتیجه مراقبت ناکافی رخ می‌دهند. یکی از راه‌های پیشگیری و مراقبت از پوست صورت، جوانسازی پوست است. روش‌های مختلف جوانسازی پوست می‌تواند به طور قابل توجهی از پیری پوست جلوگیری کند. البته می‌توانید برای جوانسازی گردن و دست و دیگر اندام‌ها، اقدامات مختلفی انجام دهید و جوانسازی پوست محدودیت به صورت نیست.

انواع روش‌های جوانسازی پوست

روش‌های مؤثر در جوانسازی پوست

روش‌های جوانسازی پوست شامل روش‌های تهاجمی مانند جراحی پلاستیک، روش‌های کم تهاجمی مانند تزریق فیلر، تزریق چربی و تزریق بوتاکس و روش‌های غیرتهاجمی مانند مراقبت از پوست مانند استفاده از کرم‌های ضد چروک می‌باشد. پزشک شما تصمیم خواهد گرفت که بهترین و موثرترین روش جوانسازی پوست برای شما کدام است. روش‌های تهاجمی طولانی مدت، پرهزینه، دوره نقاهت طولانی و عوارض زیادی دارند، اما روش‌های کم تهاجمی بسیار ارزان‌تر هستند و نیاز به برش، جراحی و بهبودی بعد از عمل ندارند. همچنین نتایج این روش بسیار مطلوب و مؤثر است.

بوتاکس

برای افرادی که چین و چروک‌های زیادی دارند، تزریق بوتاکس می‌تواند پوست را جوان کند. همانطور که در مقاله قبلی اشاره شد، بوتاکس یک سم طبیعی است که سیستم عصبی افراد را ضعیف می‌کند و در نهایت اعصاب غیر ارادی را در مدت زمان کوتاهی فلج می‌کند.

لیفت

لیفت صورت برای افرادی که صورتشان خسته و ناراحت است، توصیه می‌شود. برای از بین بردن افتادگی پیشانی و ابروها می‌توانید از لیفت صورت استفاده کنید. اکثراً لیفت صورت همراه با برخی از جراحی‌ها مانند جراحی پلک انجام می‌شود.

تزریق چربی

تزریق چربی، روشی مؤثر برای جوانسازی پوست است. این روش چربی را از بدن خارج می‌کند، آن را پاکسازی می‌کند و سپس برای رفع چین و چروک، افزایش حجم و جوانسازی به پوست تزریق می‌کند. عوارض تزریق چربی بسیار کم است و ماندگاری تزریق چربی به پزشک و مراقبت‌های بعد از تزریق بستگی دارد.

ترماژ

ترماژ یکی از روش‌های جدید برای جوان‌سازی پوست است، روشی غیر تهاجمی و بدون جراحی که پوست را سفت و خطوط از بین می‌برد. در این روش تولید کلاژن با حرارت تحریک شده و پوست ترمیم می‌شود. یکی از مهم‌ترین دلایل افتادگی و چین و چروک پوست، کمبود کلاژن در لایه‌های پوست است. آر اف ترماژ در واقع نام دیگری برای این روش درمانی است. این روش به دلیل استفاده از فرکانس رادیویی، RF ترماژ نیز شناخته می‌شود. انرژی RF لایه‌های پوست را تحریک کرده و تولید کلاژن را تحریک می‌کند. این روش درمانی را می‌توان برای قسمت‌های مختلف صورت و بدن استفاده کرد. ترماژ، باعث لیفت صورت و کانتورینگ می‌شود. گونه‌های افتاده، چانه، افتادگی پلک‌ها، شکم یا بازوها با این روش درمانی از بین می‌روند. این روش همچنین پوست را شاداب‌تر و درخشان‌تر می‌کند.

پلکسر

پلکسر (پلاسما جت) یک درمان زیبایی غیر جراحی است که به طور خاص برای رفع افتادگی و لیفت پلک فوقانی (لیفت چشم) استفاده می‌شود. از این روش درمانی می‌توان برای از بین بردن خطوط نازک و عمیق اطراف چشم، خطوط پای کلاغی، غدد چربی کوچک، پاک کردن تاتو و موارد دیگر استفاده کرد.

جمع بندی

در این مقاله بهترین روش‌های جوانسازی پوست صورت را برای شما عزیزان شرح دادیم. امیدواریم این مطالب برای شما مفید واقع شده باشد. برای دریافت خدمات پوست و مو مانند کاشت مو در تهران، تزریق چربی در تهران، تزریق بوتاکس، تزریق ژل و غیره، کلینیک دکتر لاغری (drlaghari.com) با سال‌ها تجربه در خدمت شما می‌باشد و شما می‌توانید با کمک پزشکان مجرب این کلینیک این روش‌ها را به خوبی انجام دهید.

بدون نظر

ورود