مجری صدا و سیما سخنگوی وزارت صمت شد؛ امید قالیباف کیست؟

مجری صدا و سیما سخنگوی وزارت صمت شد؛ امید قالیباف کیست؟

امید قالیباف مجری شناخته شده صدا و سیما از سوی وزیر صنعت، معدن و تجارت به عنوان سخنگوی این وزارتخانه انتخاب و معرفی شد.

سید رضا فاطمی امین، وزیر صمت، امید قالیباف، مجری برنامه های خبری صدا و سیما را که عموما اجرای برنامه های چالشی خبری را بر عهده داشته است، به سمت مشاور وزیر در امور رسانه و سخنگوی وزات صنعت، معدن و تجارت منصوب کرد.

امید قالیباف که پیش از این برنامه هایی نظیر گفت و گوی ویژه خبری ۲۲:۳۰ را در شبکه دو سیما و میز اقتصاد را در شبکه یک اجرا کرده است، روز گذشته حکم انتصاب خود در این سمت را در صفحه شخصی‌اش در اینستاگرام به اشتراک گذاشت و فورا عبارت «سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت» را به بایوی پروفایلش اضافه کرد.

امید قالیباف گوینده خبری که سخنگوی وزارت صمت شد کیست؟

در حکم فاطمی امین آمده است: «انتظار می‌رود با همگرایی همه بخش‌های مرتبط در وزارت صنعت، معدن و تجارت و سایر سازمان‌های حاکمیتی در خدمت به مردم و کسب و کارها کوشا باشید.»

امید قالیباف گوینده خبری که سخنگوی وزارت صمت شد کیست؟

امید قالیباف کیست؟

امید قالیباف متولد آبان ماه ۱۳۴۸ در آبادان است که به عنوان گوینده خبر و کارشناس اقتصادی شناخته می‌شود. او مدرک دکترای اقتصاد دارد و در سال ۱۳۹۳ با شعله رزم جو، گوینده خبر صدا و سیما ازدواج کرد که ثمره ازدواج این‌ زوج خبری، فرزندی به نام شایان است.

امید قالیباف گوینده خبری که سخنگوی وزارت صمت شد کیست؟

امید قالیباف گوینده خبری که سخنگوی وزارت صمت شد کیست؟

ورود به عرصه خبر

امید قالیباف که کار در حوزه خبر را از سال ۱۳۷۷ آغاز کرد، پیش از این در مصاحبه‌ای درباره نحوه شروع فعالیتش در دنیای خبر این‌طور گفته بود: «سال ۷۵  همکاری‌ام با پژوهش معاونت سیاسی صدا و سیما شروع شد. سال ۷۶ یک آگهی در روزنامه چاپ شد که واحد مرکزی خبر، خبرنگار استخدام می‌کند. ما طبقه سوم بودیم و واحد مرکزی خبر طبقه چهار، من و همکارم آقای امامی گفتیم شرکت کنیم. بدون اینکه دوستان متوجه شوند که ما همکارشان هستیم، فرم‌ها را پر کردیم و در آزمون شرکت کردیم. مصاحبه تصویری را هم رفتیم و همه مراحل طی شد تا اینکه رسید به مصاحبه. آنجا تازه مدیران واحد مرکزی خبر فهمیدند که ما همکار طبقه سومشان هستیم. ولی باز هم پارتی‌ بازی نشد. خلاصه از آن فیلتر هم عبور کردیم و شدیم خبرنگار. سال ۷۷ پذیرفته شدم، بعد یک دوره آموزشی شش ماهه با خبرنگاران باسابقه‌تر دیدیم و سپس کارمان را شروع کردیم.»

او معتقد است در طول ۲۴ سال فعالیت در این حوزه، معنای خبر برایش تغییر کرده و از جذابیت و هیجانی که نزدیک به ۱۰ سال برایش ادامه داشت، به سمت تلاش برای یافتن راه حل برای مشکلات اقتصادی که حوزه تخصصی‌اش است تبدیل شده است.

امید قالیباف گوینده خبری که سخنگوی وزارت صمت شد کیست؟

موضع گیری و فعالیت های سیاسی امید قالیباف

امید قالیباف که پیش از این نیز سابقه فعالیت به عنوان مشاور رسانه ای را داشته است، در آبان ۹۷ به عنوان مشاور رسانه ای محمدباقر نوبخت، معاون حسن روحانی منصوب شد اما به گفته خودش در دولت حسن روحانی، خصوصا دولت دوم او از نظر روحی آسیب فراوانی دید، زیرا هیچ مقام مسئولی وجود نداشت که جوابگو باشد. در آن زمان انتصاب او در این پست به عنوان کسی که همواره منتقد جدی دولت وقت بود، گمانه‌زنی‌ها و تردیدهایی را برانگیخته بود.

او که همواره به تمجید از سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور کشورمان پرداخته، پیش از این صراحتا اعلام کرده بود که در انتخابات ریاست جمهوری به او رای داده است.

تشابه اسمی با رئیس مجلس

امید قالیباف مدعی است با محمد باقر قالیباف ، رئیس فعلی مجلس شورای اسلامی نسبتی ندارد، اما هر دو اصالتا مشهدی هستند. او درباره دردسرهای این تشابه فامیلی در گفت‌وگویی گفته بود: «یک بار که آقای محمدباقر قالیباف کاندیدای ریاست‌جمهوری بود، سازمان مانده بود که من را به عنوان مجری بگذارد یا نه! زیرا فشارهایی به سازمان آمده بود که حضور من یک‌جور تبلیغ آن آقای قالیبافِ کاندیدا می‌شود! در حالیکه ما نسبت فامیلی هم باهم نداریم. البته ایشان مشهدی هستند و ما هم اصالتا مشهدی هستیم. ولی فقط در حد تشابه فامیلی است. یک بار که انتخابات داشت برگزار می‌شد، گفتند که اصلا فامیل مرا صدا نکنند! مثلا گوینده اصلی آقای حیاتی بودند و ایشان هم که خب دیسیپلینی در خبر دارند و خیلی جدی هستند؛ فامیل هم به زور صدا می‌کنند چه برسد به اسم کوچک! بعد بنده خدا مجبور بودند به من بگویند امید جان گزارش این بخش با شماست و خلاصه برنامه را پاس بدهند به من.»

۹ نظر

ورود

  • سهیل مشهد خرداد ۱۲, ۱۴۰۱

    همین امید قالیباف، ملک پدری اش در مشهد، ستاد انتخاباتی رییسی بود

    باید هم مشاور بشه

    دربغا از مردمی که بفکر و منتظر بهبودی اوضاع هستند

    زهی خیال باطل

    • محسن تیر ۳۱, ۱۴۰۱

      اتفاقا ایشون فردی مثبت و تاثیرگذار هستند و امیدوارم که در پست جدیدشون هم موفق بشوند – همه رو با یک چوب نمیشه روند همشهری عزیز

      • رضا بهمن ۱, ۱۴۰۱

        از قیمت خودرو معلومه که خیلی در کارش موفق بوده

      • زهی خیال باطل اسفند ۱۱, ۱۴۰۱

        این هم ی دزد مثل بقیه تامجری بود روبروی دزدها والان که شریک شده روبروی مردم

  • محسن تیر ۳۱, ۱۴۰۱

    آرزوی موفقیت برای ایشون دارم

  • امیر مرداد ۲۸, ۱۴۰۱

    ماجرای هم از توبره هم از ….است. مجری صدا وسیمای توصیه ای که با رانت وارد صدا و سیما شده و باید منتقد دولت باشد خود جیره خوار دولت شده. چه انتظار باطلی است از این صدا و سیمای میلی که داعیه دفاع از حقوق ملت باید داشته باشد.

  • حمید دی ۲, ۱۴۰۱

    دوحالت داره یا تو ستاد انتخاباتی رییسی فعالیت میکرده و طرفدارشه که رسیده به این پست یا اینکه از بس خوب و موشکافانه ‌و سلولی از دولت نقد میکرد بهش پست. مقام دادند که دیگه دولت رو نقد نکنه بعد به نظر شما سخنگو تصمیم گیرنده هم میتونه باشه فقط حالت اخبارگو سابقه بااین تفاوت که دیگه نمیتونه وزارت خانه رو مخصوصا وزارت صمت که همه قیمت اجناس بهش مربوطه رو بکوبه و نقد کنه تازه مجبوره حکم ماله کش رو هم داشته باشه ای داد من…!!!!

    • خودم اسفند ۷, ۱۴۰۱

      آقا حمید از خواب بیدار شو