نظریه جدید پزشکان: به این دلایل زن و شوهر باید جدا از هم بخوابند!

نظریه جدید پزشکان: به این دلایل زن و شوهر باید جدا از هم بخوابند!

جدا خوابیدن زن و شوهر بهتر از کنار هم خوابیدن آنها است. پزشکان به زوج‌ها هشدار می‌دهند که از تختخواب مشترک استفاده نکنند و همیشه تنها بخوابند.

یک پزشک از زوج‌ها خواسته است که از یک تختخواب مشترک استفاده نکنند. او توصیه می‌کند اگر می‌خواهند کیفیت خواب خود را بهبود ببخشند، باید همیشه در تخت‌های جداگانه بخوابند.

این پزشک به زوج‌ها توصیه کرده است که اگر می‌خواهند خواب شبانه مناسبی داشته باشند از خوابیدن در کنار یکدیگر در یک تختخواب خودداری کنند و هشدار می‌دهد که استفاده از یک تختخواب مشترک می‌تواند بر سلامت فرد تأثیر مخربی بگذارد.

خواب REM

به گفته دکتر کاران راجان، اگر همسرتان در خواب بیش از حد حرکت کند – یا اگر خروپف کند – به احتمال زیاد شما را از وارد شدن به خواب REM (حرکت سریع چشم)، عمیق‌ترین مرحله چرخه خواب، باز می‌دارد.

با توجه به اهمیت خواب با کیفیت برای سلامت و تندرستی کلی افراد، کمبود آن می تواند تأثیرات جسمی و روانی جدی داشته باشد.

دکتر راجان بر این عقیده است که چرخه خواب همه افراد یکسان نیست، به این معنی که یکی از زوجین ممکن است به طور مزمن دچار کمبود خواب باشد، در حالی که دیگری استراحت خوبی داشته باشد، یا برعکس.

دمای بدن

جدا خوابیدن زن و شوهر با خوابیدن در تخت‌های مجزا نیز به دلیل محرک‌هایی از جمله دمای بدن که به زوجین کمک می‌کند خوب بخوابند، ظاهراً ایده خوبی است.

چرت زدن در کنار شخص دیگر گرمای بدن را افزایش می دهد و بنابراین می تواند باعث شود فرد در شب استراحت کافی نداشته باشد.

دکتر کاران که به عنوان جراح و مدرس در دانشگاه ساندرلند کار می‌کند، در ویدئوی تیک تاک خود که با ۴.۸ میلیون دنبال‌کننده‌اش به اشتراک گذاشته شده است، گفت:

«یکی از محرک‌هایی که برای اینکه بتوانید به خواب بروید، کاهش دمای مرکزی بدن است. اشتراک‌گذاری یک تخت، گرمای بدن را افزایش می‌دهد، بنابراین زمان بیشتری طول می‌کشد تا بخوابید.»

نه به تختخواب جداگانه!

این ویدیوی وایرال از آن زمان تاکنون بیش از ۲۴۲۵۰۰ بار دیده شده و بیش از ۲۵۰۰۰ لایک داشته است که همچنان بر تعدادش افزوده می شود.

البته نظر برخی فالوئرها تا حدودی با این نظریه دکتر کاران در تناقض بود. در حالی که برخی روی بهتر بودن تخت های جداگانه قسم می خورند، اما برخی دیگر نمی توانند تصور کنند که بدون نیمه دیگرشان به خواب می روند.

یکی از افراد متاهل تایید کرد و نوشت:

«من و شوهرم برنامه‌ها و سبک‌های خواب کاملاً متفاوتی داریم، هشت سال است که جداگانه می‌خوابیم، اما دوستش دارم!»

دیگری ضمن موافقت با این نظریه گفت:

«دوران پس از طلاق، بهترین خواب زندگی من!»

با این حال، نفر سوم با این استدلال که آنها «نوازش کردن» را بیش از حد دوست دارند، با نظر پزشک مخالفت کرد. در حالی که فرد دیگری به شوخی گفت:

«این را به سگ یورکشایر تریر بدجنس من بگو.»

پیشنهاد می کنیم این مطالب را هم بخوانید:

با این روش خوابیدن مغز خود را پاک و تمیز کنید

چیزهایی که نمی دانستید مانع خوب خوابیدن می شوند

روش خوابیدن در محیط های پر سر و صدا و مبارزه با کابوس بی‌خوابی

بهترین وقت برای خوابیدن و بیدار شدن چه زمانی است؟

منبع: mirror
بدون نظر

ورود