ابتکار جالب جوان زابلی: پرایدی که به لهجه های مختلف حرف می‌زند + ویدیو

ابتکار جالب جوان زابلی: پرایدی که به لهجه های مختلف حرف می‌زند + ویدیو

یک جوان اهل زابل ابتکار جالبی به خرج داده و برای خودروی پراید خود سیستم صوتی هوشمندی طراحی کرده که قابلیت صحبت به لهجه و زبان های مختلف را دارد.

سیستم صوتی سخنگویی که عمیدعلی  میر برای خودروی پراید طراحی کرده قادر است به لهجه ها و زبان های مناطق مختلف کشور ازجمله شیرازی، زابلی، بلوچی، اصفهانی، مشهدی، گیلکی و … صحبت کرده و به راننده هشدار دهد.

این جوان نخبه اهل سیستان، که از سه سال پیش و پس از دزدیده شدن پرایدش به ارتقای این خودرو مشغول بوده، برای جلوگیری از دزدیده شدن مجدد، قفل های خودرو را حذف کرده، به‌طوری که تنها با ریموت یا کارت باز شود؛ کارتی شبیه به کارت اتاق‌های هتل که قابلیت کپی شدن ندارد.

صفحه کیلومتری که او برای خودروی پرایدش طراحی کرده، اطلاعات کاملی را در اختیار راننده قرار می‌دهد. اطلاعاتی نظیر اینکه تسمه تایم یا روغن چند کیلومتر دیگر باید عوض شود. صفحه کلیدی که عمیدعلی میر طراحی کرده از حالت آنالوگ به دیجیتال تبدیل شده و به عنوان مثال نشان می‌دهد که خودرو ۱۱ لیتر بنزین دارد.

به نظر می‌رسد پراید فارغ از ایمنی ضعیفی که دارد و تصادفات وحشتناکی که همواره به بار می ‌آورد، وسیله مناسبی برای آزمون و خطای جوانان خلاق و مخترع ایرانی است.

همین چندی پیش بود که یک جوان نخبه اهل آذربایجان شرقی از هلیکوپتری که با موتور پراید ساخته بود رونمایی کرد. او که به دلیل محدودیت امکانات به جای موتور توربو از موتور پراید در ساخت هلیکوپتر دو نفره ‌اش استفاده کرده بود، مدعی بود این هلیکوپتر کاملا کار می ‌کند و سابقه پرواز تا ارتفاع یک تا دو متری را دارد.

البته این اولین بار نبود که یک هلیکوپتر با موتور پراید ساخته می‌ شد. اوایل دهه ۹۰ خورشیدی نیز دو برادر اهل استان چهارمحال و بختیاری هلیکوپتر تک سرنشینی ساخته بودند که محرک اصلی اش موتور پراید بود و می‌ توانست تا ارتفاع ۵۰۰ متری پرواز کند.

بیشتر بخوانید:

نخبه ایرانی با موتور پراید هلیکوپتر ساخت

مطالب مرتبط
دیجیاتو
۱۵ نظر

ورود

  • خسته خرداد ۲۲, ۱۴۰۱

    بی کسی بد دردیه

    • رضا خرداد ۲۲, ۱۴۰۱

      دمش گرم . مسئولین حمایت جان مادرتون

  • ? خرداد ۲۲, ۱۴۰۱

    چقدر قشنگ آفرین بهش ???

    • مهرزاد خرداد ۲۶, ۱۴۰۱

      ما کسی و نداریم که بخواد بفکر جوانان ایران باشه چه برسه به ما سیستانی ها.. #سیستان بی آب

  • علی قاسمی خرداد ۲۴, ۱۴۰۱

    آفرین به این می گن بزرگترین دستاوردبشردرامرخودروسازی..پراید داشت می مردتودوباره زنده کردی..تبریک به سایپا که بااین تکنیک سخن گوپرایدروتاچندساله دیگه هم تولیدمی کنه وهم جابجامیکنه.علی برکت الله

    • E.r.e.n?? خرداد ۲۵, ۱۴۰۱

      یا خدا داداش حرفت رو پس بگیر اگه نمیخای جمعیت ایران کم بشه با ماشین های سایپا و ایران خودرو
      مطمئن باش که تا ۱۰ سال آینده نسل ایرانی منقرض به جز ایرانی های مقیم خارج

  • رضا خرداد ۲۵, ۱۴۰۱

    بسیار عالی دست خوش داری از طرف یه جوان بختیاری بازم دست خوش داری

  • سلام خرداد ۲۵, ۱۴۰۱

    سلام
    کار بسیار آسان هست تا حدودی میشه گفت خوبه

    • مش غلام به قول ما قدیمیا اگه بیتر میزنی بسون بزن خو ?️ خرداد ۲۵, ۱۴۰۱

      سلام چرا بعضیا عادت زشت خوشون را ترک نمی کنند ها ببخشید نمی دونستوم خمار ایشند بخدا زشته دیگه خدا وکیلی فقط وقت و سرمایه برای یک جوان که اگر داشت روی ماشین میلیاردی انجام میداد ان وقت بازم میگفتی اسونه دل گرم کردن یه جوان از مناطق محروم با سه کلمه چندان خرجی نداره اما میدانی چه اثرات مثبتی روی ان ممکن بزاره برای پیشرفت کارهای بالاتر برای استفاده ما شرمنده پر حرفی کردم

  • محسن کریمی خرداد ۲۵, ۱۴۰۱

    آپشن جهان سوم وطنم ایران

  • iman خرداد ۲۵, ۱۴۰۱

    آره خیلی خوبه، وقتی تصادف کنی و پراید از وسط نصف میشه، میگه آخ کمرم شکست

  • Eren خرداد ۲۵, ۱۴۰۱

    چکار به این پراید بد بخت دارین یکی پراید رو چند زبونه میکنه یکی موتور پراید رو میذاره روی هلیکوپتر چه خبرتونه???

  • رضا خرداد ۲۶, ۱۴۰۱

    هنر نزد ایرانیان است و بس

  • رضا خرداد ۲۷, ۱۴۰۱

    آفرین به این جوان ایرانی ولی چه فایده که حمایت نمیشه . البته اینم بگم که سال ۱۳۵۶ یک جوان ایرانی اهل قزوین با موتور فولکس یک هواپیمای کوچک ساخته بود که به راحتی پرواز میکرد . حتی تلویزیون اون موقع گزارش کاملی از این موضوع پخش کرد کسانی که هم سن وسال من هستند حتما یادشون هست. به هرحال جوانان نخبه کم نداریم

  • احسنت خرداد ۲۷, ۱۴۰۱

    واقعا زندگی در شرایط سخت احسنت جوان زابلی قابل تقدیر است ????