سرم پوست چیست و چرا باید از آن در روتین روزانه استفاده کرد؟

هر آنچه که باید درباره سرم صورت بدانیم

سرم پوست چیست و چرا باید از آن در روتین روزانه استفاده کرد؟

سلب مسئولیت: روزیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

سرم‌ها یک مرحله کلیدی در هر روتین مراقبتی از پوست هستند، زیرا سطح پوست را با مواد موثر (مواد فعال) پوشانده و تغذیه می‌کنند. اگر ظاهر پوست شما نیاز به بهبود دارد، ممکن است وقت آن رسیده باشد که سرم را به محصولات مراقبت از پوست روزانه خود اضافه کنید.

سرم‌های صورت فواید عمده‌ای برای پوست دارند و اغلب به ‌عنوان یکی از گام‌های اثربخش در روتین زیبایی شما به حساب می‌آیند. همچنین شما می‌توانید برای نتایج و اثر‌بخشی بالاتر، سرم‌ها را روی پوست خود لایه‌بندی کنید. اما باید صبور باشید تا هر لایه جذب و سپس لایه بعدی را روی پوست بزنید. توجه داشته باشید که از سرم‌ها روزی دو بار استفاده کنید.

سرم های پوستی محصولات جدیدی هستند که امروزه در بازار فروش و عرضه محصولات بهداشتی و مراقبتی از پوست به چشم می خورند. حتما این سوال برای شما نیز پیش آمده که بدانید این محصولات دقیقا چه هستند؟ چه کاربردی دارند؟ و چگونه باید از آنها استفاده کنیم؟ در ادامه درباره همه اینها بطور مفصل صحبت خواهیم کرد تا با سرم­های پوستی بیشتر آشنا شوید.

سرم صورت چیست؟

سرم صورت یک محصول مراقبت از پوست سبک وزن است که حاوی غلظت بیشتری از مواد فعال (مانند اسید هیالورونیک، اسید گلیکولیک و ویتامین C) در مقایسه با مرطوب‌‌کننده‌های معمولی صورت است.

سرم‌های صورت که به دلیل اثربخشی خود شناخته شده‌اند، اغلب برای از بین بردن مشکلات خاص پوست مانند چین و چروک، آکنه، خشکی، منافذ باز و تیرگی استفاده می‌شوند. آنها بسته به نوع مشکلات پوستی، برای روشن کردن، آبرسانی و ارائه مزایای مختلفی طراحی و تولید شده‌اند. سرم پوست می‌تواند در فرمول‌های مختلفی از جمله ژل‌ها و روغن‌ها وجود داشته باشد، برخی از آنها نیز ممکن است غلظتی مانند آب داشته باشند.

نحوه و زمان استفاده از سرم صورت ؟

اگر نمی‌دانید چه زمانی و یا چه میزان از سرم صورت استفاده کنید یا اینکه سرم چه تفاوتی با مرطوب‌کننده دارد، ما در ادامه همه پاسخ‌ها را در جهت درک بهتر شما برای یافتن سرم مناسب پوستتان ارائه می‌کنیم.

زمان استفاده از سرم صورت: از سرم‌های صورت یک یا دو بار در روز، صبح و شب استفاده کنید. پیش از استفاده از تمیز بودن پوست خود مطمئن شوید. پوست خود را بشویید و بعد با استفاده از تونر آلودگی‌های اضافی را پاک و نهایتا سرم را روی پوست تمیز بزنید تا به سرعت جذب شود. جهت حفظ رطوبت و هیدراتاسیون پوست باید بعد از استفاده سرم، مرطوب کننده روزانه خود را استفاده کنید.

نحوه استفاده از سرم صورت: پس از پاکسازی و متعادل سازی آن توسط تونر مناسب پوست و خشک شدن آن، دو تا سه قطره از سرم را به صورت و گردن خود بمالید. (میزان کم سرم­ها  عملکرد بالایی دارند.) با استفاده از نوک انگشتان، سرم را با ظرافت روی پوست خود ماساژ دهید. پس از خشک شدن سرم و سایر محصولات مراقبت از پوست که روزانه استفاده می‌کنید، مرطوب کننده بزنید.

توجه داشته باشید که سرم را باید به کل صورت و گردن بزنید، زیرا ناحیه گردن نیز به رطوبت نیاز دارد. اگر از سرم چشم و مژه استفاده می کنید، باید به آرامی ناحیه دور چشم را هدف قرار دهید.

سرم پوست چیست و چرا باید از آن استفاده کرد؟

سرم‌ها جز دسته کرم­ها یا مرطوب کننده هستند؟

سرم‌ها جز هیچ کدام نیستند! سرم‌های صورت ترکیبات مرطوب کننده‌ای دارند، اما نباید آنها را مرطوب کننده اصلی خود در نظر گرفت، مخصوصا برای افرادی که پوست نرمال و خشک دارند. اگر پوست شما به طور طبیعی چرب است، می‌توانید به طور بالقوه از یک سرم مرطوب کننده صورت به تنهایی استفاده کنید.

سرم‌ها رقیق‌تر از مرطوب‌کننده‌ها هستند و سریع‌تر جذب پوست می‌شوند و برای لایه‌بندی روی صورت مناسب هستند، اما همچنان باید از کرم مرطوب‌کننده‌ بعد از سرم استفاده کنید تا به تغذیه بیرونی‌ترین لایه‌های پوست کمک کند. در حالی که برخی از سرم‌ها ممکن است برای یک نوع پوست خاص خوب عمل کنند، برخی از فرمول‌ها ممکن است بهترین انتخاب برای نوع دیگری از پوست نباشند در نتیجه هنگام انتخاب سرم مناسب، به مواد اصلی تشکیل دهنده آن دقت کنید. اگرچه ویتامین C و اسید هیالورونیک دو ترکیب محبوب در سرم‌ها هستند، اما ترکیبی از آبرسان‌ها و آنتی‌اکسیدان‌های دیگر را هم خواهید یافت.

قیمت انواع سرم­های پوستی

در نگاه اول، سرم ها ممکن است کمی گران به نظر برسند، اما همانطور که قبلا اشاره کردیم، مقدار کمی از سرم اثر زیادی دارد. زیرا فرمول‌های سرم حاوی مواد بسیارغلیظ و فوق‌العاده مؤثری هستند. به جهت

پرفروش­ترین سرم پوست کدام است؟

سرم ویتامین C، که با نام (L-Ascorbic Acid) نیز شناخته می‌شود، به عنوان فاکتور اصلی مراقبت از پوست شناخته می‌شود. این سرم یک آنتی اکسیدان شناخته شده است که به دفاع از سطح پوست در برابر رادیکال‌های آزاد که توسط عوامل محیطی مانند آلودگی و قرار گرفتن در معرض نور خورشید ایجاد می‌شوند، کمک می‌کند. علاوه بر این، سرم‌های با مشتقات ویتامین C به وضوح پوست را روشن، رنگ و ظاهر پوست را نیز یکدست می‌کنند. جای تعجب نیست که یک سرم روشن کننده یا سرم ویتامین سی شروع خوبی برای انواع پوست است. سرم دیگری که به عنوان پرفروش­ترین سرم صورت شناخته می­شود، سرم‌ هیالورونیک اسید است که برای افراد دارای پوست خشک بسیار ایده آل است. هیالورونیک اسید که به نام هیالورونات سدیم نیز معروف است، مولکولی بوده که می تواند ۱۰۰۰ برابر وزن خود را در آب نگه دارد. سرم پوست گریفین که انواع محتلفی دارد با اسید هیالورونیک فرموله شده‌اند، گزینه فوق العاده‌ای برای رفع علائم قابل مشاهده پیری هستند، زیرا کمبود رطوبت می­تواند ظاهر خطوط و چین و چروک ها را شدیدا افزایش دهد.

با خرید انواع سرم صورت گریفین بخصوص سرم ویتامین C و سرم هیالورونیک اسید و قرار دادن انها در روتین پوستی می توانید نشاط، شادابی و جوانی را به پوست خود هدیه دهید.

 

دیجیاتو
بدون نظر

ورود