سئو منفی چیست؟ انواع این روش بهینه سازی را بشناسید

سئو منفی چیست؟ انواع این روش بهینه سازی را بشناسید

سلب مسئولیت: روزیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

سئو منفی هر کار تخریب گری است که برای  تخریب رتبه بندی جستجوی وب سایت رقیبان انجام می شود. به دلیل ذات بدخواهانه اش در واقع “سئو کلاه سیاه”  در نظر گرفته می شود.

انواع مدل های حملات سئو منفی

  1. هک کردن وب سایت

ممکن است موثرترین و در عین حال پرهزینه ترین روش باشد. با هک کردن یک وب سایت، مهاجم می تواند کارکرد سئو وب سایت را هر شکلی که بخواهد تضعیف کند.

اگر از این نوع هکی باشد که منجر به از بین رفتن دید موتورهای جستجو می شود، می توان آن را یک حمله  سئو منفی به شمار آورد. جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید به مقاله زیر مراجعه نمایید:

https://seokar.com/service/advice

  1. ایجاد بک لینک های سمی با متون انکر اسپم که به وب سایت اشاره می کنند.

مزرعه های لینک، نرم افزارهای خودکار و شبکه های وبلاگ عمومی به طور گسترده برای ایجاد این نوع لینک های بد استفاده می شوند. مقدار لینک ها ممکن است از چند صد تا تا هزاران لینک فرق داشته باشد.

  1. حذف محتوای یک وب سایت و ایجاد موارد تکراری از وب سایت

این راه  سئو منفی مبتنی بر درست کردن نسخه‌های تکراری از وب‌ سایت‌ ها و یا قسمت هایی از محتوای آن، ایجاد پیوند های داغ و انتشار جعلی‌ این وب سایت ها در سراسر وب است.

  1. حذف کردن بک لینک های وب سایت با ارسال درخواست حذف جعلی به وب مسترها

مهاجمان ممکن است پروفایل بک لینک شما را مورد هدف قرار داده تا به موقعیت  شما در نتایج جستجوی موتور های جستجو صدمه بزنند.

آنها امکان دارد وانمود کنند که شما یا آژانسی که از طرف شما فعالیت می کند هستند و با مدیران وب سایت تماس گرفته و آنها را متقاعد کنند که لینک هایی را که به سایت شما اشاره می کنند حذف کنند. در رابطه با بک لینک ها می توانید به مقاله زیر مراجعه نمایید:

https://seokar.com/news/good-backlink

  1. ارسال نظرات منفی ساختگی درباره وب سایت

این روش سئو منفی امکان دارد برای از بین بردن شهرت یک وب سایت یا برند کار کند، بنابراین می تواند به کاهش ترافیک  منجر شود.

چرا شناسایی و اثبات کردن حمله های منفی سئو دشوار است؟

شناسایی و اثبات کردن یک حمله منفی سئو کار خیلی سختی است، مخصوصا اگر نمایه بک لینک یک وب سایت از قبل شامل تعداد زیادی پیوند سمی و یا محتوای سایت ضعیف باشد.

در بیشتر مواقع  وب مسترهایی که اعتقاد دارند قربانی سئو منفی شده اند، دیگر شرایطی که می‌تواند منجر به افت رتبه شود را در نظر نمی ‌گیرند، مثل به روز رسانی در الگوریتم های گوگل / به روز رسانی الگوریتم اصلی، فیلتر شدن توسط فیلتر الگوریتمی گوگل که بعضی وقت ها این افت ها با سئو منفی اشتباه گرفته می شوند.

برای جلوگیری از هرگونه تأثیرات احتمالی آپدیت در الگوریتم‌ها و فیلتر الگوریتمی، همیشه باید اطمینان پیدا کنید که کیفیت محتوای شما طبق دستورالعمل‌های Google است و مراقب پروفایل بک لینک خود باشید.

بازبینی بک لینک های شما بسیار مهم است، زیرا امکان دارد قبلا یک نمایه بک لینک داشته باشید که سیستم فیلتر گوگل ممکن است آن را هرزنامه در نظر بگیرد.

پس، محتوای وب سایت شما باید همیشه بهینه شده، جذاب، کاربر محور و همینطور پروفایل بک لینک شما باید تا جایی که امکان دارد، قابل اعتماد و تمیز باشد.

چرا کارایی سئو منفی قابل بحث است؟

گوگل تردید دارد که سئو منفی، مخصوصا تولید عمدی بک لینک های بد، یک کار موثر باشد.

آیا یک حمله منفی سئو کارآمد ممکن است؟

گوگل در تشخیص بین بک لینک هایی که درست کردید و لینک های سمی که به طور غیرمعمول پیدا می شوند، بسیار خوب است. با این وجود خراب کردن وب‌ سایتی که از قبل دارای محتوای کم و نمایه بک لینک ضعیف می باشد راحت تر است، چون که حمله کننده فقط سوخت بیشتری روی آتش می ریزد .

با این حال، یک وب سایت با کیفیت ممکن است با حمله سئو منفی هم روبرو شود، اما امکان دارد به کوششی پرهزینه و زمان گیر برای حمله کننده تبدیل شود. یک حمله باید به صورت کاملی طراحی شود و به شکل هوشمندانه ای انجام شود تا واقعاً کارآمد باشد.

سئو منفی هر کار تخریب گری است که برای  تخریب رتبه بندی جستجوی وب سایت رقیبان انجام می شود.

۲ روش برای شناسایی و توقیف یک حمله منفی سئو

یک هکر می تواند تلاش های متعددی را با هم ادغام  کند تا وب سایت شما را ازنتایج جستجوی موتورهای جستجو خارج کند. برای به حداقل رساندن پیامد های چنین حمله ای، در اینجا برخی ازفعالیت های پیشگیرانه وجود دارد که می توانید در نظر بگیرید.

  • جلوگیری از هک شدن یک وب سایت

برای اینکه سئو منفی در این مورد کار کند، بعید به نظر می رسد  که هکر به طور کامل وب سایت شما را هک کند. امکان دارد هنوز به وب سایت خود دسترسی کامل داشته باشید در حالی که یک مهاجم سیگنال های هرزنامه مختلفی را نصب کرده و ممکن است شما آنها را شناسایی نکنید. مانند، تخریب با robots.txt یا نقشه وب سایت می تواند به سایت شما آسیب برساند بدون اینکه شما فوراً متوجه تغییرات آشکاری شوید.

برای شناسایی نقض‌های امنیتی موجود، می‌توانید اعلان‌ها را در کنسول جستجوی Google منظم کنید و مرتباً بازرسی‌های سایت را برای رفع هرگونه مشکل فنی اجرا کنید.

و همچنین، می‌توانید از یک ابزار ساده که یک نمای کلی در سطح بالا ارائه می‌کند استفاده کنید که به شما می‌گوید آیا نشانه‌ هایی از هک شدن وب‌ سایت شما وجود دارد یا خیر.

در نهایت، می‌توانید از «دستیار شکایت FTC» برای گزارش یک هک استفاده کنید.

  • مبارزه با بک لینک های جعلی

امکان دارد که  گوگل سئو منفی را به عنوان یک روش جدی سئو کلاه سیاه نبیند، دراین موقع، اگر فکر می‌ کنید که هدف حمله منفی سئو قرار گرفته‌ اید و کسی در حال تولید لینک‌های سمی به سایت شما است، استفاده از ابزار Disavow  چیز خوبی می باشد.

اما وقتی شخصی هزاران بک لینک سمی ایجاد می کند که به سایت شما اشاره می کنند، چه کاری باید انجام داد؟ شما باید با همان روند رفع کردن  یک اقدام دستی از طرف Google، آنها را رد کنید.

در همه موارد شما باید به صورت دستی لینک به لینک بروید، آنها را بر اساس معیارها جمع آوری کنید و رد کنید.

چگونه می توان از یک وب سایت در برابر بک لینک های جعلی محافظت کرد؟

  • به شکلی منظم از ابزار بررسی بک لینک برای وب سایت خود استفاده کنید و مراقب معیار Toxic Score برای تشخیص هرنوع تغییرات مشکوک در نمایه بک لینک خود باشید.
  • مرتبه و روند امتیاز اعتبار وب سایت خود را چک کنید. کاهش امتیاز امکان دارد  نشان دهنده این باشد که مشکلی در پروفایل بک لینک شما وجود دارد.
  • اگر بک لینک های سمی جدیدی دریافت کرده اید که فرصت حذف کردن آنها را ندارید، به شکلی مرتب فایل Disavow خود را آپدیت کنید.

بدون نظر

ورود