برنامه «طبیب» تعطیل شد؛ اظهارات جنجالی پزشک مهمان چه بود؟ + ویدیو

برنامه «طبیب» تعطیل شد؛ اظهارات جنجالی پزشک مهمان چه بود؟ + ویدیو

اظهارات جنجالی یک پزشک جراح زانو در برنامه طبیب شبکه سه سیما پیرامون علت ازدیاد ابتلا به آرتروز در کشورهای مسلمان نسبت به کشورهای اروپایی، به تعطیلی موقت برنامه گفتگومحور طبیب در حوزه سلامت انجامید.

حسن براتی، جراح زانو که به عنوان کارشناس، مهمان برنامه طبیب بود، در صحبت های خود استفاده از توالت ایرانی و نماز خواندن را عامل اصلی بالا بودن آمار آرتروز نسبت به کشورهای اروپایی و آمریکایی توصیف کرد. اظهاراتی که منجر به توقیف برنامه طبیب از سوی معاونت سیما شد.

علت تعطیلی برنامه «طبیب» و توضیحات پزشکی که صحبت هایش جنجال آفرید + ویدیو

در همین راستا معاومت سیما با صدور بیانیه ای ضمن عذرخواهی از مخاطبان، اعلام کرد طبیب به دلیل ضعف مفرط در رعایت استانداردهای برنامه تخصصی زنده تا اطلاع ثانوی تعطیل می‌شود و در آینده نزدیک و پس از اطمینان از رعایت استانداردهای ضروری برنامه‌های زنده و تخصصی، پخش خود را از سر خواهد گرفت. در این بیانیه آمده است:

متاسفانه در برنامه امروز طبیب شبکه سه، از سوی مهمان ادعایی عجیب و غیرعلمی مطرح شد که به درستی موجب تعجب و تذکر و اعتراض جمعی از استادان مومن و متعهد کشور به این ادعای غیرعلمی و جریحه‌دار شدن احساسات پاک مخاطبان مومن و فهیم شد.
متاسفانه مجری برنامه نیز علی‌رغم داشتن تجربه کافی، نتوانست به موقع در واکنش به این ادعای عجیب، از مهمان برنامه مستنداتی برای این اظهار نظر درخواست کند و اظهارات غیرمستند مهمان را تصحیح کند.
معاونت سیما در پی این اتفاق غیر قابل توجیه در آنتن زنده، ضمن عذرخواهی از عموم مخاطبان، پخش برنامه طبیب را به دلیل ضعف و قصور دست‌اندرکاران برنامه تا اطلاع ثانوی با هدف اصلاح رویه های خلاف ضوابط متوقف می‌کند.

چرا برنامه طبیب متوقف شد؟ آیا نماز خواندن باعث آرتروز می شود؟

توضیحات پزشکی که صحبت هایش باعث توقیف برنامه طبیب شد

دکتر حسن براتی پس از جنجال‌های پیش آمده پیرامون اظهاراتش، ویدیویی از خود منتشر کرد و مدعی شد صحبت‌های منتشرشده از او در فضای مجازی تقطیع شده است و به هیچ عنوان توصیه به ترک نماز نمی کند، بلکه برای جلوگیری از آرتروز همواره به بیمارانش توصیه می‌کند نماز را روی صندلی بخوانند.

چرا برنامه طبیب متوقف شد؟ آیا نماز خواندن باعث آرتروز می شود؟

حواشی برنامه طبیب و توبیخ مجری آن

برنامه طبیب تا کنون کم حاشیه‌سازی نکرده است. پیش از این یکی از مهمانان این برنامه ادعا کرده بود می‌توان با زهر زنبور عسل کرونا را درمان کرد که انتقادات بسیاری را در پی داشت.

چرا برنامه طبیب متوقف شد؟ آیا نماز خواندن باعث آرتروز می شود؟

صحبت های تند پیمان طالبی، مجری برنامه طبیب درباره آمار بالای مرگ و میر ناشی از کرونا و انتقاد تند از مسئولین کشور نیز پیش از باعث توبیخ او از سوی مدیر شبکه سه سیما شده بود.

مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
۱۵ نظر

ورود

  • Artin خرداد ۲۹, ۱۴۰۱

    امان از دست این پزشکای دوزاری و بی سواد.

    • Nila اسفند ۷, ۱۴۰۲

      امان از دست سیکل هایی که فکر میکنن از دکتر بیشتر سرشون میشه و آناتومی فولن!

  • عادل خرداد ۲۹, ۱۴۰۱

    در واقع چیزی که صدا و سیما در مورد “استانداردهای برنامه زنده” میگه معنیش اینه که چون نمی تونیم کنترل داشته باشیم که متخصصانی که به برنامه میان فقط اون چیزهایی که ما دوست داریم رو بگن پس برنامه رو تعطیل می کنیم. بالاتر از این توهین به مخاطب وجود داره؟ دارن علنا میگن هیچ کس حق نداره حتی یک کلمه برخلاف عقاید و منافع ما حرف بزنه. بعد ادعای راست گویی و نمایش حقیقت هم دارن.

    • مرتضی تیر ۲, ۱۴۰۱

      دوست عزیز آزادی بیان به معنای توهین به اعتقادات ومقدسات مردم وقومیت مردم که نیست .اتفاقا صدا وسیما اینجا خیلی درست عمل کرد.

      • Nila اسفند ۷, ۱۴۰۲

        گفتن حقیقت توهینه؟
        خب گفته اونایی که مشکل دارن براشون ضرر داره.
        شماها بعضیاتون رسما پرانویا دارید و دچار مشکلات روانی جدی شدید خدا ایشالا بی نوبت شفاتون بده که از دست افکار طالبانی رها شوید.

  • Saied خرداد ۲۹, ۱۴۰۱

    یکی به این پزشک نما بگه رتبه اول آتروز زانو رو انگلیس غیر مسلمان و رتبه آخر رو اندونزی مسلمان داره.
    رفتار های غلط توی ۲۴ روز رو ول کرده چسببیده به یه نماز که همونم پزشک های درست حسابی خلافشو گفتن و میگن.
    ای کاش میشد بیارنش واس مناظره تا ببینم چه جوابی واس ادعای مسخرش داره.
    درمورد دستشویی ایرانی هم با اینکه برای زانو مضره ولی برای دستگاه گوارش و سلامت اون بهتره و باعث تخلیه بهتر میشه.

  • مسعود خرداد ۳۰, ۱۴۰۱

    طرف راست گفته هم نماز هم دستشوی ایرانی خیلی فشار میاره به زانو حالا چرا به تریج قبای بعضی ها برخورده قبلنا صداو سیما ماه رمضون همش می گفت به دروغ که پزشکهای ژاپنی آلمانی و میکن روزه خوبه هیچ خاصیتی هم نداره تو گرما پدر کلیه رو در میاره

    • مهدی خرداد ۳۰, ۱۴۰۱

      اسکل یه سرچ بکنی میبینی آمار آرتروز توی دنیا توی کدوم کشورا بیشتره در مورد روزه حتی ماهی توی آکواریوم میگن باید هفته ای یک روز بهش غذا ندی برای پاکسازی بدنش

    • ز.ف تیر ۱, ۱۴۰۱

      حتما خودت نه اهل نمازی و نه روزه پس خرف مفت نزن

  • فاطمه خرداد ۳۰, ۱۴۰۱

    به این پزشکا بگید چی رو درست حسابی درمان می کنید که این نظرات رو هم می دید علمایی که همش در حال نمازخوندنند چرا تا هشتاد نود سالگی هم دارند نماز رو زمین می خونند و مشکلی ندارند تازه اگه طب اسلامی رو رواج می دادید می دیدید که بسیار ساده مشکل زانو درد حل می شد

    • Nila اسفند ۷, ۱۴۰۲

      مثلا با روغن بنفشه حل میشد؟

  • ز.ف تیر ۱, ۱۴۰۱

    کلا این مجری بدلیل عملکرد هایش قابل اعتماد نبوده و بایستی حذف شود

  • تبسم تیر ۱, ۱۴۰۱

    من اینقدر بیمار نماز خون دیدم که اومده بودن بیمارستان برای جراحی زانوشون..فقط نمیدونم چرا حجاب رو رعایت نمی کردن جلو نامحرم..

    • Nila اسفند ۷, ۱۴۰۲

      احکام دل بخواهیه
      بعضی ها انگار اومدن خرید
      اون حکم واجب که خوششون میاد رو اجرا میکنن اونی که خوششون نمیاد نه!
      همین کارشون توهینه.

  • نفس تیر ۲, ۱۴۰۱

    ?دانشمندان علوم پزشکی آمریکا اعلام کردند خواندن نماز تاثیری مثبت بر ستون فقرات و دستگاه گردش خون دارد و درد کمر را کاهش می‌دهد.

    ✍طرز صحیح قرار گرفتن در سجده و قرار گرفتن صحیح زوایای پشت و زانوان، به رفع کمردرد کمک می کند. در هنگام سجده خونرسانی به دیسک و نخاع تسهیل می‌شود و سجده دقیقا همان ورزش خاصی است که به بیماران درگیر بیماری‌های مرتبط توصیه می‌شود تا باعث خونرسانی به دیسک و نخاع آنها شود.

    خب! عزیزان غربزده‌ای که می‌گفتن اسلام دین ۱۴۰۰ سال قبل هست، کجای مجلس نشستن

    ☜【طب شیعه】

    ? @tebshia20?