سه دسر ایرانی جذاب مخصوص مهمانی‌های مجلسی

سه دسر ایرانی جذاب مخصوص مهمانی‌های مجلسی

سلب مسئولیت: روزیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

یکی از جذابیت‌های سفره‌های ایرانی در کنار غذاهای خوش‌طعم آن در سال‌های اخیر، استفاده از انواع دسر ایرانی و فرنگی است. در این مقاله به معرفی سه دسر ایرانی مخصوص مهمانی‌ها خواهیم پرداخت.

سه دسر ایرانی جذاب مخصوص مهمانی‌

به طور کلی دسرهای خوشمزه فراوانی در دنیا وجود دارد که هریک ملیت مختلفی دارند ولی با توجه به این تفاوت‌ها در هر کشوری می‌توان آن را یافت. در مقاله پیش رو شما را به سه دسر معروف دنیا آشنا می کنیم. با ما همراه باشید:

سه دسر ایرانی جذاب مخصوص مهمانی‌

ژله

بدون شک معروف‌ترین  گزینه در میان سه دسر ایرانی مخصوص مهمانی‌ها ژله است. ژله در واقع نوعی دسر و فرآورده کلاژن است که به عنوان ژلاتین نیز شناخته می‌شود. تهیه ژله اولین بار در قرن ۱۸ میلادی و کتاب هنر آشپزی هانا گلاس مطرح شد. در حال حاضر ژله بیشتر به صورت پودر ژله یافت می‌شود که باید آن را با آب سرد و گرم مخلوط و در یخچال منعقد کرد.

اگرچه آماده کردن این دسر در گذشته نه‌چندان دور نیاز به مهارت زیاد و صرف وقت و هزینه فراوان داشت و تهیه آن برای هرکسی مقدور نبود، اما امروز درست کردن آن در منزل با استفاده از پودر ژله در طعم و رنگ‌های مختلف موجود در فروشگاه‌ها کار بسیار ساده‌ای محسوب می‌شود. ژله در سفره‌های ایرانی باعث ایجاد تنوع در رنگ و سفره‌آرایی می‌شود و کمک فراوانی به میزبان خواهد کرد. ضمن اینکه اگر زمان یا فضای کافی برای درست کردن ژله ندارید، می‌توانید ژله‌ آماده قالبی را از فروشگاه‌ها خریداری کنید و به کمک آن یک مهمانی با شکوه برگزار کنید.

از انواع ژله‌هایی که در میان خانواده‌ها محبوبیت بیشتری دارند می‌توان به ژله قالبی، ژله بستنی ، ژله میان‌تهی، ژله سه بعدی و ژله ویترینی اشاره کرد.

سه دسر ایرانی جذاب مخصوص مهمانی‌

کرم کارامل

دومین گزینه در میان دسرهای محبوب ایرانی‌ها کرم کارامل است که یک نمونه از دسرهای معروف فرانسوی است. طعم و بافت بی‌‌مانند آن هر انسانی را به سوی خود جذب می‌کند. کرم کارامل اگرچه یک دسر فرانسوی معروف است که در خاورمیانه نیز طرفداران زیادی دارد و توانسته است با طعم های متفاوت رضایت سلیقه‌های مختلف را جلب کند. شما می‌توانید کرم کارامل را نیز با مواد اولیه قابل دسترس در منزل تهیه کنید و در کنار غذا سرو نمایید. کارامل طرز تهیه چندان پیچیده و سختی نداشته و هر کسی به راحتی می‌توان آن را تهیه نموده و سرو نماید.

در ترکیب این دسر ساده و خوش‌طعم، تخم‌مرغ، شیر، شکر، شکلات و وانیل وجود دارد و سس آن نیز از شکر و آب تشکیل شده است. البته امروزه شرکت‌های مختلف تولید مواد غذایی، کرم کارامل آماده را نیز همراه با سس آن تولید و روانه فروشگاه‌ها کرده‌اند.

سه دسر ایرانی جذاب مخصوص مهمانی‌

تیرامیسو

در سال‌های اخیر یکی از گزینه‌هایی که جزو سه دسر مخصوص مهمانی‌ها در کشور ما بوده، تیرامیسو است. تیرامیسو ازجمله دسرهای خوش‌طعم ایتالیایی است طرز تهیه تیرامیسو ساده وقت زیادی نمی‌گیرد و فقط در ۳۰ دقیقه آماده می‌شود و گزینه مناسبی برای مجالس و مهمانی‌ها محسوب می‌شود.

تیرامیسو ابتدا فقط در کشور ایتالیا مورد استفاده قرار می‌گرفت اما طعم آن باعث شده تا در این سال‌ها  به عنوان یک میان وعده و دسر در همه جهان از جمله ایران طرفداران زیادی پیدا کند. علاقه به تیرامیسو در آمریکا در سال ۱۹۹۳ هنگامی که شخصیت تام هنکس در کمدی بی‌خوابی در سیاتل، آن را مرموزترین و خفن‌ترین خوراکی دنیا معرفی کرد افزایش یافت.

تیرامیسو امروز انواع متعددی دارد اما تیرامیسو کلاسیک هنوز همچنان پرطرفدارترین گزینه در این بین است. در ترکیب این دسر خامه، قهوه، شکر، وانیل و بیسکویت وجود دارد و طعم بسیار باشکوهی دارد.

در حال حاضر برای راحتی بیشتر مصرف‌کنندگان پودر نیمه‌آماده تیرامیسو نیز در فروشگاه‌ها موجود است تا شما بدون نگران از کم و زیاد شدن مواد اولیه این دسر خوش‌طعم ایتالیایی را تهیه کرده و در کنار غذا سرو کنید.

دسرهای سنتی ایران

البته فرهنگ استفاده از ژله تنها مربوط به کشورهای غربی نمی‌شود و این فرهنگ در کشور ما نیز قدمتی دیرینه دارد. در یادداشت‌های آینده مجله اسنپ اکسپرس شما را با  سه دسر سنتی ایرانی آشنا خواهیم کرد.

بدون نظر

ورود