۱۰ سریال برتر سال ۲۰۲۲ تاکنون به انتخاب Reddit؛ از The Staircase تا Severance

۱۰ سریال برتر سال ۲۰۲۲ تاکنون به انتخاب Reddit؛ از The Staircase تا Severance

تاکنون سال ۲۰۲۲ سال بسیار خوبی برای تلویزیون و سرویس های استریمینگ بوده است. از اقتباس های لی چایلد در سرویس آمازون پرایم و سریال دزدان دریایی شبکه HBO تا درام علمی تخیلی اداری از اپل تی وی پلاس، سریال های جدید بسیاری منتشر شده اند که شانس بسیاری برای بقا در دنیای تلویزیون دارند و انتظار می رود شرایطی مشابه سریال های پرطرفدار اخیر مانند Ted Lasso و  Squid Game داشته باشند. سرویس های استریمینگ تلویزیون را به سینمای جدیدی تبدیل کرده اند و نویسندگان آزادی بیشتری نسبت به سیستم های استودیویی دارند که هیچگاه چنین آزادی عملی را به نویسندگان سناریوها نمی دادند. روایت های جدیدی از صداهای جدید در حال نشان دادن خود هستند و برخی از پروژه های آن ها ارزش تماشا کردن را دارند. در ادامه این مطلب قصد داریم شما را با ۱۰ سریال برتر سال ۲۰۲۲ تاکنون به انتخاب کاربران Reddit آشنا کنیم.

بهترین سریال های جدید سال 2022 تاکنون به انتخاب کاربران ردیت

۱- Reacher

یکی از محبوب ترین سریال های جدید سال ۲۰۲۲ از نگاه کاربران IMDb که نزد کاربران Reddit نیز امتیاز بالایی دریافت کرده بسیار بهتر از دو فیلمی است که تام کروز در آن ها نقش شخصیت اصلی را بازی می کرد. بسیاری از کاربران شبکه های مجازی بر سر این نکته توافق دارند که سریال Reacher که بر اساس سری رمان های لی چایلد ساخته شده کیفیتی بهتر از دو فیلم Jack Reacher و Jack Reacher: Never Go Back دارد. تماشای این سریال شبیه خواندن رمان های چایلد اما روی تلویزیون است. اقتباس بی نقص فصل اول از کتاب Killing Floor باعث شده که اقتباس فصل دوم از Bad Luck و Trouble  بسیار هیجان انگیز باشد. و در حالی که ریچر از ماندن در یک مکان برای مدت طولانی دوری می کند، امیدواریم که ویلا فیتزجرالد در نقش راسکو بازگردد که نقش مهمی در موفقیت فصل اول در کنار شخصیت ریچر با بازی آلن ریچسون داشت.

بهترین سریال های جدید سال 2022 تاکنون به انتخاب کاربران ردیت

۲- The Dropout

سریال The Dropout از شبکه Hulu داستان فروپاشی کمپانی بیوتکنولوژی Theranos و به طور خاص موسس آن الیزابت هولمز (با بازی آماندا سیفرید در شاید بهترین نقش آفرینی دوران حرفه ایش) را به تصویر می کشد. کمپانی Theranos با این ادعاها خبرساز شد که روش های جدیدی خلق کرده که انقلابی در آزمایش خون ایجاد خواهد کرد هر چند مشخص شد همه چیز دروغ بوده است. شاید بزرگ ترین نقطه قوت این سریال بازی آماندا سیفرید باشد که بسیاری را غافلگیر کرده است.

بهترین سریال های جدید سال 2022 تاکنون به انتخاب کاربران ردیت

۳- Our Flag Means Death

اکنون که HBO Max به طور رسمی ساخت فصل دوم سریال بسیار موفق و جذاب Our Flag Means Death را تایید کرده است، طرفداران می توانند نفسی به راحتی کشیده و خود را برای ادامه ماجراجویی های استید بونت دزد دریایی تازه کار، کاپیتان بلک برد بدنام و خدمه کشتی او مانند جیم، لوسیوس و وی جان آماده کنند. طرفداران این سریال به طور ویژه می خواهند ادامه ماجراجویی ها و مسیر فعالیت های بلک برد را دنبال کنند، زیرا فصل اول با این اشاره به پایان رسید که وی به روش های قدیمی و بیرحمانه اش رجوع می کند. فصل دوم سریال Our Flag Means Death کار سختی برای تکرار موفقیت فصل اول دارد اما همه به قابلیت های تایکا وایتیتی واقفیم و می دانیم که او کارش را به خوبی بلد است.

بهترین سریال های جدید سال 2022 تاکنون به انتخاب کاربران ردیت

۴- The Staircase

بر اساس مستند جنایت واقعی که نقش مهمی در روند رسیدگی به پرونده داشت، سریال The Staircase از سرویس استریمینگ HBO Max داستان مایکل پترسون با بازی کالین فیرث را روایت می کند، یک نویسنده رمان های جنایی که جنازه همسرش کاتلین با بازی تونی کولت، در پایین پله خانه شان پیدا می شود. مایکل با توجه به تجربه گذشته اشت در مطالعه پرونده های جنایی برای نوشتن کتاب هایش، مظنون اصلی ماجراست زیرا زخم های کاتلین با افتادن از راه پله همخوانی ندارند. تیم بازیگران سریال بدون شک ترکیبی از ستارگان بااستعداد است و کالین فیرث به طور ویژه در نقشی متفاوت از نقش های گذشته اش بسیار خاص ظاهر می شود اما این تلاش فیلم برای واقعیت گرایی است که باعث شده The Staircase یکی از بهترین سریال های سال ۲۰۲۲ باشد. توجه سریال به جزییات خارق العاده است انگار که پرونده در برابر چشمان شما قرار دارد.

۵- Ms. Marvel

اگر چه تاکنون تنها نیمی از فصل اول شش اپیزودی آن منتشر شده اما Ms. Marvel ثابت کرده که یک سریال موفق غیرمنتظره برای دیزنی پلاس بوده و می تواند موفقیت Obi-Wan Kenobi یا WandaVision را از لحاظ کیفیت هنری تکرار کند. ایمان ولانی در اولین تجربه بازیگری قابل توجهش، در نقش خانم مارول بسیار خوب ظاهر شده و سطحی از وسعت و بلوغ رابه این نقش آورده که به ما اطمینان می دهد بار دیگر او را در دنیای سینمایی مارول خواهیم دید. از دیدگاه فنی نیز با یک سریال بسیار باکیفیت مواجه هستیم به ویژه فیلمبرداری آن که تحسین بسیاری از طرفداران سریال را برانگیخته است.

۶- Severance

با امتیازاتی بالا برای هر یک از ۹ اپیزود فصل اول، سریال Severance از سرویس اپل تی وی پلاس یکی از بهترین سریال های سال ۲۰۲۲ بر اساس آرای منتقدان است. در این سریال با یک تریلر علمی تخیلی و داستانی منحصربفرد و خاص روبرو هستیم و البته پیچش های داستانی شوکه کننده و بازی های ماندگاری از آدام اسکات، کریستوفر واکن و پاتریشیا آرکت. سریال Severance برای فصل دوم نیز تمدید شده و شکی وجود ندارد که یکی از شانس های بزرگ در جوایز امی سال ۲۰۲۳ خواهد بود.

بهترین سریال های جدید سال 2022 تاکنون به انتخاب کاربران ردیت

۷- Peacemaker

سریال Peacemaker در واقع دنباله جیمز گان بر The Suicide Squad است که موفقیت آن شاید باعث شود شاهد سریال های دیگری در دنیای DCEU در سرویس HBO Max باشیم، جایی که فیلمسازان صاحب سبکی مانند جیمز گان می توانند توانایی های خود در روایت داستان های طولانی با شخصیت های متمایز را نشان دهند. بدین ترتیب برخی از شخصیت های ابرقهرمانی که در نسخه های سینمایی کمتر مورد توجه قرار گرفته و آنطور که باید فضا و زمان برای نشان دادن خود ندارند می توانند در قالب سریال، بیشتر خود را نشان داده و مخاطبانشان را راضی کنند.

بهترین سریال های جدید سال 2022 تاکنون به انتخاب کاربران ردیت

۸- We Own This City

سریال We Own This City به عنوان سریالی قوی و شایسته اشاره از دیوید سیمون یک مینی سریال ۶ اپیزودی در مورد گروهبان وین جنکینز با بازی جان برنثال است، عضو اداره پلیس بالتیمور که نقش مهمی در فساد و دریافت رشوه دارد. سریال سیمون تمرکز زیادی روی اخلاق در پلیس دارد و بازی برنثال نیز بسیار قابل توجه است. این سریال توسط تهیه کنندگان سریال محبوب The Wire ساخته شده و اصولاً دنباله ای بر این سریال است. داستان سریال در بالتیمور رخ می دهد اما تمرکز آن بیشتر بر نیروهای پلیس است تا خلافکاران. سریال We Own This City بدون شک سریالی قوی و قابل توجه است و بسیاری از بازیگران سریال The Wire را نیز در خود دارد.

بهترین سریال های جدید سال 2022 تاکنون به انتخاب کاربران ردیت

۹- Julia

سریال Julia از سرویس HBO Max یکی از سریال هایی است که همه را غافلگیر کرده و مخاطبانی پیدا کرده که شاید کمتر کسی فکرش را می کرد. این سریال پر از شخصیت های دوست داشتنی است، به طور ویژه شخصیت اصلی جولیا چایلد. این شخصیت واقعی که یکبار توسط مریل استریپ در فیلم Julie & Julia به تصویر کشیده شده به خوبی توسط سارا لانکاشیر نیز زنده شده، کسی که در فصل دوم سریال نیز نقش جولیا را ایفا خواهد کرد.

بهترین سریال های جدید سال 2022 تاکنون به انتخاب کاربران ردیت

۱۰- Under The Banner Of Heaven

مدت کوتاهی پس از کنار گذاشتن لباس مرد عنکبوتی در فیلم Spider-Man: No Way Home، اندرو گارفیلد بازی بی نقص دیگری در سریال Under the Banner of Heaven از شبکه Hulu ارائه داد. این سریال اقتباسی از رمانی نوشته جان کراکاور است که کارهایش قبلاً نیز چندین بار به شکلی موفق در قالب سینما و تلویزیون اقتباس شده اند. اولین بار این اتفاق توسط شان پن در فیلم Into the Wild (2007)  رخ داد و پس از آن نوبت به اقتباس رمان Into Thin Air  در قالب فیلم کمتر دیده شده اما جذاب Everest (2015) رسید که جاش برولین و جیک جیلنهال در آن نقش آفرینی می کردند. داستان سریال Under the Banner of Heaven سنگین و تاریک است و بازی ها نیز بسیار قابل توجه هستند.

بیشتر بخوانید:

۱۰ سریال محبوب سرویس نتفلیکس بر حسب تعداد بینندگان؛ از Ozark تا Squid Game

بهترین سریال های جدید سال ۲۰۲۲ به انتخاب IMDB؛ از The Dropout تا Severance

مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

ورود