تقلب به شیوه دانش آموزانِ امروزی؛ وسایل عجیبی که از جلسه کنکور کشف شد + ویدیو

تقلب به شیوه دانش آموزانِ امروزی؛ وسایل عجیبی که از جلسه کنکور کشف شد + ویدیو

کنکور برای اکثر دانش آموزان رشدیافته در نظام آموزشی ایران، آزمونی سرنوشت ساز تلقی می‌شود. تصور خودِ دانش آموز از این آزمون مهم که تنها راه ورود به دانشگاه است از یک طرف و فشارهای خانواده برای کسب نتیجه قابل قبول در این آزمون، همگی می‌توانند از عواملی باشند که نوجوان مضطرب را به سوی تقلب سوق می‌دهند.

بر اساس گزارش ها در کنکور امسال ۴۸۴ مورد تخلف در کل کشور از سوی دانش آموزان در جلسه آزمون ثبت و وسایل عجیبی از آنها کشف شده است. از هندزفری کاملا نامرئی تا خودکار و پاک کن هایی که داخل آنها سیم کارت جاسازی شده و امکان ارتباط با بیرون را فراهم می‌کنند.

وسایل تقلب عجیبی که از متقاضیان کنکور امسال کشف شد + ویدیو

وسایل تقلب عجیبی که از متقاضیان کنکور امسال کشف شد + ویدیو

معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در این رابطه گفت: «علاوه بر اقدامات روز برگزاری آزمون تیم‌های فروشنده وسایل الکترونیکی برای تقلب در سراسر کشور شناسایی و دستگیر شده‌اند و در این رابطه باید از عوامل انتظامی، امنیتی و قضائی تشکر کرد.»

پورعباس گفت: «تمام پاسخنامه ها قرائت می‌شوند و اگر ارتباطی بین کلید تقلبی و پاسخنامه فردی مشاهده شود آن داوطلب شناسایی می‌شود. این کار به صورت مقایسه ای تکنیکی انجام می‌شود. قرائت پاسخنامه هم با پیشرفته ترین ماشین در دنیا انجام می‌شود»

وسایل تقلب عجیبی که از متقاضیان کنکور امسال کشف شد + ویدیو

ماجرای تقلب در کنکور تجربی ۱۴۰۱

اما این تمام ماجرای تقلب در کنکور امسال نیست. فروش و درز سوالات کنکور تجربی از دیگر موارد بحث برانگیزی بود که امسال به گونه‌ای عجیب اتفاق افتاد. شنیده‌ها حاکی از آن است که حین برگزاری آزمون کنکور تجربی، سوالات این آزمون در فضای مجازی و در یک کانال تلگرامی منتشر شد. اتفاقی که نشان می‌دهد برخی از قبل سوالات را در اختیار داشته‌اند. ادعایی که از سوی سازمان سنجش تکذیب شد.

پورعباس در خصوص انتشار دفترچه سؤالات گفت: «ما در سال‌های گذشته دو دفترچه عمومی و اختصاصی را طراحی کردیم که بعد از آزمون دفترچه‌ها را بارگذاری می‌کردیم. قصد داشتیم در کنکور ۱۴۰۱ نیز دفترچه ها را بارگذاری کنیم اما نیروهای حفاظتی امنیتی توصیه کردند با توجه به فعالیت ویژه‌ای که متقلبان برای گروه تجربی داشتند، دفترچه در سایت قرار نگیرد چون مونتاژ می‌شود. از همین رو ساعت ۱۱:۳۰ دقیقه دفترچه عمومی گروه علوم تجربی ساعت ۱۱ و ۳۶ دقیقه دفترچه اختصاصی شماره ۲ و ساعت ۱۲:۴۵ دفترچه اختصاصی شماره ۳ و ساعت ۱۳:۱۵ دفترچه بهیاری و در این فاصله دفترچه‌های گروه های هنر و ریاضی و انسانی را هم بارگذاری کردیم.»

او گفت: «اولین عکس از کنکور تجربی بعد از ساعت ۹:۳۰ روز آزمون بیرون آمد. عوامل بیرونی این متقلبین ساعت ۹:۴۵ دقیقه می‌خواستند سیگنال پاسخ را به داوطلبان ارسال کنند ولی از آن زمان هر تلاش کردند که پاسخ ها را ارسال کنند سیگنال یابی که ما استفاده کردیم توانست آنها را پیدا کند. این افراد یک تا ۱۰ سال از آزمون محروم می‌شوند.»

وسایل تقلب عجیبی که از متقاضیان کنکور امسال کشف شد + ویدیو

او تاکید کرد: «چون بخش اصلی داوطلبان سر جلسه بودند. چند ۱۰ میلیون بار دفترچه‌های کنکور دانلود شد و مورد استفاده قرار گرفت.»

پورعباس این‌طور ادامه داد: «ما بیش از ۷۰۰۰ صحت سنجی موبایل انجام دادیم چون ممکن بود برخی از داوطلبان فقط با نیت خاصی در آزمون شرکت کرده باشند و کار پیچیده و سنگینی انجام شد. وقتی طرح ارائه سه پاسخنامه را برای هر گروه آزمایشی اجرا کردیم، فرصت استفاده از ارسال پاسخ از بیرون را از متقلبان گرفتیم و در این زمینه سیگنال یاب هم بسیار بسیار کمک کرد. جوانان نخبه این دستگاه را ساخته اند و مطمئن هستم که کشورهای دیگر هم خواهان این دستگاه خواهند بود.»

دیجیاتو
۷ نظر

ورود

  • farhad تیر ۱۲, ۱۴۰۱

    یه پسر خاله ایی تو سوعد داریم تعریف میکرد ۲ سال یا ۳ سال پیشا یه گروه تقلب امتحان ورودی تو دانشگاه رو اونجا کشف کردن ایرانی بودن. ۱۰ سال فعال بودن و حتی عمل جراحی میکردن فرستنده تو گوش میزاشتن

  • رسا تیر ۱۲, ۱۴۰۱

    دفترچه توی کانالهای تلگرامی پخش شده بعد این احمقها به بهانه جلوگیری از تقلب اینترنت بعضی مناطق رو قطع کرده بودند. وزارت (قطع) ارتباطات هم که از خدا خواسته. از این به بعد به درخواست هر ننه قمری اینترنت رو قطع می کنند مردم هم که مهم نیست کار و زندگی داشته باشند.

  • n.d.a تیر ۱۳, ۱۴۰۱

    خدایا حق ما کنکوریای بدبخت ک گیر بی لیاقتیای سنجش اوفتادیم رو ازشون بگیر .توروقران این حقه ک یکی مثل من یکسال اونم هرروز روزی ۱۳ ساعت درس بخونم بعد اونی ک هیچی نخونده با تقلب رتبه ش از من بهتر بشه اون قبول شه اونوقت من نه قبول نشم ؟؟؟؟؟ مسؤلا کجان دارن چیکار میکنن ؟؟؟؟ الان کنه بدبخت باید از کی بخوام ب دادمون برسه وحق رو ب حق دار برسونه ؟!!!! تا کی باید شاهد حق خوری باشیم ؟!?

  • n.d.a تیر ۱۳, ۱۴۰۱

    خدایا حق ما کنکوریای بدبخت ک گیر بی لیاقتیای سنجش اوفتادیم رو ازشون بگیر .توروقران این حقه ک یکی مثل من یکسال اونم هرروز روزی ۱۳ ساعت درس بخونم بعد اونی ک هیچی نخونده با تقلب رتبه ش از من بهتر بشه اون قبول شه اونوقت من نه قبول نشم ؟؟؟؟؟ مسؤلا کجان دارن چیکار میکنن ؟؟؟؟ الان منه بدبخت باید از کی بخوام ب دادمون برسه وحق رو ب حق دار برسونه ؟!!!! تا کی باید شاهد حق خوری باشیم ؟!?

    • D تیر ۱۳, ۱۴۰۱

      اگه میخواستن تقلب نشه و حق ما رو ناحق نکنن که سهم امتحان نهایی رو تاثیر مثبت اونم ۶۰ درصد نمیذاشتن که همش تقلبه‌ و پول میدن به معلم تصیح کننده و ….

  • مینا تیر ۱۳, ۱۴۰۱

    اگه کنکور حذف بشه هیچ وقت این اتفاق نمی افته کنکور یک اشتباه است باید در دانشگاه در درس خوندن سخت گیری بشه نه کنکور کنکور یک اشتباه بزرگ است اشتباه محض اشتباه است

  • هرکی تیر ۱۴, ۱۴۰۱

    خدا بزنه اونی ک سکالا رو میفروشه . اقای رعیس و روسای سنجش . چرا چرا سوال میفروشی . چرا کارنامه فیک میدی ودرصد فیک میدی ؟ اون دنیای هم در کار هست ‌ کاش دیگ بس میکردی . کاشش . ما مردیم از فقر . واقعا حق من خوردن نداره شدم دوتا استخون خشک . چشم ضعیف . از بس پشت کنکور موندم . تو ک پول داری بشین سرجات . شما ک اینقد پول دارین چرا اینقد پست شدین ‌ ی کم دست و دل باز باشین بزارین بقیه بحق خودشون برین . ایشالا بچه ااتون بیماری لاعلاج بگیرن . هر لحظه اینو میگم . نصف شب از ناراحتی بلند میشم ب خدا میگم ک اهم بگیره . ایشالا بچه ااتون ملوتون پل پل کنن