هشدار: قبل از عمل لابیاپلاستی حتما بخوانید!

هشدار: قبل از عمل لابیاپلاستی حتما بخوانید!

سلب مسئولیت: روزیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

برخی از خانم ها مایل هستند که عمل جراحی لابیاپلاستی را برای جوانسازی واژن انجام دهند. به دلایل مختلفی مانند بزرگ بودن سایز لابیاها،  تیرگی زیاد لابیاها، وجود چین و چروک زیاد و افتادگی لابیاها،  تجمع ترشحات و ایجاد بوی بد در ناحیه تناسلی و  تعریق زیاد، این جراحی انجام می شود. برای کسب نتیجه رضایت بخش از انجام عمل جراحی باید اقدامات های قبل و بعد لابیاپلاستی را به خوبی رعایت کنید.

برخی از خانم ها مایل هستند که عمل جراحی لابیاپلاستی را برای جوانسازی واژن انجام دهند. به دلایل مختلفی مانند بزرگ بودن سایز

مراقبت های قبل از لابیاپلاستی

قبل از اقدام به جراحی حتما باید نکاتی را رعایت کنید که در ادامه به آن میپردازیم:

  • با مشورت و تجویز پزشک از هفته قبل از انجام جراحی، مصرف داروهای کاهش دهنده تورم را آغاز کنید تا میزان تورم و کبودی بعد از عمل به حداقل برسد. مصرف دارو از هفته قبل عمل موجب می شود دارو در سیستم ایمنی قرار داشته باشد و به بهترین نحو باعث کاهش تورم شود. هنگامی که میزان تورم کمتر باشد، میزان بروز درد کاهش می یابد.
  • اگر ورزشکار هستید، چند روز قبل از عمل لابیاپلاستی ورزش نکنید.
  • چند روز قبل از عمل برای روز جراحی مرخصی بگیرید.
  • خود و همسر خود را برای یک دوره چند هفته ای نداشتن رابطه جنسی آماده کنید. برقراری رابطه جنسی بعد از عمل جراحی، موجب وارد شدن فشار به محل جراحی شده و بخیه ها را باز می کند.
  • کشیدن سیگار و نوشیدن مشروبات الکلی یک هفته قبل از عمل جراحی ممنوع است.

مراقبت های هفته اول بعد از لابیاپلاستی

در روز اول بعد از لابیاپلاستی حتما برای تسکین درد و کاهش تورم، از کمپرس سرد استفاده کنید. توجه داشته باشید کمپرس سرد را برای مدت ۱۵ دقیقه روی پوست بگذارید، نگه داشتن بیشتر از این زمان، موجب بروز آسیب به پوست می شود. بعد از ۱۵ دقیقه استراحت پوست می توان از کمپرس سرد مجددا استفاده کرد. روز اول بعد از عمل جراحی حتما در خانه بمانید و استراحت کنید.

اگر مصرف داروهای ضد تورم را از هفته قبل از عمل شروع کرده باشید، موجب می شود میزان تورم و کبودی کمتر باشد و سریعتر بهبودی حاصل شود. داروهای مسکن تجویز شده توسط پزشک را به موقع مصرف کنید. درد برخی افراد با مصرف قرص استامینوفن تسکین می یابد ولی برخی از خانم ها باید از داروهای قوی تری برای کاهش درد استفاده کنند زیرا آستانه تحمل درد در تمام افراد یکسان نیست.

برخی از خانم ها مایل هستند که عمل جراحی لابیاپلاستی را برای جوانسازی واژن انجام دهند. به دلایل مختلفی مانند بزرگ بودن سایز

برخی از پزشکان برای تسکین درد استفاده از پماد لیدوکائین را توصیه می کنند. با مالش پماد بر روی بخیه ها، درد به میزان قابل توجهی کاهش می یابد. برخی از خانم ها در زمان دفع ادرار احساس سوزش دارند که به علت پاشیده شدن ادرار بر روی بخیه ها می باشد. برای کاهش این سوزش می توانید مقداری آب را برای رقیق کردن ادرار در زمان دفع ادرار بر روی بخیه ها اسپری کنید.

سه روز اول بعد از عمل جراحی لابیاپلاستی میزان درد و تورم در بیشترین حد خود می باشد حتی اگر همراه با این عمل، تنگ کردن واژن را انجام داده باشید.  با استراحت و مصرف داروها، درد خود را تسکین دهید. استفاده از کمپرس سرد به کاهش تورم و کبودی کمک می کند.  در این سه روز نباید هیچگونه فشاری به ناحیه جراحی وارد شود. استفاده از لباس زیر تنگ که موجب وارد شدن فشار می شود، ممنوع است.

تا روز ششم بعد از لابیاپلاستی از میزان تورم و درد کاسته شده  ولی بهبود نیافته است. رعایت مراقبت های بهداشتی برای جلوگیری از بروز عفونت لازم است. ایجاد خارش در محل جراحی کاملا طبیعی است و جای نگرانی ندارد. به دلیل جوش خوردن زخم ها، خارش ایجاد می شود. در این زمان با پزشک خود ملاقات کنید و اجازه برگشت به سر کار را از او بگیرید.

مراقبت های هفته دوم و سوم بعد لابیاپلاستی

هفته دوم ، مشکل ترین قسمت دوره نقاهت بعد از عمل لابیاپلاستی به اتمام رسیده است. در این زمان درد کاهش یافته ولی تورم هنوز وجود دارد. برای بهبودی کامل و کاهش تورم باید به مصرف داروهای کاهش دهنده التهاب و تورم ادامه دهید، زیرا ناحیه تناسلی حساس بوده و ممکن است دچار خونریزی شود. داشتن پیاده روی سبک در هر روز به روند بهبودی کمک می کند. لازم به ذکر است که وارد شدن هر نوع فشار به ناحیه عمل جراحی موجب باز شدن بخیه ها و خونریزی می شود. در این زمان شکل لابیاها هنوز طبیعی نیست و لابیاها ورم دارند. اگر پزشک از بخیه های قابل جذب برای ترمیم استفاده کرده باشد، در این زمان باید محو شده باشند.

در هفته سوم بعد از لابیاپلاستی ممکن است به نظر آید که زخم شما باز شده است. نگران نباشید این نشانه از مراحل ترمیم زخم می باشد. پوشیدن لباس زیر تنگ هنوز ممنوع است. تا هفته ششم  بعد از جراحی استفاده از نوار بهداشتی ممنوع بوده و باید از پد یا آستر نخی تمیز استفاده کنید. از برقراری رابطه جنسی تا بهبودی کامل اجتناب کنید. انجام فعالیت های ورزشی سنگین هم تا بهبودی کامل ممنوع است.

هفته پنجم و ششم بعد از جراحی

در این دوره زمانی بعد از جراحی حدود ۹۰ درصد بیماران سلامتی کامل خود را به دست آورده اند. بعد از بهبودی، خانم ها می توانند از نوار بهداشتی استفاده کنند. بعد از هفته ششم،  بهبودی کامل حاصل می شود. در این زمان ورم به طور کلی از بین می رود. بعد از گذشت این زمان می توانید با اطمینان خاطر رابطه جنسی داشته باشید. در این زمان تاثیر شگفت انگیز انجام عمل جراحی لابیاپلاستی در برقراری روابط جنسی را مشاهده می کنید.

برخی از خانم ها مایل هستند که عمل جراحی لابیاپلاستی را برای جوانسازی واژن انجام دهند. به دلایل مختلفی مانند بزرگ بودن سایز

نکاتی مهم درباره مراقبت های بعد از جراحی زیبایی ناحیه تناسلی خانم ها

  • توصیه های پزشک را به طور دقیق انجام دهید.
  • با پزشک خود در ارتباط باشید.
  • از لباس زیر نخی، روشن و گشاد استفاده کنید.
  • در هنگام استفاده از سرویس بهداشتی از دستمال توالت استفاده نکنید. برای شستشوی خود از آب گرم استفاده کنید.
  • در زمان استراحت به پشت دراز بکشید. نشستن زیاد موجب وارد آمدن فشار به ناحیه جراحی می شود. در هنگام نشستن می توانید از بالش دونات هم استفاده کنید.
  • حداقل برای مدت ۵ روز بعد از عمل مرخصی بگیرید.
  • داشتن استراحت کافی در ۳ روز اول بعد از عمل بسیار ضروری می باشد.
  • رعایت رژیم غذایی سالم به افزایش سرعت روند بهبودی کمک می کند.
  • مصرف ویتامین های A و  C به بهبودی سریعتر کمک می کند.
  • از کشیدن سیگار و نوشیدن مشروبات الکلی تا بهبودی کامل اجتناب کنید.
  • نوشیدن آب کافی در طول روز به بهبودی زخم ها کمک می کند.
  • مصرف نمک، غذاهای کنسروی و فست فودها موجب افزایش تورم می شود.
  • بخیه های خود را دستکاری نکنید.

 ضروری بودن مراجعه به پزشک  بعد از جراحی زیبایی واژن

اگر در طول هفته اول بعد لابیاپلاستی با مشکلات زیر مواجه شدید، حتما به پزشک معالج خود مراجعه کنید:

  • خونریزی شدید
  • درد غیر قابل تحمل
  • افزایش تورم
  • ایجاد بوی ناخوشایند
  • تب
  • مشاهده هرگونه مشکل جدید

انتخاب بهترین متخصص زنان عوارض و خطرات جراحی را به حداقل خواهد رساند. امیدوارم این مطلب برای شما مفید بوده باشد و اطلاعات لازم را کسب کرده باشید. شما میتوانید سوالات و تجربیات خود را در وب سایت دکتر شهناز شایان فر به آدرس  www.drshayanfar.com  مطرح کنید.

بدون نظر

ورود