واکنش ها به حذف نام وریا در «خندوانه»؛ توجیه عجیب رامبد جوان و عذرخواهی جناب خان

چرا نام وریا در خندوانه سانسور شد؟

واکنش ها به حذف نام وریا در «خندوانه»؛ توجیه عجیب رامبد جوان و عذرخواهی جناب خان

در پی اتفاقاتی که در برنامه پنج‌ شنبه شب خندوانه رخ داد و حذف نام وریا از تابلوی مسابقه قاتی بازی این برنامه، واکنش های زیادی نسبت به این اقدام صورت گرفت.

این اقدام که به نظر خیلی ها نشان‌دهنده سیاست های صدا و سیما در مخالفت با دیدگاه های وریا غفوری، کاپیتان سابق تیم فوتبال استقلال و تلاش برای حذف نام او بوده است باعث شد تا بار دیگر بعد از فروکش‌ کردن تب جدایی این فوتبالیست محبوب، هشتگ وریا به ترند فضای مجازی تبدیل شود.

واکنش ها به حذف نام وریا غفوری در برنامه خندوانه؛ عذرخواهی عوامل برنامه

واکنش ها به حذف نام وریا غفوری در برنامه خندوانه؛ عذرخواهی عوامل برنامه

در همین راستا شبکه نسیم با انتشار اطلاعیه ای سعی کرد بار این اتفاق را از دوش صدا و سیما بردارد و مسئولیت این تصمیم را متوجه تولیدکنندگان برنامه خندوانه بداند. در متن اطلاعیه ای که روابط عمومی شبکه نسیم منتشر کرده آمده است:

در پی رویداد پخش شده در مسابقه «قاتی بازی» در برنامه «خندوانه» شب گذشته ، پنجشنبه ۲۳ تیرماه، به اطلاع مخاطبان گرامی و فهیم شبکه نسیم می رسانیم که این شبکه هیچ گونه محدودیت و ممنوعیتی در پخش اسامی فرد خاصی نداشته و تصمیم اتخاذ شده، سلیقه و نظر تیم تولید برنامه «خندوانه» بوده و هیچ گونه ارتباطی با سیاست های سیما و شبکه نسیم ندارد.

واکنش ها به حذف نام وریا غفوری در برنامه خندوانه؛ عذرخواهی عوامل برنامه

بهانه رامبد جوان برای حذف اسم وریا از خندوانه

در همین راستا رامبد جوان، کارگردان و مجری خندوانه با انتشار یک ویدیو در صفحه شخصی‌اش از وریا غفوری و هوادارانش عذرخواهی کرد و گفت این کار را از ترس اینکه برنامه مجوز پخش نگیرد و امتیازدهی مسابقه به هم بریزد انجام داده‌اند. او در این ویدیو که در پایان مطلب آمده است گفت:

دیشب در مسابقه قاتی‌ بازی خندوانه اسم وریای عزیز توسط کامران عزیز نوشته شد و من همان‌جا به شک افتادم که اگر قرار باشد که در پخش دچار اشکال شده و مجوز پخش نگیرد، امتیازها در مسابقه به هم می‌ریزد و مسابقه را تحت تاثیر قرار می‌دهد. با مشورت خود شرکت‌کننده‌ها و تیم سازنده به این نتیجه رسیدیم که نام وریای عزیز را پاک کنیم و اسم دیگری بنویسیم تا مسابقه دچار اشکال نشود؛ وگرنه وریا عزیز ماست. همه فوتبالیست‌ها عزیز ما هستند و ما اصلا قصد توهین و بی‌حرمتی به هیچ‌کسی نداریم. از طرفداران وریا عذر می‌خواهیم، هم‌چنین از خود وریای عزیز.

واکنش ها به حذف نام وریا غفوری در برنامه خندوانه؛ عذرخواهی عوامل برنامه

عذرخواهی محمد بحرانی، صداپیشه جناب خان از وریا غفوری

محمد بحرانی، صداپیشه شخصیت محبوب جناب‌ خان در برنامه خندوانه نیز به این اتفاقات واکنش نشان داد. محمد بحرانی که از مهم‌ترین عوامل این برنامه محسوب می‌شود، در توضیحی که در صفحه اینستاگرامش منتشر کرده، از وریا غفوری عذرخواهی کرد. او در متن استوری اینستاگرامی‌اش نوشت:

اتفاقی که دیشب در برنامه خندوانه افتاد اتفاق بسیار ناخوشایندی بود. این اتفاق ناخوشایند به عقیده من حتما شایسته یک عذرخواهی است. هرچند بنده در هنگام ضبط بخش مسابقه در برنامه دیشب حاضر نبودم که اگر حاضر می‌بودم حتما ری‌اکشن نشان می‌دادم. در هرحال به خاطر اتفاق رخ داده هرچند عملا نقشی در آن نداشتیم به سهم خودم، تمام قد و صمیمانه از جناب آقای وریا غفوری و همچنین تمام شما بینندگان عزیز عذرخواهی می‌کنم. متشکرم. در ضمن ضبط خندوانه دو سه روز پیش به پایان رسیده لذا ما عملا امکان عذرخواهی در خود برنامه را نداریم.

واکنش ها به حذف نام وریا غفوری در برنامه خندوانه؛ عذرخواهی عوامل برنامه

واکنش شاهید صمدپور به حذف نام وریا در برنامه خندوانه

شاهین صمدپور، مستندساز و گزارشگر مستقل که اواسط دهه ۹۰ با برنامه شوک شناخته شد اما بعد از آن به دلایلی در صدا و سیما ممنوع التصویر و ممنوع الکار شد، به ماجرای حذف نام وریا در خندوانه واکنش نشان داد.

واکنش ها به حذف نام وریا غفوری در برنامه خندوانه؛ عذرخواهی عوامل برنامه

بیشتر بخوانید:

ماجرای حذف اسم وریا غفوری در برنامه خندوانه + ویدیو

۵ نظر

ورود

  • ناشناس تیر ۲۶, ۱۴۰۱

    ? خود خندوانه‌ای‌ها اسم وریا رو نوشتن، بعد خودشون عمدا حذف کردن، بعد خودشون برنامه رو بدون حذف اون قسمت تو تلویزیون پخش کردن، بعد خودشون خبرشو پرموت کردن، بعد خودشون از وریا عذرخواهی کردن ؛ آخر سر هم فحشش رو به نظام میدن

    • میثم تیر ۲۶, ۱۴۰۱

      آره والا

    • رحمان تیر ۲۷, ۱۴۰۱

      اسم وریا رو کامران تفتی نوشت که از شرکت کنندگان در برنامه بود نه از عوامل خندوانه. نظامی که از یک فوتبالیست می ترسه نیازی به این سناریوها برای خراب کردن نداره خودش با اعمال و سیاستهاش گور خودش رو قبلا کنده.

  • سینا تیر ۲۶, ۱۴۰۱

    معلومه دیگه وقتی یه برنامه مسخره که از سازندش مسخره تره با این دلیل و توجیه داره به شعور مردم ایران توهین میکنه و یره خوار صدا و سیمای فرمایشی هستن چه انتظاری میشه ازشون داشت
    وریا غفوری پاک شدنی نیست آقای رامبد جوان و قطعا بین همدردی وریا با مردمش و دلقک بازی های مسخره تو تفاوت خیلیه

  • Amir تیر ۲۷, ۱۴۰۱

    آقای رامبد جوان تو فقط منعت خودت رو دیدی
    بچه ت رو تو کاندا به دنیا آوردی
    تو مایه ننگ این کشوری
    گم شو برو کاندا