واکنش آیت الله سید احمد خاتمی به شایعات درباره دخترش

واکنش آیت الله سید احمد خاتمی به شایعات درباره دخترش

آیت الله سید احمد خاتمی، امام جمعه موقت تهران به شایعات اخیر درباره ی دخترش واکنش نشان داد.

در روزهای اخیر شایعاتی در فضای مجازی درباره ی دختر آیت الله سید احمد خاتمی، زهرا سادات خاتمی منتشر شده است مبنی بر اینکه وی با رانت پدر خود از رشته دامپزشکی به رشته پزشکی قم و بعد به تهران آمد، پس از گذراندن ۶ ماه طرح در اراک، به عضویت هیأت علمی دانشگاه تهران درآمد تا به فقرا خدمت کند و در حال حاضر نیز به جراحی بینی محرومان در مراکز خصوصی و بیمارستان بهارلو تهران مشغول است.

آیت الله سید احمد خاتمی در گفتگویی این مطلب را دروغ خواند و اظهار کرد: «در سایت سازمان سنجش مشخص است که دختر بنده در کنکور سراسری پزشکی قبول شده است نه دامپزشکی.»

عضو شورای عالی حوزه های علمیه گفت: «دختر من مطلقاً در بیمارستان بهارلو عضو هیأت علمی نبوده است و هم اکنون طرحش را در منطقه محروم در بندرعباس می گذراند و مطلقاً در هیچ مرحله ای از نام من استفاده نکرده و تنها نمره دخترم بالا بوده است.»

عضو فقهای شورای نگهبان تأکید کرد: «تمام این تخریب ها به دلیل موضعی است من در برابر بی حجابی گرفته ام و این دروغ ها، اولین و آخرین نیست و یقین دارم که این دروغ ها ادامه خواهد یافت.»

نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری خاطر نشان کرد: «من با رانت و رانت خواری مخالف بوده ام، هستم و خواهم بود و به هیچ کس اجازه نداده ام در این عرصه از نام بنده سوء استفاده کند و بحمدالله دختران بنده فقط و فقط درس خوانده اند و به آن چه که حقشان بوده است، رسیده اند.»

آیت الله سید احمد خاتمی در واکنش به شایعات فضای مجازی درباره ی دخترش گفت: «تمام این تخریب ها به دلیل موضعی است من در برابر بی حجابی گرفته ام و این دروغ ها، اولین و آخرین نیست و یقین دارم که این دروغ ها ادامه خواهد یافت.»

چند سال قبل نیز شایعه ای مبنی بر برج سازی پسر آیت الله خاتمی مطرح شده بود که وی این شایعه را تکذیب و اعلام کرد اصلاً فرزند پسری ندارد.

در سال ۹۷ نیز خبری مبنی بر انتصاب داماد آیت الله خاتمی، سید حسین میرخلیلی در سازمان برنامه و بودجه منتشر شد. این خبر از سوی آیت الله خاتمی تأیید شد اما وی اظهار کرد داماد وی، برادر عروس محمدباقر نوبخت، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه در دولت حسن روحانی است و انتصاب میرخلیلی در این سازمان به سفارش او نبوده و در جریان آن نبوده است. همچنین پس از انتشار خبر این انتصاب، آیت الله خاتمی با انتشار بیانیه ای به ارائه ی توضیحاتی در این خصوص پرداخت. سید حسین میرخلیلی، مشاور محمد باقر نوبخت و رییس حوزه‌ ی ریاست در سازمان برنامه و بودجه بود. وی دارای مدرک سطح دوم حوزه و کارشناسی ارشد علوم سیاسی گرایش مسائل ایران است و پدر وی نیز چند دور نماینده‌ ی اصولگرای میناب در مجلس شورای اسلامی بود.

سید حسین میرخلیلی

مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
۲ نظر

ورود

  • رامین تیر ۲۸, ۱۴۰۱

    خوش یه حالشون. با خیال راحت و أرتمش مطلق ماهانه پانزده تا بیست میلیون حقوق می‌گیرند و بچه‌هاشون در أرامش مطلق و تلاش بهترین رشته‌ها قبول می‌شن.

    • علیرضا تیر ۲۹, ۱۴۰۱

      منظورتون از همونا روحانی و طلبه ها هست؟ یا همون اخوندای خودمون؟

      شهریه ۱۹۰۰. برای مجردین کمتر از ۱ میلیونه. متاهل و دارای فرزند باشی کم کم اضافه میشه. پدر بنده سطح چهار رو ۱ سال دیگه تموم میکنه. حدودا ۲ میلیون تمام شهریه ایی هست که میگیرن.
      بن ماهی ۱۵۰. هر سه ماه ۴۰۰ تا ۵۰۰ هزار تومن

      تمام دریافتی شهریه همین ۲ تا هست. جمعا ۲ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان.

      اما طلبه خب برای وظایفی و انجام چنین وظایفی تربیت میشود. وظایفی که نیاز جامعه هست. و جامعه متقاضی ان.

      عموهام ۳ میلیون میدن. که میگن وصیت پدر بزرگ بوده و خودشونم از دل راضی ان و خیلی اوقات تا ۵ میلیون میرسه. پدر بزرگ مادریم هیچی نخواستن برای عروسی. مهریه هم یک کلام الله مجید هست و ۵ عدد سکه بهار ازادی. خیلی اوقات میگن طلبه ها پولدارن راحت ازدواج میکنن. اما دنبالش رو بگیرین میبینین عروسی رو ساده میگیرن. کم توقع. چندین سال تو زیرزمین زندگی میکنن.
      کربلا و یک حج. یک جلد کلام الله مجید و کربلا و یک حج ادا شده. کربلا زمانی رفتن که هیچکس نمیرفت. ۱۸ سال قبل کربلا رو قاچاقی رفتن. چون کربلا تازه ازاد شده بود مردم زیادی میرفتن و هزینه ی کربلا رفتن مثل مشهد رفتن بود.
      حج هم مثل بقیه ی شهروندان مملکت ثبت نام کردن و پول دادن و ۱۵ سال قبل رفتن.

      محرم ۱۲ روز طرح روستا. معمولا ۲ میلیون تا ۳ میلیون. مردم محل میدن. هرچه محل و روستا پولدارتر مردم بهتر پول میدن. مناطقی هم که محرومه و مردم قادر به جمع کردن پول نیستن خدمات حوزه جبران میکنه.
      خدمات حوزه فقط برا خود طلاب نیست. ۸۰ درصد بودجه برا مردم و ساکنین منطقه ی تحت پوششه. مثل مسجد خریدن فرش. فرستادن روحانی. فرستادن غسال. فرستادن اخوند یا روحانی برا افرادی که در حال محضر هستن و احتمالا فوت میکنن و غیره

      ماه رمضان طرح میرن حدود ۳ میلیون. ۱ الی ۲ میلیون هم ایاب و ذهاب و نهار و شام و غیره. نسبت به دور یا نزدیک بودن منطقه از محل سکونت روحانی. جمعا ۵ میلیون. که یا مردم منطقه میدن یا خدمات حوزه.

      بسیج و جهاد که سالی ۱ ماه میره پدرم. معمولا بنایی و یا درس و تحصیل هست. ۲ میلیون. معمولا مرخصی معلم بومی رو پر میکنه. معلم روستا حدود ۵ میلیون دستمزدشه. اما جایگزین و موقت یک ماهه ۲ میلیون میگیره.
      ماهی چندتا عقد که ۲ میلیون میشه. عقد پیش از عروسی و محرمیته معمولا.
      عقد عروسی خب نیاز به مجوز رسمی داره و فعلا پدرم نداره.

      اما جمعا پدرم حدود ۱۶ میلیون درامد دارن. خونه مثل بقیه مردم خریدیم. وام که قسطشو میدیم. حتی ۱ درصد کمتر از بقیه سود نمیدیم.

      خب شما برید مساجد رو خراب کنین.
      محرم و رمضان هم بگین مردم روحانی نخوان. فقط مسجد تو شهر رو دیدین تمیزه. ۳۰ درصد کشور روستا نشینه. عقد هم خب خودتون بخونین. بسیج و جهاد هم اگه اجر بتونی رو فرغون بزاری خب ۲ میلیونی میدن.
      به عموهام بگین ۳ میلیون ندن. شهریه و بن بدن ندن چیزی نیست.