لحظه باورنکردنی تولد دوقلوها در کیسه‌ آمنیوتیک سالم! یک احتمال در هر ۸۰ هزار مورد

لحظه باورنکردنی تولد دوقلوها در کیسه‌ آمنیوتیک سالم! یک احتمال در هر ۸۰ هزار مورد

جراحان برزیلی لحظه باورنکردنی تولد دوقلوها و خارج شدن از رحم مادرشان با کیسه آب پاره نشده را در یک زایمان سزارین ثبت کردند؛ لحظه ای  که در هر ۸۰ هزار تولد فقط یک بار اتفاق می افتد.

این تصاویر شگفت انگیز نشان می دهد که چگونه دوقلوهای تازه متولد شده در حالی که هنوز در کیسه های آمنیوتیک خود بودند به دنیا آمدند.

از هر ۸۰۰۰۰ نوزاد کمتر از یک نوزاد به صورت باحجاب یا اصطلاحا در کیسه آب (en caul) به دنیا می‌آیند؛ یعنی زمانی که حباب غشای محافظ، که نوزاد را در رحم می‌پوشاند، در طول تولد دست نخورده می‌ماند و پاره نمی شود.

 

کیسه آمنیوتیک یک ظرف ژله ای پر از مایع است که به محافظت از نوزاد در برابر ضربه ها و خراش های دوران بارداری کمک می کند.

این کیسه برای محافظت از کودک در دوران بارداری طراحی شده است و معمولاً با شروع زایمان پاره می شود. اما در یک مورد، پزشکان برزیلی مجبور به مداخله و پاره کردن کیسه ها نشدند.

در ۱۱ ژوئن، کریستیان موچی ماریا سیسیلیا و ماریا آلیس را به دنیا آورد. پزشکان با ملایمت کیسه ها را بیرون آوردند و سپس بچه ها خودشان شروع به پاره کردن کیسه ها کردند.

این تولد در در ۱۱ ژوئن، در بیمارستان de Nossa Senhora das Dores در پونته نوا، ایالتی در جنوب شرقی کشور اتفاق افتاد. به گفته بیمارستان، بچه ها سالم و خوب به دنیا آمدند.

زایمان محجبه یا پری دریایی در زایمان سزارین

تولدهای en caul به عنوان تولدهای پری دریایی یا محجبه نیز توصیف می شود و خرافاتی را همراه خود دارند.

یکی از باورها این است که این نوزادان افرادی بزرگ و باعزت هستند و یا به ویژه در زندگی خود خوش شانس خواهند بود، زیرا بسیاری از شخصیت های تاریخی به این صورت به دنیا آمده اند.

افسانه دیگر این است که کسانی که به این روش متولد می شوند هرگز غرق نمی شوند؛ این باور به دلیل وجود کیسه آمنیوتیک است؛ کیسه ای ژله مانند که دور جنین می پیچد و از دو غشاء آمنیون و کوریون ساخته شده است.

این کیسه در حالی که نازک است، می‌تواند مقدار فزاینده‌ای از مایعات را در طول بارداری، از جمله ادرار جنین، در خود نگه دارد.

در یک زایمان طبیعی، اولویت اصلی پاره کردن کیسه است تا کودک بتواند نفس بکشد، زیرا آنها دیگر اکسیژنی از داخل بدن مادرشان تامین نمی‌کنند.

زایمان‌های درون کیسه در زایمان‌های سزارین شایع‌تر است، زیرا نوزادان از طریق جراحی از رحم خارج می‌شوند و برخلاف زایمان طبیعی هستند.

علاوه بر این، این زایمان در نوزادان نارس بیشتر اتفاق می افتد، زیرا آنها کوچکتر هستند. در نتیجه کمتر احتمال دارد این کیسه در هنگام تولد بترکد.

پیشنهاد می کنیم این مطالب را هم بخوانید:

سرکلاژ دهانه رحم چیست و چرا دهانه رحم را می‌دوزند یا بخیه می‌زنند؟

۶ حقیقت در مورد زایمان سزارین که آرزو می‌کردید ” ای کاش از قبل می‌دانستید! “

بیو بَگ؛ رحم مصنوعی که نوزاد انسان را در صورت تولد بسیار زودرس زنده نگه خواهد داشت

شایع ترین علائم زایمان طبیعی چیست و از کجا بفهمیم بچه در حال تولد است؟

منبع: mirror
دیجیاتو
بدون نظر

ورود