ماجرای اظهارات جنجالی کارشناس صدا و سیما: «تمام بدن زن عورت است» + ویدئو

ماجرای اظهارات جنجالی کارشناس صدا و سیما: «تمام بدن زن عورت است» + ویدئو

پس از انتشار ویدئویی خبرساز از صحبت های یک کارشناس صدا و سیما که تمام بدن زن را عورت بیان کرده بود، وی توضیحاتی در این خصوص ارائه کرد.

روز گذشته در فضای مجازی ویدئویی کوتاه از صحبت های یک کارشناس در برنامه ای تلویزیونی درباره ی حجاب منتشر شد که سر و صدای زیادی به پا کرد. این کارشناس که شخصی به نام علی باقری معرفی شده، در این ویدئو می گوید: «تمام بدن زن عورت است، به جز گردی صورت و دست‌ ها که باید پوشانده شود. ما از پیامبر در این مورد حدیث داریم.»

انتشار این ویدئو واکنش های زیادی را در پی داشت. با این حال معلوم شد این ویدئو جدید نیست و فرد درون ویدئو هم شخص دیگری است.

این کارشناس دکتر علی غلامی، عضو هیأت علمی دانشگاه امام صادق است و ویدئوی منتشر شده نیز برشی کوتاه از صحبت‌ های مطرح شده در یکی از قسمت های برنامه تلویزیونی «بدون توقف» است که در شهریور سال ۹۹ از شبکه سوم سیما پخش شد. در آن سال برنامه «بدون توقف» در چند قسمت متوالی به موضوع «بررسی چالش‌ های حجاب» پرداخت که پخش اولیه ی آن در مرداد سال ۹۹ آغاز شد و تا شهریور همان سال ادامه داشت.

در این برنامه، غلامی در پاسخ به سؤالات مطرح شده، روایتی تاریخی را ضمن تعریف واژه ی عورت در فرهنگ عرب، تعریف کرده بود که توضیحات کامل وی در ویدئوی زیر قابل مشاهده است.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه حد حجاب این است که باید عورت را بپوشانیم و مفسده ایجاد نکنیم، گفته بود: «عورت در عربی یعنی هر چیز آسیب‌ پذیر مورد نگرانی، لذا بدن زن غیر از صورت و دست‌ ها از مچ عورت است و باید پوشانده شود.»

انتشار این ویدئوی خبرساز، واکنش غلامی را نیز به دنبال داشت و او توضیحاتی در این خصوص ارائه کرد.

غلامی درباره ی نظرات خود درباره ی حجاب گفت: «ویدئویی که در رسانه‌ ها از بنده منتشر شده تقطیع شده است. من نظرم درباره ی حجاب را گفتم و به طور کلی منظور من از “عورت” درباره ی حجاب در صدر اسلام بوده است.»

وی در ادامه اضافه کرد: «بنده در آن جلسه اظهاراتی در خصوص وجود گشت ارشاد در زمان پیامبر اسلام و لزوم حجاب اظهاراتی را مطرح کردم که برخی از این گفته‌ های بنده سوء استفاده کردند.»

غلامی در پایان خاطرنشان کرد: «در روزهای آینده جوابیه‌ ای از طرف بنده در خصوص این موضوع منتشر خواهم کرد.»

با این حال، از روز گذشته بخش های دیگری از صحبت های غلامی در این برنامه هم در شبکه های اجتماعی مورد توجه قرار گرفته است و ویدئوهای آن دست به دست می شود.

مثلاً در بخشی از این برنامه، غلامی در پاسخ به صحبت های یکی از حاضرین درباره ی گرمایی که زنان به دلیل حجاب متحمل می شوند، پیشنهاد جداسازی کامل محل کار زنان و مردان و برای مثال تأسیس بیمارستان هایی جداگانه مخصوص زنان را مطرح کرده بود.

مطالب مرتبط
دیجیاتو
یک نظر

ورود

  • علی مرداد ۱۴, ۱۴۰۱

    بی تردید یک الاغ شعورش از این استاد دانشگاه بیشتر است.