کارگردان زن خواستار ممنوعیت سیگار کشیدن و خالکوبی زنان در سینمای ایران شد

کارگردان زن خواستار ممنوعیت سیگار کشیدن و خالکوبی زنان در سینمای ایران شد

انسیه شاه حسینی کارگردان سینمای ایران که چندی است عضو شورای کمیته اخلاق حرفه ای سینما شده، ضمن استقبال از ممنوعیت جدیدی که برای استفاده ابزاری از زنان در تبلیغات وضع شده، ابراز امیدواری کرد که صحنه هایی نظیر سیگار کشیدن و تتو کردن زنان هم در فیلم ها و رسانه های ایرانی ممنوع شود.

کارگردان فیلم‌های زیباتر از زندگی و شب بخیر فرمانده در گفتگو با روزنامه کیهان با انتقاد به استفاده ابزاری از زنان در برخی تولیدات سینمایی گفت: «محتوای برخی فیلم‌ها تخریب‌کننده وجهه زنان است و شخصیت و حرمت زن را به‌خاطر گیشه له می‌کند. برخی از این فیلم‌ ها تمام داشته‌های فرهنگی و زحمات تربیتی آموزش و پرورش و وزارت علوم و خانواده‌ها و مساجد و… را که با خون دل به‌ دست می‌آید زیر پا می‌گذارند.»

کارگردان زن از وزارت ارشاد خواست سیگار کشیدن و خالکوبی زنان را در فیلم ها ممنوع کند

شاه حسینی گفت: «امروز دیگر در هیچ فیلم آمریکایی، انگلیسی و حتی ترکیه‌ ای ما نمی‌بینیم که سیگار بکشند. اما در سینمای ما حتی سیگار کشیدن و خالکوبی زنان را هم نشان می‌دهند.» او ابراز امیدواری کرد که وزارت ارشاد با شدت و حدت جلوی چنین مواردی را هم بگیرد زیرا برای سلامت جامعه مضر هستند و بدآموزی دارند.

این کارگردان ۶۸ ساله در این گفتگو پیرامون ممنوعیت استفاده ابزاری از زنان در تبلیغات گفت: «در برخی از تبلیغات، تنها چیزی که دیده نمی‌شود تبلیغ آن کالا یا محصول است که باید معرفی شود و به‌جای آن، رفتاری زشت و ضدارزشی دیده می‌شود. این در حالی است که هدف از تبلیغ باید اطمینان‌بخشی مشتری برای استفاده از یک محصول یا خدمات باشد، اما در تبلیغاتی که از زنان استفاده ابزاری می‌شود، فقط تخریب ذهن و فرهنگ مخاطب صورت می‌گیرد.»

انسیه شاه حسینی در پیشنهاد برای چگونگی جلوگیری از چنین مسائلی در سینما گفت: «در دهه اول انقلاب، مدیریت سینمایی، فیلمسازان جوان و بااستعداد را مورد تفقد قرار می‌داد و سمت خودش جذب می‌کرد و در این شرایط فیلمساز را به راه درست هدایت می‌کردند. اما امروز این فرآیند وجود ندارد، چه‌بسا فیلم‌هایی که با هدایت فیلمساز ساخته شوند، به نتیجه درخشان‌تری برسند. آن فیلمساز جوان که هدایت نمی‌شود و بدون اعمال مهندسی فرهنگی و استراتژی فیلم می‌سازد، خودش هم آسیب می‌بیند.»

کارگردان زن از وزارت ارشاد خواست سیگار کشیدن و خالکوبی زنان را در فیلم ها ممنوع کند

بیوگرافی انسیه شاه حسینی

انسیه شاه حسینی کارگردان و فیلم نامه نویس، سال ۱۳۳۳ در استان گلستان شهر گرگان به دنیا آمد. او فعالیت هنری را با کارگردانی و فیلمنامه نویسی فیلم های کوتاه آغاز کرد. فیلم بلند غروب شد بیا نخستین تجربه کارگردانی اوست.

شاه حسینی در سال ۱۳۷۶ به عنوان نویسنده در سریال دستی بر آتش به کارگردانی معصومه تقی پور حضور داشت که شاید اولین نقطه برجسته کارنامه هنری اوست. فعالیت در کنار بازیگران باتجربه‌ای نظیر ایرج راد، جمیله شیخی، تانیا جوهری و مهدی احمدی، به وضوح در بهبود سطح کار او تاثیر داشت.

کارگردان زن از وزارت ارشاد خواست سیگار کشیدن و خالکوبی زنان را در فیلم ها ممنوع کند

کارگردان زن از وزارت ارشاد خواست سیگار کشیدن و خالکوبی زنان را در فیلم ها ممنوع کند

شاه حسینی کارگردانی فیلم‌های غروب شد بیا، شب بخیر فرمانده، پنالتی و زیباتر از زندگی و فیلم‌ نامه نویسی دل نمک، آب را گل نکنید، اوینار، مجروح جنگی و … را در کارنامه خود دارد. در این میان فیلم شب بخیر فرمانده چندین جایزه داخلی و خارجی برای او به ارمغان آورده است.

بیشتر بخوانید:

ممنوعیت «استفاده ابزاری» از زنان؛ شرط جدید وزارت ارشاد برای حضور زنان در تبلیغات

مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
۴ نظر

ورود

  • سکوت فرمانده مرداد ۵, ۱۴۰۱

    بدبختی از اونجایی شروع میشه که همه کهنسالان که به دیدار حق نزدیک می شوند طبیعتاً میخواهند بهشتی شوند و متاسفانه عده ای این بهشت را به زور برای نسل جوان هم میخواهند و این عامل
    اصلی برای ایجاد عقده هایی همراه باخشونت و از فرهنگ آریایی وحتی فرهنگ اسلامی درنسل جوان ومیانسال جامعه شده و هروز کیلومترها از اسلام فاصله میگیریم( اگر کسی منکر این حقیقت تلخ باشد که اصلا خاطر خوش خودش را ناراحت نکنه لطفا)
    هروز صدقه سر عزیزان کهنسال یا مسولینی با افکار کهنسالانه از راه اصلی فاصله میگیریم چون همه چیز را با جبر وفشار میخواهیم عادی سازی کنیم
    یادمان نرود توسط تصمیم های نابخردانه و به دور از واقعیت زمانه همین عزیزانی که صندلی مقام ویا آرای موثر را رها نمی‌کنند و به باز نشستگی واستراحت فکری نمی اندیشند این ویرانی که هرجا ریشه دوانده و ناشی از تصمیم های یک شبه شما عزیزان دانشمند است مملکت را فراگرفته . لطفا کمی زبان درکام بگیرید وبهترین راه برای رسیدن به بهشت آرامش وسکوت که باعث پیشگیری از اشتباهات مکرر شما ودرنهایت دور ماندن از جزای اخروی میشود من الله توفیق

    • خسته مرداد ۵, ۱۴۰۱

      من به شخصه کمک میکنم این دوستانی که شما فرمودین و قطعا یکی ازگره های اصلی وضع موجود هستند زودتر به دیار باقی بشتابند.

  • سکوت تلخ مرداد ۵, ۱۴۰۱

    بنظرم تحریک شدن این عزیز دلیلش واضحه خدا بیامرزه پدر خانم شهره لرستانی را که … ایشان هم از صورت وصلابت وشانه های مردانه وحتی کمی سیبیل ولباس های مردانه نشان از دور بودن از طبع لطیف زنانه ومیل به مرد سالاری نشان ازاقتدار مردانه ایشان می‌باشد الله اعلم موفق باشی آقا ناصر شاه حسینی (ناصر اسم پیشنهادی بنده اگر تارف را کنار گذاشتی موفق باشید حاجی

    • بهرام مرداد ۵, ۱۴۰۱

      چیه زورت گرفته می بینی بیشتر مشکلاتی که دارین صدقه سر همجنسهای خودته؟ فاز فمینیستی برداشتی و همه مشکلات عالم رو می چسبونی به دروغ بزرگ مردسالاری؟ دیگه این مدلیش رو ندیده بودیم که وقتی از حرف یک زن خوشتون نمیاد میگین طرف مرده خودش حالیش نیست. واقعا که ایدئولوژی آدم رو کور میکنه چی این طرفی باشه چه اون طرفی.