بازیگران مشهور ایرانی که خوانندگی را تجربه کرده اند

بازیگران مشهور ایرانی که خوانندگی را تجربه کرده اند

خوانندگی یکی از جذاب ترین مشاغل هنری دنیا است و خیلی ها آرزوی فعالیت در این عرصه را دارند. بسیاری از بازیگران ایرانی هم تجربه هایی در زمینه ی خوانندگی داشته اند. با این وجود، در مجموع تا به حال شاهد موفقیت ویژه ای در این زمینه از آن ها نبوده ایم.

فهرست بازیگران ایرانی که خوانندگی را تجربه کرده اند بسیار بلندبالا است، به همین دلیل به مهم ترین آن ها می پردازیم.

مهران مدیری

مهران مدیری خوانندگی را از سال ۷۲ به طور رسمی آغاز کرد. او فعالیت خود در این زمینه را با خواندن ترانه های شاد کودکانه آغاز و بعدها آلبومی هم از آن ها منتشر کرد. او یک آلبوم دیگر هم به نام «از روی سادگی» با موسیقی بابک بیات و فردین خلعتبری روانه ی بازار کرد. اما از سال ۸۲ بود که مدیری فعالیت در عرصه ی خوانندگی را به طور جدی تری پی گرفت که حاصل آن خواندن تیتراژ چندین فیلم و سریال از جمله تعدادی از سریال های خودش بود. او در سال ۸۷ به گروه موسیقی «دارکوب» پیوست و کنسرت هایی با این گروه برگزار کرد. او چندین کنسرت مستقل هم برگزار کرده و آثار خوانندگان بزرگ را بازخوانی کرده است.

محمدرضا فروتن

محمدرضا فروتن در سال ۹۲ در فیلم سینمایی «متروپل»، علاوه بر بازیگری، خوانندگی تیتراژ کار را هم برعهده داشت. او در سال ۹۵ اولین آلبوم رسمی خود به نام «می فهممت» را منتشر کرد که بازخورد مثبتی از سوی مخاطبان و اهالی موسیقی دریافت نکرد. او در سال های اخیر هم چند تک آهنگ منتشر کرده که واکنش ها به آن ها هم اغلب منفی بوده است.

پرویز پرستویی

پرویز پرستویی به طور کلی تجربه ی خاصی در زمینه ی خوانندگی نداشته اما چند آلبوم دکلمه منتشر کرده است. او البته در فیلم سینمایی «مطرب» قطعه ای به نام «این صدای منه» را خواند.

رضا عطاران

رضا عطاران خوانندگی را با خواندن تیتراژ سریال خود، «کوچه اقاقیا» آغاز کرد و بعد از آن، تیتراژ بقیه ی سریال هایش را هم خواند. او تجربه ی خواندن تیتراژ چند فیلم سینمایی را هم داشته است. تجربه های خوانندگی عطاران گرچه محدود به چند تیتراژ هستند اما هنوز هم شنیدنی اند.

شهاب حسینی

شهاب حسینی گرچه به عنوان مجری و بازیگر شناخته می شود اما او عرصه ی موسیقی را هم تجربه کرده است. او یک گروه موسیقی به نام «هفت» تأسیس کرد که در آن هم خواننده بود، هم دکلمه می کرد. اما با به پایان رسیدن کار این گروه، دیگر موسیقی را دنبال نکرد. او در یکی از قسمت های برنامه ی خود «همرفیق» گیتار به دست شد و بخشی از یکی از قطعات ناصر عبداللهی را خواند که اجرای قابل قبولی نبود.

بهرام رادان

بهرام رادان سال ها پیش از ایفای نقش یک نوازنده و خواننده ی گرفتار اعتیاد در فیلم سینمایی «سنتوری»، در سال ۹۱ اولین آلبوم رسمی خود به نام «روی دیگر» را با آهنگسازی کیوان هنرمند منتشر کرد. در این آلبوم ۹ قطعه ی فارسی و ۳ قطعه ی انگلیسی وجود داشت. او موزیک ویدئویی هم برای یکی از قطعات این آلبوم به نام «جیغ» منتشر کرد که با واکنش های مختلفی رو به رو شد. پس از آن او در بیانیه ای اعلام کرد: «نگاه من به قضیه موسیقی به هیچ عنوان کسب شهرت نبوده، چه بسا که شهرت را در این سالیان از سینما کسب کردم، بلکه بیان خلوتی از ذهنم بود که تمایل داشتم با زبان موسیقی بیان شود، نه ادعائی بوده و نه تغییر مسیری.»

رضا رویگری

رضا رویگری در عرصه ی خوانندگی با سرود «ایران ایران» شناخته می شود که یکی از معروف ترین قطعات انقلابی ایران است. او البته در همان دوران در آثاری مانند «شهر قصه» ی بیژن مفید هم خوانندگی کرده بود و طی سال های بعدی هم چند آلبوم منتشر کرد. رویگری از صدای خوبی برخوردار است و از اهالی موسیقی هم نمره ی قبولی دریافت کرده است.

محمدرضا گلزار

محمدرضا گلزار گرچه اغلب به عنوان بازیگر شناخته می شود اما او فعالیت خود در عرصه ی هنر را از نوازندگی آغاز کرد. او در سال ۷۷ با گروه موسیقی «آرین» وارد همکاری شد اما بعدها از این گروه جدا شد و بازیگری را در پیش گرفت. او اولین تک آهنگ خود در مقام خواننده را در سال ۹۲ با نام «کارو به اینجا رسوندی» منتشر کرد و در سال های اخیر کنسرت های متعددی داشته است.

امین حیایی

امین حیایی در زمینه ی موسیقی هم فعالیت دارد و در سال های ۸۰ و ۸۵ آلبوم های موسیقی «بوی بهشت» و «باران» را منتشر کرد. او تک آهنگ هایی هم منتشر کرده است که آخرین آن ها «دیوونه می سازی» نام دارد. او در مصاحبه ای درباره ی ورودش به عرصه ی خوانندگی گفته: «من در حقیقت مجبور شدم به عالم موسیقی و خوانندگی پا بگذارم و دست خودم نبود. در فیلم “بوی بهشت” نقش یک خواننده را بازی می کردم که همان جا به اتفاق دکتر چراغعلی که آهنگساز اثر بودند، تمریناتی را شروع کردیم.»

حمید گودرزی

حمید گودرزی مدتی با گروه موسیقی «هفت» به عنوان خواننده همکاری کرد که ادامه نیافت. اما سال ها بعد یک تک آهنگ دوصدایی منتشر کرد. او بارها در مصاحبه های خود اعلام کرده دوست آلبوم موسیقی خودش را منتشر کند.

محمدرضا هدایتی

محمدرضا هدایتی را می توان یک خواننده ی حرفه ای پاپ دانست و تک آهنگ های او معمولاً مورد قبول مخاطبان قرار می گیرد. او در سال های ۸۷ و ۹۱، آلبوم های موسیقی «برگ و باد» و «ماه می خنده» را منتشر کرد. در آلبوم دوم، هدایتی علاوه بر خوانندگی، به آهنگسازی قطعات نیز پرداخته بود. با این حال، او در سال های اخیر در این زمینه کم کار شده و جز برگزاری چند کنسرت در چند شهر ایران و انتشار چند تک آهنگ، فعالیت دیگری نداشته است.

حامد بهداد

حامد بهداد خوانندگی را اولین بار در سال ۷۹ با خواندن تیتراژ سریال تلویزیونی «غریبه» تجربه کرد و طی سال های بعدی به طور جدی به تولید آثار موسیقی و همکاری با گروه های موسیقی مختلف پرداخت. در سال ۸۱ در سریال تلویزیونی «سایه آفتاب» که بازیگر آن هم بود، در چند سکانس به خوانندگی پرداخت. او با گروه هایی همچون «دارکوب» و «لیوا» همکاری داشته و در آلبوم «ساعت ۲۵» رضا یزدانی هم به عنوان خواننده حضور داشته است. بهداد اولین آلبوم رسمی خود به نام «هزار هیچ» را در سال ۹۹ منتشر کرد که آهنگسازی آن را به طور مشترک با مسعود فیاض زاده انجام داده بود. این آلبوم از ۷ قطعه تشکیل شده که در همگی آن ها از اشعار حافظ استفاده شده است.

اشکان خطیبی

اشکان خطیبی در سال ۷۰ با همراهی بابک سعیدی یک گروه موسیقی راک به نام «آپولون» تشکیل داد که پس از مدتی از آن جدا شد. او علاوه بر خوانندگی، پیانو، گیتار و سازدهنی هم می نوازد و رهبر گروه موسیقی «ترافیک» است که در سال ۹۱ تأسیس شد. او در این سال ها تیتراژ چند برنامه ی تلویزیونی را خوانده و آلبومی به نام «ترافیک» منتشر کرده است.

رسول نجفیان

رسول نجفیان موسیقی را از جوانی با یادگیری دوتار آغاز کرده است. در عرصه ی خوانندگی، او بیشتر با آهنگ «عجب رسمیه» شناخته می شود. نجفیان این اثر را به یاد مادربزرگ خود و خانه ی قدیمی او سروده و ساخته است. او چند آلبوم منتشر کرده و هر از گاهی در برنامه ها و مناسبت های مختلف به نوازندگی و خوانندگی می پردازد.

فتحعلی اویسی

فتحعلی اویسی خوانندگی را با خواندن تیتراژ سریال تلویزیونی «کمربندها را ببندیم» آغاز کرد. شباهت صدای او به یک خواننده ی قدیمی ایرانی توجه مخاطبان را به خود جلب ساخت. او مدتی به عنوان خواننده با گروه موسیقی «آژیر» به همکاری پرداخت و کنسرت هایی نیز برگزار کرد.

کامران تفتی

کامران تفتی فعالیت در عرصه ی خوانندگی را با همکاری با خوانندگان دیگر آغاز کرد. او در سال ۹۴ اولین آلبوم رسمی خود را به نام «عکس زمستونی تهرون» را منتشر کرد که از سوی مخاطبان و اهالی موسیقی تا حدی مورد قبول قرار گرفت. او پس از انتشار آلبومش چند کنسرت برگزار کرد اما مدتی است در این زمینه کم کار شده و تنها هر از گاهی تک آهنگی منتشر می کند.

بازیگران دیگری هم بوده اند که عرصه ی خوانندگی را تجربه کرده باشند، از جمله: برزو ارجمند، امیریل ارجمند، امیرحسین مدرس، خسرو شکیبایی، مهدی پاکدل، نیما رئیسی و جواد رضویان.

از میان بازیگران زن هم می توان به مریم امیرجلالی، شهره سلطانی، بهنوش بختیاری، هنگامه قاضیانی و غزل شاکری اشاره کرد.

 

بیشتر بخوانید:

بازیگران هالیوودی که تجربه ناکامی در خوانندگی داشته اند

مطالب مرتبط
بدون نظر

ورود