رونمایی از گنجینه «کشتی طلا» و اولین شلوار جین لیوایز به ارزش ۱۰۰ میلیون دلار

رونمایی از گنجینه «کشتی طلا» و اولین شلوار جین لیوایز به ارزش ۱۰۰ میلیون دلار

گنجینه ای به ارزش ۱۰۰ میلیون دلار از «کشتی طلا» که در سال ۱۸۵۷ غرق شد، سرانجام رونمایی شد: عکس مرموز یک زن، شمش طلای یک میلیون دلاری و یک شلوار جین که احتمالاً توسط خود لوی اشتراوس تولید شده است، از جمله این آثار هستند.

گنجینه‌های تاریخی مانند شلوار معدنچی که ممکن است توسط لوی اشتراوس تولید شده باشد، داگرئوتیپ‌های مرموز و جواهرات طلا از ایالات متحده آمریکای مرکزی؛ کشتی مملو از طلا که در سال ۱۸۵۷ غرق شد برای اولین بار به نمایش درآمد.

“کپسول زمان تصادفی” از کشتی بخار Gold Rush Era توسط یک کاپیتان و یک شرکت نجات بین سال های ۱۹۸۰ تا ۲۰۱۴ کشف شد. با این حال، بسیاری از گنجینه ها مخفی شده زیرا سال ها دعوای حقوقی با شرکت های بیمه وجود داشت تا مشخص شود ادعای چه کسی درست است.

ارزش تخمینی طلا به تنهایی ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیون دلار است به همین دلیل این کشتی “کشتی طلا” نام گرفته است.

چه بر سر کشتی و مسافرانش آمد؟

کشتی طلای ۲۸۰ فوتی با ۹ تن طلا از پاناما به نیویورک از راه هاوانا در کوبا در حرکت بود. این کشتی ۵۷۸ مسافر و خدمه داشت که ۴۲۵ نفر از آنها در اثر غرق شدگی در تاریخ ۱۲ سپتامبر ۱۸۵۷ در کارولینای جنوبی در طوفان درجه ۲ جان باختند. تنها ۱۵۳ مسافر که اکثرا زن و کودک بودند زنده ماندند.

وسایل آنها تصویر تاریخی کمیاب از زندگی آمریکایی درست قبل از جنگ داخلی ایجاد می کند.

این اقلام تاریخی کمیاب برای اولین بار هفته گذشته از زمان کشف آنها در کنوانسیون ملی Antique Bottle Convention در رنو به نمایش گذاشته شد.

کشف شلوار لیوایز

یک شلوار بادبانی دکمه دار که زمانی متعلق به ستوان دمنت، کهنه سرباز جنگ مکزیکی آمریکا و مسافر کشتی بود، پیدا شد.

این شلوار می تواند اثر اصلی لوی اشتراوس باشد که در سال ۱۸۵۳ به سانفرانسیسکو رفت تا ثروت خود را در طوفان طلا به دست آورد. او تا سال ۱۸۷۳ شلوار جین دکمه‌دار خود را اختراع نکرد، اما این شلوار جین به نماد معروف‌ترین برند شلوار جین آمریکا تبدیل شد. شلوارهایی که در کشتی غرق شده یافت می شوند، همان جیب های پرچ شده ای دارند که امروزه هنوز در Levi’s یافت می شود.

خود اشتراوس یک محموله طلا در آمریکای مرکزی حمل می کرد. یک کت و پیراهن دودی برادران بروکس نیز در لاشه کشتی پیدا شد.

چندین عکس داگرئوتیپ نیز در این کنوانسیون به نمایش گذاشته شد؛ از جمله “مونالیزای اعماق” زنی اسرارآمیز با لباس توری دکلته و موهای فر که شناسایی نشده است، لبخندی کثیف می زند و نام مستعار خود را به او می دهد.

داگرئوتیپ ها، شکل اولیه پردازش عکس، با استفاده از صفحه نقره ای حساس شده به ید و بخار جیوه ایجاد شدند.

این نمایشگاه همچنین بطری های شیشه ای ویسکی و شراب را به رخ می کشید. برخی از بطری ها هنوز در اتاقک های حصیری محافظ خود بسته مانده بودند.

کلید اتاق شراب به همراه برچسب برنجی آن در یک گاوصندوق پیدا شد. یک غلاف برای یک تپانچه بزرگ، فلاسک های پودر برنجی، یک بوق پودری و سایر لوازم اسلحه گرم که در لاشه کشتی پیدا شده بود نیز به نمایش گذاشته شد.

غرق شدن ایالات متحده آمریکای مرکزی در آن زمان یک تراژدی بزرگ انسانی و مالی به حساب می آمد.

ارزش طلا در آن زمان ۸ میلیون دلار بود. از دست دادن آن باعث وحشت مالی سال ۱۸۵۷ شد و اقتصاد آمریکا را فلج کرد.

پیشنهاد می کنیم این مطالب را هم بخوانید:

کشف کشتی غرق شده اسپانیا در ۳۰۰ سال پیش با گنجی ۱۷ میلیارد دلاری + ویدیو

گشتی در موزه سکه کرمان از مجموعه گنج‌علی خان دیار کریمان

ویدیویی از مخفیگاه سری گنج های آدولف هیتلر در تونل های معادن پتاسیم مرکرز

قدیمی ترین گنجینه تاریخ عصر آهن بریتانیا متعلق به ۲۵۰۰ سال پیش کشف شد

منبع: dailymail
بدون نظر

ورود