کریستیانو رونالدو و هری مگوایر؛ صدرنشین کامنت‌های توهین آمیز در توییتر

کریستیانو رونالدو و هری مگوایر؛ صدرنشین کامنت‌های توهین آمیز در توییتر

پیام‌ها و کامنت‌های توهین‌آمیز و زننده به فوتبالیست‌های لیگ برتر در سال‌های اخیر به یک مشکل فزاینده تبدیل شده است، به طوری که گزارش جدید نشان می‌دهد رونالدو و مگوایر از جمله افرادی هستند که بیشترین آسیب را متحمل شده‌اند.

یک گزارش جدید نشان می‌دهد که کریستیانو رونالدو و هری مگوایر دو بازیکن منچستریونایتد بیش از هر بازیکن دیگری در لیگ برتر در توییتر مورد آزار کلامی قرار گرفته‌اند.

سوء استفاده از فوتبالیست ها در فصول اخیر به یک معضل فزاینده تبدیل شده است، به طوری که جهان فوتبال در اعتراض سال گذشته شبکه های اجتماعی را به مدت چهار روز مسدود کرد. گستره واقعی سیل پیام‌های توهین‌آمیز که ستاره‌های درجه یک با آن روبرو هستند اکنون آشکار شده است.

آفکام گزارش جدیدی را پس از تجزیه و تحلیل ۲.۳ میلیون توییت در نیمه اول فصل گذشته منتشر کرده است. آنها دریافتند که نزدیک به ۶۰۰۰۰ مورد از این پست‌ها ماهیت توهین آمیز داشتند و از هر ۱۰ ستاره لیگ برتر، هفت مورد هدف قرار گرفتند.

نیمی از این پیام ها فقط به ۱۲ بازیکن ارسال شده بود که هشت نفر از آنها برای شیاطین سرخ (Red Devils) بازی می کردند. مؤسسه آلن تورینگ این مطالعه را رهبری نمود و دو نقطه اوج عمده را در فراوانی پیام‌های توهین آمیز پیدا کرد.

اولین مورد از این اوج در روزی بود که بازگشت رونالدو به اولدترافورد اعلام شد. اخبار مربوط به این اقدام سه برابر بیشتر از هر روز دیگری توییت ایجاد کرد که ۳۹۶۱ مورد از آنها توهین آمیز بود و ۹۷ درصد آنها مستقیماً مهاجم را هدف قرار دادند.

دومین اوج در روزی بود که مگوایر پس از شکست خانگی یونایتد مقابل منچسترسیتی در توئیتر عذرخواهی کرد. در پست مگوایر ۲۹۰۳ پیام توهین آمیز ارسال شد که بسیاری از آنها حاوی الفاظ توهین آمیز یا تحقیرآمیز بودند.

تعداد کامنت های توهین آمیز

این تحقیق نشان داد که توییتر کریستیانو رونالدو بین ۱۳ آگوست ۲۰۲۱ تا ۲۴ ژانویه ۲۰۲۲ بیش از ۱۲۵۰۰ پست توهین آمیز و مگوایر بیش از ۸۹۰۰ مورد از این نوع پیام ها را دریافت کرده است. مارکوس راشفورد با دریافت بیش از ۲۵۰۰ پست توهین آمیز، بالاترین رقم بعدی را از آن خود کرد.

این سه نفر همراه با برونو فرناندز، فرد، جسی لینگارد، پل پوگبا و داوید دخیا به هم تیمی های خود در یونایتد پیوستند و به جمع ۱۰ بازیکن برتر فهرست درآمدند. جک گریلیش و هری کین دو جایگاه نهایی را تشکیل دادند. این مطالعه به عنوان بخشی از آماده سازی آفکام برای بررسی غول های فناوری تحت قوانین جدید ایمنی آنلاین انجام شد.

کوین باخورست، مدیر گروه آفکام

با توجه به یافته‌های این مطالعه، کوین باخورست، مدیر گروه آفکام برای پخش و محتوای آنلاین هشداری را به شرکت‌های رسانه‌های اجتماعی ارسال کرد. او سطح سوء استفاده هایی را که اجازه داده شده بود در سایت ها افزایش یابد، محکوم کرد و وعده داد که قوانین جدید به مبارزه با این موضوع کمک می کند.

«این یافته‌ها جنبه تاریک این بازی زیبا را روشن می‌کند. سوء استفاده آنلاین نه در ورزش جایی دارد و نه در ابعاد وسیع جامعه. مقابله با آن نیازمند تلاش گروهی است. شرکت‌های رسانه‌های اجتماعی برای ایجاد سایت‌های خود منتظر قوانین جدید نیستند. برنامه ها برای کاربران ایمن تر هستند.»

«زمانی که ما به تنظیم کننده ایمنی آنلاین تبدیل می شویم، شرکت های فناوری باید در مورد اقداماتی که برای محافظت از کاربران انجام می دهند کاملاً باز باشند. ما از آنها انتظار داریم که خدمات خود را با در نظر گرفتن ایمنی طراحی کنند.

«حامیان می توانند نقش مثبتی در محافظت از بازی مورد علاقه خود داشته باشند. تحقیقات ما نشان می دهد که اکثریت قریب به اتفاق طرفداران آنلاین مسئولانه رفتار می کنند و با شروع فصل جدید، از آنها می خواهیم که پست های غیرقابل قبول و توهین آمیز را هر زمان که می بینند گزارش کنند. »

توییتر همچنین از تحقیقات این مطالعه استقبال کرد زیرا آنها به دنبال تبدیل پلت فرم خود به مکانی امن تر هستند. این سایت و رسانه اجتماعی با این وجود به تعدادی از ویژگی های سوء استفاده آنلاین اشاره کرد که قبلاً برای جلوگیری از مشاهده آن پست ها توسط افراد هدف پیاده سازی کرده است.

یک سخنگو گفت:

«ما متعهد به مبارزه با سوء استفاده هستیم و همانطور که در خط مشی رفتار نفرت انگیز ما ذکر شده است، آزار و اذیت افراد را بر اساس نژاد، قومیت، جنسیت، هویت جنسی یا گرایش جنسی تحمل نمی کنیم.»

«همانطور که در گزارش تایید شده است، این نوع تحقیق تنها به این دلیل امکان پذیر است که API عمومی ما برای همه باز و قابل دسترسی است. با این حال، API قابل دسترسی عمومی ما طیف حفاظتی را که ما اعمال کرده ایم را در نظر نمی گیرد، بنابراین، این کار کاملاً منعکس کننده تجربه کاربر نیست.»

نام ۱۰ ستاره لیگ برتر که مورد سوء استفاده قرار گرفته اند عبارت است از:

  1. کریستیانو رونالدو
  2. هری مگوایر
  3. مارکوس راشفورد
  4. برونو فرناندز
  5. فرد
  6. جسی لینگارد
  7. پل پوگبا
  8. داوید دخیا
  9. هری کین
  10. جک گریلیش

پیشنهاد می کنیم این مطالب را هم بخوانید:

روزنامه اسپانیایی: کریستیانو رونالدو به صورت و اندام‌ خصوصی‌اش بوتاکس تزریق می‌کند

تمرین دو نفره کریستیانو رونالدو و پسرش برای تیم منچستر یونایتد

نگاهی به خانواده کریستیانو رونالدو در تولد ۱۲ سالگی پسر بزرگش

نام دختر تازه متولد شده کریستیانو رونالدو و شریک زندگیش اعلام شد

دادگاه آمریکایی به تبرئه کریستیانو رونالدو در پرونده تجاوز جنسی رأی داد

منبع: mirror
بدون نظر

ورود