چرا سریال «جیران» متوقف و سپس به طور کلی از فیلیمو حذف شد؟

چرا سریال «جیران» متوقف و سپس به طور کلی از فیلیمو حذف شد؟

طبق اعلام روابط عمومی فیلیمو، حدود یک ماه پیش، به دلیل اختلاف کارگردان و تهیه کننده سریال جیران با کارگردان و تهیه کننده سریال آهوی من مارال، پخش این سریال موقتاً متوقف شده است.

پخش سریال «جیران» چند هفته ای بود که تا زمان تعیین تکلیف مقام قضایی، به طور موقت متوقف شده بود. اما حالا گویا کار از کار گذشته و قضیه فراتر از توقف موقت بیخ پیدا کرده است زیرا کاربران آرشیو این مجموعه را تماشا کرده اند. بنابراین، پلتفرم فیلیمو تمام قسمت‌های گذشته این سریال تاریخی را نیز به طور کامل از پلتفرم فیلیمو حذف کرده و دیگر تماشای قسمت‌های قبلی نیز امکان پذیر نیست.

سریال آهوی من مارال

یک منبع آگاه اظهار داشت:

«فیلیمو بر خلاف میل باطنی‌اش مجبور به اجرای این دستور شده است و متاسفانه بلاتکلیفی سریال جیران نارضایتی مخاطبان را در پی داشته‌است. رفع توقیف پس از اعلام نظر کارشناسان رسمی دادگستری به مقام قضایی صورت خواهد گرفت و فیلیمو در این زمینه تصمیم‌گیرنده نیست.»

علت پخش نشدن سریال جیران چیست؟ چرا سریال جیران پخش نمی شود؟ علت توقف سریال جیران چیست؟ چرا پخش سریال جیران متوقف شد؟

روابط عمومی فیلیمو، حدود یک ماه پیش اعلام کرد:

«در پی اختلاف کارگردان و تهیه کننده سریال آهوی من مارال و تهیه کننده و کارگردان جیران، پخش این سریال موقتاً متوقف شده است.»

فیلیمو که بستر اصلی پخش این مجموعه تاریخی و عاشقانه است موظف به تبعیت از دستور قضایی است.

این توقیف و حذف در حالی است که به تازگی، این مجموعه نامزد دریافت جایزه برترین تولیدات سریالی جهان شد. این سریال که تازه‌ترین ساخته حسن فتحی است، در لیست برترین‌های تولیدات سریالی در سراسر جهان، در جشنواره جوایز بین‌المللی درامای سئول قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی سریال، جوایز بین‌المللی درامای سئول (Seoul International Drama Awards) که با نام SDA شناخته می‌شود، یک مراسم اهدای جوایز سالیانه در سئول، کره جنوبی است که از برترین‌های تولیدات تلویزیون اینترنتی در سراسر جهان، تقدیر می‌کند.

امسال در هفدهمین دوره این جشنواره، نام «جیران» در لیست نامزدهای بهترین سریال، دیده می‌شود.

توقیف جیران و حذف آن از فیلیمو، صدای مخاطبان را درآورده است. خیلی از کاربران بابت این اتفاق و از بین رفتن بودجه صرف شده برای ساخت این سریال و همچنین بر باد رفتن زحمات گروه تولید ابراز تاسف کردند. برخی از معترض نیز از هدر رفتن وقت خود برای تماشای این سریال سخن گفتند.

پیشنهاد می کنیم این مطالب را هم بخوانید:

توقیف سریال جیران یا عدم پخش؟ شاکی خصوصی جلوی پخش را گرفت

شکایت سریال «آهوی من مارال» از سریال «جیران»

همه چیز درباره سریال جیران حسن فتحی

مطالب مرتبط
یک نظر

ورود

  • علی مرداد ۳۰, ۱۴۰۱

    درکل هرسازمانی یا نفری .یاشخصی که جلوی این سریال رو گرفت کار خیلی خیلی بدی واشتباهی رو کرد علنن صدا وسیما ویا عده ی از سازمان‌ها وقتی می‌فهمن که مردم از چیزی خوششون میاد با ملت لجاجت میکنن .یک دلیلی هم میارن که هیچکس مخالفت نکنه .کار خوبی نیس با مردم لج کردن .وظیفه شما خدمت به ملت هست .نه اینکه بیایین از یه کانال دیگه وارد بشین وجلوی پخش سریال رو بگیرین .ناصرالدین شاه طبق تاریخ حرمسرا داشت .با اسب هم رفت آمد میکردن نه با پراید .بدمستی هم میکرد خوب دیگه حقیقت حقیقته کتمان تاریخ نمیشه کرد .چرا سریال خوبی هس چون عین حقیقت هم نباشه نزدیک به حقیقته .اگر از باب شرع در برخی موارد فیلم انگولک میکنید مردم تو خونه‌شون قریب به ۹۰درصد مردم از اینا واضع تر باز ترشح نگاه میکنن پس نگران اونم نباشید