نمایی جدید از زاویه‌ای دیگر از پرت شدن یک زن از خودروی نیروی انتظامی در رشت + ویدئو

نمایی جدید از زاویه‌ای دیگر از پرت شدن یک زن از خودروی نیروی انتظامی در رشت + ویدئو

پس از انتشار ویدئویی جنجالی تحت عنوان پرت شدن یک زن از خودروی نیروی انتظامی در رشت، حالا ویدئوی جدیدی منتشر شده که ماجرا را طور دیگری نشان می دهد.

دیروز ویدئویی در شبکه های اجتماعی منتشر شد که در آن به نظر می رسید در محله سبزه‌ میدان رشت، یک زن از یک خودروی انتظامی که با سرعت درحال حرکت بود، به بیرون پرت شده بود.

انتشار این ویدئو با واکنش های زیادی رو به رو شد. در ادامه نیروی انتظامی استان گیلان در توضیحاتی درباره ی این اتفاق اعلام کرد نه خودروی مذکور گشت ارشاد بوده و نه آن زن به خاطر حجاب بازداشت شده بود، بلکه مأموران نیروی انتظامی برای بازداشت فرد دیگری در آن منطقه حاضر شده بودند و آن زن هم تلاش کرده بود با آویزان شدن از خودروی نیروی انتظامی مانع از انتقال متهم شود.

ویدئوی جدیدی هم از این اتفاق منتشر شده است که آن را از زاویه ای دیگر نشان می دهد.

سرهنگ حسین حسن‌ پور، جانشین فرمانده انتظامی استان گیلان دیروز با رد برخی شایعات منتشر شده در فضای مجازی در خصوص برخورد گشت ارشاد با این شهروند خانم گفت: «در پی شکایت یکی از شهروندان به دلیل سوء استفاده ی طرف مقابل از سانحه ی تصادف رانندگی چند روز گذشته و قصد اخاذی از وی، رسیدگی به ماجرا در دستور کار عوامل گشت انتظامی کلانتری ۲۲ رشت قرار گرفت.»

جانشین فرمانده انتظامی استان گیلان افزود: «متهم این ماجرا که حالت طبیعی نیز نداشت پس از رویارویی با پلیس با استفاده از الفاظ رکیک قصد درگیری و فرار از دست مأموران را داشت که عوامل انتظامی حاضر در صحنه پس از هماهنگی نسبت به دستگیری وی اقدام کردند.»

وی با اشاره به وجود مستندات کافی و روشن بودن اصل این ماجرا از ممانعت شهروند خانم مورد بحث از انتقال متهم به مقر انتظامی و تلاش برای خارج کردن فرد دستگیرشده از خودرو پلیس، خبر داد و افزود: «با توجه به محرز بودن تخلف متهم دستگیر شده و وجود شاکی خصوصی، پلیس ملزم به دستگیری و انتقال متهم به مقر انتظامی برای رسیدگی بیشتر بوده و قطعاً مخالفت یا اصرار سایرین دلیلی بر عدم اجرای قانون نیست.»

سرهنگ حسن‌ پور افزود: «با بررسی مستندات و تصاویر دوربین‌ های محل حادثه مشخص است این شهروند خانم پس از حرکت خودرو پلیس، از پنجره ی خودرو در حال حرکت آویزان شده و ادعای پرتاب کردن وی از خودرو گشت امنیت اخلاقی، کذب محض است.»

جانشین فرمانده انتظامی استان گیلان با گلایه از برخی شبکه‌ های اجتماعی که به صرف دیدن یک ویدئو از زاویه ی نامناسب و بدون بررسی اصل ماجرا اقدام به قضاوت ناعادلانه درباره ی پلیس می‌ کنند، افزود: «کارکنان پلیس موظف به برخورد صحیح و رعایت حقوق تمامی شهروندان هستند و پلیس در برقراری نظم و امنیت، از هیچ تلاشی دریغ نخواهد کرد.»

روزنامه همشهری در یادداشتی به انتشار این ویدئو در شبکه های اجتماعی واکنش نشان داده است.

محسن مهدیان، مدیرعامل روزنامه همشهری در یادداشتی درباره ی این اتفاق نوشته:

رسانه‌های مواجب‌بگیر کاخ سفید و سعودی نوشتند: پرتاب دختر بدحجاب از ون گشت ارشاد. ساعتی نگذشت که خبر اصلی منتشر شد. خانم متهمی که شاکی خصوصی داشته، خود را از خودروی کلانتری و نه گشت ارشاد به بیرون پرت کرده است.

از این دست چند مورد فهرست کنم؟

برخورد گشت ارشاد با خانم بوشهری تکذیب شد. فیلم اساسا برای گذشته و مربوط به برخورد با خرابکاری خیابانی بوده است.

کشته‌شدن دختر تبریزی در تعقیب و گریز با گشت ارشاد تکذیب شد. دختر نوجوان به‌دلیل عدم تسلط بر رانندگی و نداشتن گواهینامه تصادف کرده بود.

عکس احساس‌برانگیز گریه ۲ زن در خودروی گشت ارشاد، مربوط به عکس خبری از مانور ناجا و نمایش بوده است.

ماجرای برخورد با آب‌بازی و کشف حجاب در تهرانپارس یک دروغ بود. طرف موادمخدر روانگردان مصرف کرده بود.

خانم اهل شهر رشت به‌خاطر حجاب دستگیر نشده بود. او در حال مستی و رقص، به ماموران ناجا حمله کرد و البته دستگیر شد.

در ماجرای جنجالی اتوبوس بی‌آرتی هم خانم سپیده رشنو متهم به کشف حجاب نیست، بلکه اتهام وی تبانی با ضدانقلاب در تبلیغ فساد است که البته باید از خودش در دادگاه دفاع کند.

کارکرد نهایی خبرهای کذب و دنباله‌دار در حوزه گشت ارشاد چیست؟

یکم. تکثیر خبر…

خبر اصلی دیده می‌شود و اما تکذیبیه‌ها خیر. از تکذیب موارد بالا چند مورد را دیده یا شنیده‌اید؟

اما اثر مهم‌تری وجود دارد.

دوم. تقویت…

ممکن است تکذیب خبر را هم ببینید اما همین تکذیب خبر هم کارکرد رسانه‌ای دارد. خبر و تکذیبش باعث می‌شود اصل مسئله به عنوان یک چالش در ذهن‌ها تقویت شود. شنیده‌اید عوام می‌گویند «تا نباشد چیزکی مردم نگویند چیزها»؛ همان.

ثمره‌ای از این مهم‌تر هم وجود دارد.

سوم. بی‌حسی خبری…

تکذیب خبر را می‌بینید، اما دچار بی‌حسی نسبت به تکذیبیه می‌شوید. گویی تکذیبیه جزیی از روال اداری این دست اخبار است. مرحله شدیدتر وقتی است که بالاخره در بین عملکرد ناجا خطا هم وجود دارد و ترکیب این خطاها با بی‌حسی منجر به بی‌اعتمادی به تکذیبیه‌ها می‌شود.

اما ثمره نهایی از همه این موارد فراتر است.

چهارم. تثبیت…

تثبیت ثمره تکرار است. مهم نیست خبر را باور کنید یا نکنید. تکذیب بشود یا نشود. دروغ باشد یا راست. مهم این است که این ژانر خبری فعال باشد. مهم این است که هر روز «تکرار» شود. ثمره این تکرار در میان‌مدت، تثبیت یک تصویر معیوب در ذهن مخاطب است که فراتر از تایید یا تکذیب یک خبر است. از بین موارد بالا شما خاطرتان نیست چه خبری تایید یا تکذیب شده است. مهم این است که هر روز خبری با هدف بدنامی قانونگرایی در ماجرای حجاب منتشر شود و شما در معرض اجباری دریافت پیام باشید. پیامی که طراحی شده تا مخاطب را دچار خطای تصویر کند.

 

بیشتر بخوانید:

پرت شدن یک زن از خودروی گشت ارشاد در رشت و واکنش نیروی انتظامی + ویدئو

مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
۳ نظر

ورود

  • Fg مرداد ۳۰, ۱۴۰۱

    این همه مرد تو سربازی اجباری بر خلاف میلشون کشته میشن یا آسیب می‌بینند و تا مدتها مشکل پیدا می کنند ولی هیچ رسانه‌ای در موردشون حرف نمی‌زنه تا کوچکترین مشکلی برای زنان پیش میاد ، قیامت می کنند !!!

    • رحیم مرداد ۳۰, ۱۴۰۱

      دقیقا ?? تازه بعدش هم میگن ما رسانه نداریم و هیچکس به مشکلات ما توجه نمیکنه ? همین زنه که از ماشین خودش رو آویزون کرده بود اگر مرد بود پلیس همینطوری به راحتی ولش نمی کرد و حتما به دلیل درگیری و ایجاد اخلال در کار پلیس بازداشتش کرده بود. نمیگم زنها توی این مملکت مشکلی ندارند (هرچند مشکلاتشون بیشتر از مردان نیست) ولی نشون دادند که دنیا رو هم به پاشون بریزی بازهم توقع توجه و لطف بیشتر دارند. نمونه اش همین کشورهای غربی از قوانینشون که همه چیز به نفع زنان هست بگیر تا سهمیه هایی که برای تحصیل و کار زنان دارند، بودجه های هنگفتی که برای رفاه زنان تخصیص میدن و رسانه هاشون که زنها رو تا مقام خدایی بالا می برن و مردها رو تا حد یک حیوون وحشی پایین میارن. حتی اونجا هم با هر زنی صحبت کنی باز دم از نابرابری و اجحاف در حق زنان میزنه ?‍♂️

  • ah مرداد ۳۰, ۱۴۰۱

    ویدیوی قبلی هم مشخص بود طوری فیلم اجرا کرد که انگار پرت شده
    با این یکی برای اون عده که نفهمیدن قابل فهمه، به نظرم باید این یکی رو هم بیرن تا دیگه اینطوری فیلم اجرا نکنه
    قبل از اینکه الکی نظر بدیم یه درصد احتمال این رو هم بدیم که شاید پلیس اینجا دروغ نمیگه و قانونی عمل کرده الان اگه اون ویدیو قبلی رو بزارن اینستا همه به پلیس فحش میدن اما اگه دومی رو کامل تا انتها ببینن میفهمن چقدر احمقانه نظر دادن چون رسانه سطح درک آدما رو مشخص میکنه و اینطوری یه مشت احمق باقی میمونن که هرچی رسانه بگه اون رو قبول میکنن بدون هیچ تلاشی برای فهمیدن واقعه، واضحه چون که به رسانه اعتماد دارند
    اما نمیدونن هیچ رسانه ای بدون جهت گیری سیاسی نیست