توپ‌های سنگی عجیب در شورای کوچک سریال «خاندان اژدها» برای چیست؟

توپ‌های سنگی عجیب در شورای کوچک سریال «خاندان اژدها» برای چیست؟

رایان کُندال، مجری سریال خاندان اژدها (House of the Dragon)، هدف استفاده از توپ‌های سنگی در شورای کوچک پادشاه ویسریس اول تارگرین را شرح داد.

دلیل استفاده از توپ‌های سنگی کوچک اعضای شورای کوچک پادشاه در سریال خاندان اژدها توضیح داده شد. این سریال فانتزی-درام جدید، که یک پیش درآمد از سریال بازی تاج و تخت است، ۱۷۲ سال قبل از تولد دنریس تارگرین (امیلیا کلارک) اتفاق می افتد. این مجموعه بر خانه تارگرین در دوران اوج سلطنت تمرکز دارد. سریال خاندان اژدها جنگ داخلی و خانوادگی معروف به رقص اژدها را بین اعضای رقیب خاندان اژدهاسوار مونقره ای نشان می دهد.

اپیزود ۱ شامل صحنه‌های متعددی از پادشاه ویسریس اول تارگرین (پدی کانسیداین) است که با شورای کوچک خود در مورد مسائل مربوط به قلمرو مشورت می‌کند. هنگامی که اعضای شورا برای اولین بار به میز کنفرانس می رسند تا روی صندلی خود بنشینند، یک توپ سنگی کوچک رنگی را در یک ظرف مرمری قرار می دهند. یک ظرف بزرگتر نیز در مرکز میز قرار دارد. این توپ ها و ظروف سنگی در سریال بازی تاج و تخت نمایش داده نشدند.

توپ‌های سنگی نشانه چیست؟

شورانر سریال خاندان اژدها در مورد این توپ‌های سنگی گفت که سنگ های موجود در ظروف نمایانگر هر کدام از اعضای شورا هستند که برای مشارکت بر سر میز  حاضر شده اند. به گفته او، این راهی برای ضربه زدن به کار بود. ظرف بزرگ‌تری که در مرکز میز قرار گرفته بود، نشانگرهایی برای اعضای غایب شورا داشت. کُندال در این مورد گفت:

«همه سر کار حاضر می شوند و با مشت وارد می شوند. فکر می‌کردم واقعاً عالی بود. این راهی است برای تجسم تشریفات در اتاق شورای کوچک. لذت‌بخش است؛ ما باید چیزهایی داشته باشیم که در این دنیا دوست داریم.»

رایان کندال سنگ های کوچک را به کارت پانچی تشبیه می کند که کارمندان شرکت برای ثبت زمان ورود و خروج در محل کار استفاده می کنند. اگرچه وجود سنگ ها ممکن است غیر ضروری به نظر برسد اما این یک ژست نمادین برای نمایش وفاداری است. زیرا پادشاه ویسریس به راحتی می توانست ببیند که آیا یکی از اعضای شورا به میز شورای کوچک رسیده است یا خیر. این جزئیات کوچک مانند توپ های سنگی تمایزات ظریفی به سریال اضافه کرده و خلاقیت فانتزی مارتین را باورپذیرتر می کند.

اگرچه توپ‌های سنگی شورای کوچک نسبت به موضوعات مورد بحث یا درگیری بزرگ‌تری که در سریال وجود دارد بی‌اهمیت هستند، اما از جدایی بین ویسریس و برادرش، شاهزاده دیمون تارگرین (مت اسمیت) حرف می زنند. با این که جلسات شورای متعددی در طول قسمت اول وجود داشت،  اما دیمون از حضور در همه آنها غفلت کرد. غیبت او با یک توپ تیره رنگ که مستقیماً در مرکز میز قرار گرفته بود نشان داده شد.

غیبت دیمون نه تنها توسط پادشاه احساس شد و توسط سایر اعضای شورا مورد توجه قرار گرفت، بلکه توپ سنگی تیره دیمون به تنهایی برای همه قابل مشاهده بود. در پایان اولین قسمت از سریال خاندان اژدها، دیمون مانند توپ جداگانه از شورا و منفعت ویسریس اخراج می شود.

پیشنهاد می کنیم این مطالب را هم بخوانید:

۱۰ اپیزود کلیدی سریال «بازی تاج و تخت» که پیش از تماشای «خاندان اژدها» باید ببینید

۱۱ نکته کلیدی در مورد اتفاقات «آتش و خون» که پیش از انتشار «خاندان اژدها» باید بدانید

بودجه هر اپیزود از سریال «خاندان اژدها» چقدر است؟

آخرین خبرها در مورد اسپین آف‌ های جدید سریال «بازی تاج و تخت» پس از «خاندان اژدها»

منبع: screenrant
مطالب مرتبط
بدون نظر

ورود