چرا کودکان امروزی زودتر به بلوغ می رسند و این موضوع چه اثری بر جامعه دارد؟

چرا کودکان امروزی زودتر به بلوغ می رسند و این موضوع چه اثری بر جامعه دارد؟

به عقیده ی دانشمندان، دوره ی کودکی در عصر حاضر در سن ۱۲ سالگی به پایان می رسد. یک نظرسنجی هم این موضوع را ثابت کرده و حالا بسیاری از پدر و مادرها احساس می کنند فرزندشان بعد از آن سن دیگر مثل یک کودک نیست. نسل جدید برای زودتر بزرگ شدن تحت فشار قرار دارد. این بدان معنی است که در ۱۰ سالگی دخترها نگران وزن و چهره شان می شوند و پسرها رفتارهای مردانه پیدا می کنند.

در ادامه می خواهیم ببینیم چرا نسل امروز زودتر به بلوغ می رسد و این موضوع چه اثری بر آینده ی جامعه دارد.

محصولات مراقبت شخصی

در سال های اخیر صنایع شیمیایی به مرحله ی تازه ای از پیشرفت رسیده و این رشد زندگی ما را ساده تر ساخته است. اما بسیاری از محصولات آرایشی و مراقبت شخصی، حاوی عناصری هستند که اثری منفی بر بدن ما دارند.

بر اساس تحقیقات، برخی مواد شیمیایی اثری مشابه استروژن بر بدن دارند و ممکن است به فرآیند بلوغ سرعت بخشند. عاملان اصلی این موضوع عناصری هستند که به عنوان مواد نگهدارنده در محصولات آرایشی، معطر و مراقبت شخصی به کار می روند. کودکانی که پیش از تولد در معرض این مواد شیمیایی قرار گرفته اند، ممکن است زودتر به بلوغ برسند. پس از تولد هم، قرارگیری روزانه در معرض محصولات مراقبتی، پرورش فرزند را با چالش رو به رو می کند.

تغذیه

داشتن یک تغذیه ی مملوء از چربی در دوران کودکی می تواند منجر به بلوغ زودرس شود. کودکان امروزی فرهنگ تغذیه ی مناسبی ندارند. فست فودها معمولاً قند، نمک و چربی های اشباع شده یا ترانس بالایی دارند. این امر به چاقی منجر خواهد شد. تحقیقات جدید نشان داده چاقی در دوران کودکی به بلوغ زودرس می انجامد.

فناوری های دیجیتال

نسل جدید هر روز اطلاعات زیادی از طریق شبکه های اجتماعی دریافت می کند. اینفلوئنسرها، موسیقی، مد و فشن و رسانه ها، همگی کودکان را مجبور می سازند تا سریع تر بزرگ شوند. به همین دلیل، بچه ها از سن کم، نگران وزن و ظاهر خود می شوند.

تغییرات اقلیمی

دانشمندان معتقدند میان بلوغ زودرس و آلودگی های گسترده و سبک زندگی فاقد تحرک که نتیجه ی تغییرات اقلیمی است ارتباط وجود دارد. نامساعد بودن آب و هوا باعث می شود کودکان به جای بازی و تحرک در فضای باز، زمان بیشتری را در فضای بسته سپری کنند. این سبک زندگی میزان ملاتونین را افزایش می دهد، هورمونی که بدن را به سوی بلوغ سوق می دهد.

کودکان زمان کمتری را در فضای باز می گذرانند

بچه ها این روزها به لطف وجود فناوری، زمان بیشتری را در فضای بسته می گذرانند. آن ها حالا به جای فعالیت و تحرک در فضای باز، در اینترنت به جستجو می پردازند. انزوا و نداشتن بازی و تحرک در افزایش سطح اضطراب نقش دارد. اضطراب در سال های اولیه ی کودکی منجر به بلوغ زودرس برخی نواحی مغز می شود.

بلوغ زودرس چه معنایی برای جامعه دارد؟

بلوغ زودرس ممکن است ریسک بروز رفتارهای مشکل ساز را در نوجوانان بالا ببرد. این ریسک ممکن است در خصوص روابط دوستی آن ها باشد چون آسیب پذیری در برابر پدیده ی نفوذ همسالان در آن هایی که زودتر به بلوغ می رسند بیشتر از آن هایی است که بلوغ زودرس ندارند. اما والدین ممکن است بتوانند با مداخله از بروز چنین مشکلاتی جلوگیری کنند.

منبع: brightside
دیجیاتو
۲ نظر

ورود

  • مهدی شهریور ۲, ۱۴۰۱

    علت بلوغ زودرس کودکان در ایران = اینستاگرام
    عکس های برهنگی و شنیع جنس مخالف ، باعث بروز این مشکل شده . سمینار های روانشناسی رو ببینید کاملاً توضیح داده شده است .

    • امیر شهریور ۲, ۱۴۰۱

      عزیز من، فقط کودکان ایرانی نیستند.
      لندن ۱۹۰۰ رو با الان مقایسه کن؛ تا متوجه بشی افکار و رفتار های لیبرالی مثل:
      آموزش های جنسی در مهد کودک و مدرسه، لگبت، رفتار های احمقانه فمینیستی با کودکان (در بعضی مهد کودک ها پسر رو مجبور می کنن با عروسک بازی کنه (حتی اگه نخواد) و دختر رو با تراکتور و ماشین (حتی اگه نخواد)) برهنگی، گسترش صنعت هرزه نگاری و…
      داره یه دنیا رو به گند می کشه.
      اینا هنوز خودشون درست نفهمیدن که نون باینری چه اختلال روانی شهوانی ای هست و ده ها تعریف و مثال ازش دارن تا شاید بتونن یه کم توضیحش بدن، بعد بچه ی ۸ ۹ ساله رو مجبور می کنند به این چرت و پرت ها گوش بده.