روایت زنان سابق زندگی ایلان ماسک از تجربه رابطه عاشقانه با ثروتمندترین مرد دنیا

روایت زنان سابق زندگی ایلان ماسک از تجربه رابطه عاشقانه با ثروتمندترین مرد دنیا

ثروتمندترین مرد دنیا کارنامه ی پرباری در زمینه ی روابط عاشقانه دارد و با زنان زیادی در رابطه بوده است.

شرکای عاطفی سابق او افراد مختلفی بوده اند، از رمان نویس گرفته تا بازیگر و خواننده و آن ها در مجموع ۱۰ فرزند برای او آورده اند.

جدا از آنچه ما درباره ی مدیرعامل شرکت تسلا می دانیم، زنان سابق زندگی او همگی صحبت هایی درباره ی چند و چون داشتن رابطه عاشقانه با ماسک میلیاردر و علت به پایان رسیدن رابطه ی خود با او داشته اند.

جاستین ماسک

۱- ماسک تحمل نه شنیدن ندارد

جاستین ماسک همسر اول ایلان ماسک یک نویسنده ی کانادایی است که در یادداشتی برای وبسایت ماری کلر، که بیشتر شبیه به یک کتاب خاطرات بود، به طور مفصل توضیح داده بود که همسر ایلان ماسک بودن چگونه است.

جاستین نوشته بود وقتی با ماسک وارد رابطه عاشقانه شد، فوراً متوجه شد که او تحمل نه شنیدن ندارد.

جاستین نوشته بود: «دعوتم کرد برای خوردن بستنی باهم بیرون برویم. اول قبول کردم اما بعدش برایش یک یادداشت روی در اتاقم در خوابگاه دانشگاه گذاشتم و قالش گذاشتم.»

با این حال به گفته ی جاستین، ماسک او را در انجمن دانشجویی دانشگاه پیدا کرد.

«یک لبخند ناجور روی صورت ایلان بود و دو تا بستنی قیفی هم داشت از دست هایش چکه می کرد. مردی نیست که زیر بار نه شنیدن برود.»

این شاید شروع بامزه ای برای یک ماجرای عاشقانه به نظر برسد، اما جاستین در یادداشت رمان گونه ی خود به وضوح به این موضوع اشاره داشت که این ویژگی ماسک به یکی از مسائل همیشگی رابطه ی آن ها بدل شد.

۲- با جاستین طوری رفتار می کرد که انگار پایین تر از او است

با رشد تدریجی ثروت ماسک، رابطه ی او با جاستین هم رفته رفته شکل جدی تری به خود گرفت.

ماسک جاستین را به امضای یک توافقنامه ی مالی درباره ی نحوه ی تقسیم اموال شان در صورت جدایی واداشت و کم کم نشانه هایی از رفتارهای خودشیفتانه و سوء استفاده از قدرت در او پدیدار شد.

ماسک در مراسم عروسی شان در حالی که با یکدیگر مشغول رقص بودند به جاستین گفته بود: «طرف برتر و مسلط این رابطه من هستم.»

جاستین در یادداشت خود نوشته بود: «ایلان در فرهنگ مردسالارانه ی آفریقای جنوبی رشد کرده بود و آن میل به رقابت و تسلط یافتن که او را در عرصه ی تجارت به موفقیت زیادی رساند، وقتی به خانه برمی گشت به طرزی جادویی از میان نمی رفت.»

کشمکش ها میان شان آغاز شد و جاستین مدام به ماسک می گفت که کارمند او نیست و ماسک هم در جواب می گفت اگر بود اخراجش می کرد.

جاستین ماسک

۳- «همه ی فکر و ذکر ایلان شغلش بود»

این مورد هم یکی از مسائل همیشگی تمام روابط عاشقانه ی ایلان ماسک بوده و عمده دلیل محکوم بودن روابط او به شکست است. جاستین در یادداشت خود صراحتاً به این موضوع پرداخته بود.

او نوشته بود: «همه ی فکر و ذکر ایلان شغلش بود. وقتی خانه بود، فکرش جای دیگری بود. یک مکالمه ی عمیق و خالصانه، صمیمیت و همدلی برایم حسرت شده بود.»

«و در حالی که من به خاطر شغل او از داشتن یک زندگی عادی و طبیعی گذشته بودم، ایلان می گفت که من زیاد از حد کتاب می خوانم و موعد تحویل کتاب هایم برایش مهم نبود.»

از قرار معلوم، کار ماسک از کار جاستین مهم تر بود، همه چیز او از هر چیزی که همسرش می خواست مهم تر بود.

۴- ماسک می تواند هیچ  احساسی از خود بروز ندهد

جاستین در یادداشت خود نوشته بود اندکی بعد از تولد اولین فرزندشان نوادا، حادثه ای غیر منتظره جان نوزادشان را گرفت.

او نوشته بود: «نوادا یک بار مثل همیشه به پشت خوابید اما دیگر نفس نکشید. فقط ۱۰ هفته اش بود. نوزادهای پسر در این سن بیشترین آسیب پذیری را در برابر سندرم مرگ ناگهانی نوزادان دارند.»

بعد از مرگ نوادا، در حالی که جاستین برای این اتفاق سوگواری می کرد، ماسک هیچ احساسی از خود بروز نمی داد. او به صراحت گفته بود که نمی خواهد درباره ی این موضوع صحبت کند.

جاستین نوشته بود: «ایلان به وضوح گفت که دلش نمی خواهد درباره ی مرگ نوادا صحبت کند. من این موضوع را درک نمی کردم، همانطور که او سوگواری علنی مرا درک نمی کرد و آن را بازی با احساسات می دانست.»

۵- ماسک دوست دارد همسرش همه چیز تمام باشد

ماسک در گذشته بارها گفته بود با توجه به داشتن ۱۰ فرزند، مادر آن ها وظیفه ی سنگینی از جهت رسیدگی و پرورش بچه ها برعهده دارد و ماسک خود تمرکزش بر روی شغلش است و آن ها را در سفرهای خارجی شان می بیند.

به عقیده ی جاستین، ماسک از او تصویر یک همسر همه چیز تمام ساخته بود، اما جاستین خود مدعی است از این موضوع بیزار بود.

جاستین در یادداشت خود نوشته بود: «من آنقدر آدم جزئی نگری نبودم که بتوانم یک خانه ی بی عیب و نقص داشته باشم یا خودم یک کدبانوی بی عیب و نقص باشم. دیگر نمی توانستم نشان ندهم از اینکه مردها حرف بزنند و زن ها فقط لبخند بزنند و گوش کنند خسته شده بودم. من علاقه ای به بوتاکس یا آرایش یا محو کردن جای برش های سزارین هایم نداشتم.»

با توجه به این موضوع و اینکه ماسک کار خود را بر هر چیز دیگری ارجح می داند و خود و افکارش را در اولویت قرار می دهد، از قرار معلوم روابط عاطفی ماسک برای او حکم نوعی سرگرمی دارد.

تلولا رایلی

۶- به گفته ی جاستین، ماسک او را تحت فشار گذاشته بود تا موهایش را طلایی کند

این موضوع فقط به نفع امبر هرد بود اما در مورد باقی شرکای عاطفی سابق ماسک اینگونه نبود.

جاستین در یادداشت خود نوشته بود: «هر چقدر هم که موهایم را هایلایت می کردم، ایلان می خواست طلایی تر باشد. مدام می گفت موهایت را بلوند پلاتینه کن و من هم قبول نمی کردم.»

جاستین همچنین در یادداشت خود نوشته بود که همسر دوم ماسک، تلولا رایلی هم احتمالاً به خواست ماسک موهای خود را طلایی کرد.

آخرین شریک عاطفی سابق ماسک، گرایمز، خواننده ی کانادایی هم مدتی موهای خود را طلایی کرد که بسیاری حدس می زدند به خاطر ماسک بوده باشد.

از قرار معلوم، اگر موهایتان طلایی نباشد، ماسک شما را مجبور به آن خواهد کرد.

۷- به گفته ی تلولا رایلی، ماسک دوست خیلی خوبی است

رایلی ابتدا از سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۲ همسر پایه گذار شرکت تسلا بود. آن ها در سال ۲۰۱۳ بار دیگر باهم ازدواج کردند اما در سال ۲۰۱۶ دوباره از هم جدا شدند.

رایلی در مصاحبه ای با وبسایت ایندیپندنت درباره ی رابطه ی خود با ماسک و علت ازدواج دوباره شان با یکدیگر صحبت کرده بود.

رایلی با آنکه دو بار با ماسک ازدواج کرده و حالا هم دیگر همسر او نیست، اما گفته هیچ حسی جز یک حس «عشق و اتصال بسیار عمیق» نسبت به ماسک ندارد.

رایلی گفته: «او دوست خیلی خوبی است. هوایم را دارد. هر دویمان حالا شاد هستیم و با همدیگر هم خوب هستیم که اتفاق واقعاً خوبی است. نهایت عشق را نسبت به او دارم.»

به نظر می آید ماسک جدایی بسیار راحت تری از رایلی در مقایسه با جاستین داشته.

۸- به نظر دوستان امبر هرد، ماسک کنترل گر بود

رابطه عاشقانه ی ماسک و امبر هرد عمر کوتاهی داشت، اما آنقدری بود که نزدیکان امبر فرصت کافی برای پی بردن به رفتارهای ماسک در این رابطه را داشته باشند.

بر اساس اسنادی که به طور اختصاصی به دست وبسایت دیلی میل رسیده، یکی از دوستان خانوادگی امبر هرد به نام جنیفر هاول در یک دادگاه فاش کرده بود ماسک رفتار کنترل گرانه ای با امبر داشت و این موضوع را مادر امبر، پیج هرد که حالا دیگر در قید حیات نیست، با او در میان گذاشته بود.

هاول گفته بود: «وقتی به دیدن ویتنی (خواهر امبر) رفته بودم، پیج به من گفت که ماسک یک یا چند ماشین تسلا به او هدیه داده بود (مطمئن نیستم یکی بود یا چند تا) ولی امبر فهمیده بود در آن ها دستگاه شنود کار گذاشته بودند.»

ماسک و تیمش ضمن رد این اتهام، آن را کاملاً ساختگی خواندند و گفتند امبر جز خوبی چیزی درباره ی ماسک نگفته.

۹- به گفته ی گرایمز، ماسک گاهی رفتار بسیار ناپخته ای دارد

گرایمز که از ماسک میلیاردر ۲ فرزند دارد، از قرار معلوم دقیقاً در نقطه ی مقابل او قرار دارد، چرا که زمانی که با او در رابطه بود، باید دائماً او را کنترل می کرد.

ماسک فعالیت بیش از اندازه ای در توییتر دارد و گاهی که تصمیم می گیرد هر چه در ذهن دارد را به زبان آورد، اوضاع از کنترل خارج می شود.

وقتی طرفداران گرایمز در تیک تاک، ماسک را به مردسالاری متهم کردند، گرایمز از عملکرد ماسک دفاع کرد اما در عین حال، به ناپختگی او اقرار کرد.

گرایمز در تیک تاک نوشت: «نه اینطور که می گویید نیست. بله قطعاً گاهی رفتارهای ناپخته ای در توییتر داشته اما برای مثال، رئیس اسپیس ایکس یک زن است، همانطور که دست راست او در نورالینک هم یک زن است و موارد دیگری از این دست.»

گرایمز

۱۰- به گفته ی گرایمز، کسی که با ماسک وارد رابطه عاشقانه شود، به شدت زیر ذره بین قرار می گیرد

تلاش دائمی ایلان ماسک برای قرار گرفتن در مرکز توجه، اطرافیان او را هم به خوراک خبری رسانه ها تبدیل می کند و گرایمز هم این موضوع را بسیار تجربه کرده بود.

گرایمز در مصاحبه ای با وال استریت ژورنال اذعان کرده بود برای آنچه که بعد از حضور او و ماسک در مراسم مت گالا رخ داد، آماده نبود.

او درباره ی توجه زیادی که به دنبال رابطه عاشقانه اش با ماسک از سوی مردم و رسانه ها به او شد، گفته بود: «اصلاً آمادگی اش را نداشتم. فکر می کردم می توانم به روش جالب خودم این رابطه را پیش ببرم ولی مثلاً اینطور بود که در توییتر همینطوری جواب یک نفر را می دادم و بعدش خبرش از فاکس نیوز پخش می شد. می دانید؟ وضعیت خیلی ناخوشایندی بود.»

گرایمز یک شبه به یک ترند خبری تبدیل شد و زمانی که با یکدیگر در رابطه بودند، همه ی نگاه ها دائماً به آن ها بود.

۱۱- به گفته ی گرایمز، ماسک مثل یک میلیاردر زندگی نمی کند

گرایمز در مصاحبه ای با وبسایت ونتی فر گفته بود ماسک با اینکه ثروتمندترین مرد دنیا است، اما به طور قطع اینگونه زندگی نمی کند.

او گفته بود: «مثل یک میلیاردر زندگی نمی کند. حتی گاهی زیر خط فقر زندگی می کند. تا حدی که به او می گفتم می شود در یک خانه ی خیلی ناامن ۴۰ هزار دلاری زندگی نکنیم؟»

ماسک در مقاطعی از ثروت مادی خود صرف نظر کرد، مثلاً به خانه ی خیلی کوچکی نقل مکان کرد یا همه ی دارایی هایش را فروخت و گرایمز از این موضوع خسته شده بود.

گرایمز درباره ی وضعیتی که زندگی آن ها در دوره هایی داشت، گفته بود: «همسایه ها از ما فیلم می گرفتند. هیچ محافظی در کار نبود و ۸ روز پشت هم کره بادام زمینی خوردم.»

از زمان جدایی آن ها، زندگی ماسک تغییر چندانی نکرده؛ البته جدا از به دنیا آمدن دوقلوهای مخفی اش که یکی از مدیران ارشد شرکت نورالینک، شیون زیلیس، مادر آن ها است.

ماسک هنوز با کس دیگری وارد رابطه عاشقانه نشده و تا پیدا کردن کسی که مناسب برنامه ی بسیار شلوغش باشد، احتمالاً همین وضعیت را خواهد داشت.

منبع: yourtango
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
۳ نظر

ورود

  • ناشناس شهریور ۳, ۱۴۰۱

    پس زناش هم دلیل غیر منطقی ای نداشتن که طلاق گرفتن ?

    • VT اردیبهشت ۸, ۱۴۰۲

      دقیقا، این نشون میده هر آدمی کامل نیست، به خودت باید ایمان داشته باشی..

  • اذرگون خرداد ۵, ۱۴۰۲

    ماسک مرد جذاب ، پولدار وباهوشه البته جذابیتش فثط بخاطر پول نیست بلکه بخاطر رفتار و ظاهرشه